לפני שנצלול לטכניקות והיבטים ספציפיים כיצד ללמוד קידום אתרים לשנת 2020, נתחיל עם הדברים הבסיסיים בפרק הראשון. האם אתה מוכן ? ברוך הבא לעמוד מדריך קידום אתרים לשנת 2020 למתחילים!
האם אתה חדש ב-קידום אתרים ? האם אתה תוהה איך זה עובד ומה הכי חשוב לשנת 2020 ? אתה במקום הנכון!
פרק 1 – מה זה קידום אתרים ?
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הוא תהליך של שיפור מיקומים בתוצאות חיפוש אורגניות (לא בתשלום) במנועי חיפוש. ככל שהאתר גבוה יותר כך אנשים רואים אותו יותר ועם מדריך קידום אתרים בגוגל זה תלמד את כל הסודות בקידום אתרים.
ההיסטוריה של קידום אתרים מתחילה בשנות ה-90 כאשר מנועי החיפוש הופיעו לראשונה. בימינו זו אסטרטגיית שיווק חיונית עבור כל עסק ותעשייה שהולכת וגדלה עם השנים.
אם אתה רוצה ללמוד קידום אתרים, אתה צריך להיות מוכן להרבה יצירה, טכנית ואנליטית. ישנן טכניקות רבות עם יעדים שונים, עם זאת, הנקודה העיקרית תישאר זהה – להגיע לתוצאות הגבוהות ביותר בחיפושים אורגניים.
במילים פשוטות, קידום אתרים נועד לקדם את האתר הנכון עבור האנשים הנכונים.
זה לא רק מבנה מושלם או רקע טכני של האתר. האתר שלך צריך להיות מלא בתוכן איכותי ומותאם היטב המותאם לצורכי הקהל שלך. וכמובן, זה צריך להיות מספיק טוב כדי להיות מקושר מאתרים אחרים.
האם קידום אתרים קשה ? מדריך קידום אתרים
מנועי חיפוש כמו גוגל, בינג, יאהו! ואחרים יוצרים אינדקס אתרים המבוסס על גורמי דירוג שונים. האם אנו יכולים לזהות גורמי דירוג אלה ? כן ולא. לכן בנינו לכם את מדריך קידום אתרים לשנת 2020.
גוגל משתמשת ביותר מ-200 גורמי דירוג. אנו מכירים רבים מהם: תוכן איכותי, קישורים נכנסים או דברים טכניים כמו מהירות האתר, אך רבים מהם נשמרים כסוד.
כמובן, אינך צריך לדעת את כל הגורמים לדירוג האתר שלך. כדי להבין במה מדובר בקידום אתרים, דמיין קערת מרק. ישנם שלושה היבטים חשובים:
- הקערה מייצגת את הדברים הטכניים שמאחורי אתר האינטרנט – ללא קערה מתאימה, המרק היה נשפך על כל השולחן.
- המרק מייצג את תוכן האתר שלך – זה החלק החשוב ביותר. תוכן רע = אין דירוגים , זה פשוט כל כך.
- התיבול מייצג את הקישורים הנכנסים האיכותיים לאתר שלך המגדילים את הסמכות של אתר האינטרנט שלך – המרכיב האחרון שהופך את מרק ה-קידום אתרים למושלם.
מנועי החיפוש משמשים גולשי אינטרנט כאשר הם מחפשים משהו. ואתה רוצה להיות במקום הראשון בתוצאות האלו. לא משנה אם אתה מוכר מוצר, שירות, כותב בלוג או כל נושא אחר, אופטימיזציה למנועי חיפוש היא חובה.
מנועי חיפוש צריכים להוסיף לאינדקס את האתר שלך. אחרת, אתה אבוד.
פעילויות קידום אתרים חכמות משפרות את הדירוג שלך בדף תוצאות מנוע החיפוש (SERP). דירוג גבוה יותר פירושו תנועה גבוהה יותר. אם התנועה מעורבת, היא תביא המרות.
לסיכום, אם אתה מתכנן להצליח עם האתר שלך, אתה צריך לעשות קידום אתרים. כמה היבטים מורכבים יותר, אך לעיתים קרובות מאוד, הצלחת קידום האתר מבוסס על השכל הישר וכמה שיטות מומלצות.
כיצד אוכל ללמוד קידום אתרים? האם אני זקוק לעזרה של מישהו?
אפילו השינויים הבסיסיים יכולים לעשות הבדל עצום באופן שבו מנועי החיפוש רואים את האתר שלך. בעמוד זה מדריך קידום אתרים זה למתחילים, נסקור את כל הנושאים הקריטיים ואת יסודות קידום האתרים. תרוויח מספיק ידע כדי להמשיך עם קידום אתרים בעצמך.
אם אתה תוהה כיצד ללמוד קידום אתרים לשנת 2020, יש לנו תשובה פשוטה עבורך: תצטרך הרבה לימוד ותרגול. הדבר הטוב הוא שתמצאו טונות של מידע באינטרנט בחינם (כולל מדריך קידום אתרים זה) אך עליכם לבחור בחכמה.
אם אינך רוצה להטריד את עצמך כל כך או שאין לך זמן, אתה יכול לבקש מיועצי קידום אתרים, מומחים או סוכנויות לקבל עזרה. זכור כי דרך זו לא תהיה בחינם בהשוואה למדריך זה.
מונחים בסיסיים אוצר מילים – מדריך קידום אתרים
- קידום אתרים בעמוד לעומת אופטימיזציה לדף
- כובע לבן מול כובע שחור לעומת כובע אפור בקידום אתרים
קידום אתרים בעמוד לעומת אופטימיזציה לדף
לבצע על עמודים באתר קידום אתרים זה למעשה לבצע אופטימיזציה לאתר שלך כדי להשפיע על תוצאות החיפוש האורגניות. זה כל מה שאתה יכול לעשות באתר – אופטימיזציה תוכן עבור קידום האתר דרך היבטים טכניים:
- מטא תגים
- כותרות
- מבנה כתובת אתר
- אופטימיזציה לתמונות
- תוכן
- נתונים מובנים
- גודל ומהירות האתר
ורבים אחרים.
Off-page (מחוץ לאתר) קידום אתרים – מכסה את כל הפעילויות שאתה יכול לעשות כדי לשפר את הסמכות של קידום האתר דרך לקבל קישורים נכנסים מאתרים אחרים. ישנן דרכים רבות להשיג אותם:
- להגיע לדוא"ל
- בלוגים אורחים
- הגשות
- מאמצי מדיה חברתית
- שיתוף פעולה עם משפיעים
- כתיבת תוכן חשוב, כך שאנשים ישמחו לקשר לאתר שלך
כובע לבן מול כובע שחור לעומת כובע אפור קידום אתרים
כובעים שחורים לעומת כובעים לבנים מקורם בסרטים מערביים. זה כמו חבר'ה רעים לעומת טובים. אבל אל תיקח את המילים האלה יותר מדי ברצינות. הדעות על שתי גישות קידום אתרים אלו נוטות להיות שונות.
קידום אתרים עבור כובע שחור הוא קבוצה של פרקטיקות לא אתיות לשיפור הדירוג של אתר בדף תוצאות מנוע החיפוש. הם נועדו להשפיע על מנועי החיפוש בלי לקחת בחשבון את הגורם האנושי.
קידום אתרים עם כובע שחור יכול להביא אותך לראש התוצאות החיפוש תוך זמן קצר, עם זאת, ככל הנראה מנועי חיפוש יענישו את האתר שלך במוקדם או במאוחר.
ניתן למצוא רשימות של הפרות פרקטיקות בהנחיות למנהלי אתרים של גוגל.
קידום אתרים עם כובע לבן הוא קבוצה של טכניקות אתיות שדבוקות בהנחיות ובכללים. החלקים הבסיסיים של קידום אתרים כובע לבן הם:
- תוכן איכותי ורלוונטי
- אופטימיזציה לקידום הדפים באתר
- בניית קישורים
קידום אתרים כובע לבן הוא אסטרטגיה ארוכת טווח המכוונת לשיפור חוויית המשתמש. באופן כללי, להיות בחור טוב בעולם ה-קידום האתרים נחשב לכיוון הנכון.
יש גם מונח שנקרא קידום אתרים כובע אפור, שמי שנוהג בו עלול להסתכן פחות בהשוואה לטכניקות הכובע השחור. טכניקות כובע אפור אינן מוגדרות בבירור על ידי גוגל, אבל שוב אנחנו לא ממליצים להשתמש בזה בכלל.
באופן כללי, אינך רוצה להפוך את גוגל לאויב שלך.
פרק 2 – מנועי חיפוש
בפרק השני עם מדריך קידום אתרים זה תוכלו ללמוד כיצד מנועי חיפוש עובדים, כיצד אנשים משתמשים בהם ואיזה סוג של שאילתות חיפוש הם מגישים. נסקור את הרקע הטכני שמאחורי גוגל.
בואו נסקור מקרוב את מנועי החיפוש ומהם גורמי הדירוג האופייניים ביותר שעליכם להתמקד בהם.
כיצד פועלים מנועי חיפוש – מדריך קידום אתרים
דבר חשוב שרציתי להוסיף כאן עם מדריך קידום אתרים הוא:
מנועי חיפוש מורכבים משלושה מרכיבים עיקריים:
- זחילה
- אינדקס
- בחירת התוצאות
התהליך הולך כך:
זחילה
סריקה או עכביש פירושו סריקת האתר, קטעיו, תוכן, מילות המפתח, כותרות, היפר-קישורים, תמונות על ידי אלפי בוטים קטנים. כל הנתונים שניתן למצוא באתר נסרקים.
הסורקים מגלים את כל קישורי ההיפר-טקסט באתר שמצביעים על אתרים אחרים. ואז הם מנתחים את העמודים האלה לקישורים חדשים שוב ושוב. בוטים עם רובוטים שזוחלים בכל האינטרנט באופן קבוע כדי לעדכן את הנתונים.
אינדקס
לאחר סריקת האתר, האינדקס מתרחש. דמיין את האינדקס כקטלוג ענק או כספרייה מלאה באתרי אינטרנט מכל העולם. בדרך כלל יידרש לאתר מסוים להיכנס לאינדקס. מהניסיון שלנו, זה בין 1-10 ימים.
טיפ למקצוענים: תוכלו לבדוק אילו דפים באתר שלכם הוספו כבר לאינדקס באמצעות פקודת חיפוש זה: site: domain.com
כמו כן, כל פעם האינדקס משתנה, ולכן הסורק סורק את האתרים שוב ושוב. זכור כי העדכונים באתר, הם לא יהיו גלויים במנועי החיפוש ולוקח לזה זמן להתעדכן.
בחירת התוצאות
התוצאות הינן קריטיות הן למפתחים והן לגולשים. ברגע שגולש האינטרנט מגיש שאילתת חיפוש, מנוע החיפוש חופר באינדקס ושולף תוצאות תואמות. זהו תהליך של בדיקת השאילתה מול מיליארדי אתרי אינטרנט על בסיס אלגוריתמים שונים.
חברות המפעילות מנועי חיפוש (גוגל, מיקרוסופט, יאהו!) שומרות בסתר את החישובים המדויקים של האלגוריתמים שלהם. עם זאת, גורמי דירוג רבים ידועים.
גורמי דירוג – מדריך קידום אתרים
רוב הגורמים הללו מוכחים, אך חלקם הם רק ספקולציות או אפילו מיתוסים. נוסף על כך, חלקם חשובים יותר מאחרים. (עם מדריך קידום אתרים זה יפרט לך את על גורמי הדירוג)
אתה לא צריך לדעת את כל גורמי הדירוג בעל פה בכדי ללמוד קידום אתרים, אבל טוב שיהיה לך סקירה בסיסית לפחות.
אחד הגורמים החשובים ביותר, פרופיל קישורים נכנסים מבוסס על מספר ואיכות הקישורים החוזרים שמובילים לאתר. זו תצוגה מפורטת מאוד לגבי קירוב של גוגל בסמכות האתר. כל קישור חזרה הוא בעצם אנלוגיה של ציטוט אקדמי.
גורמי דירוג חשובים אחרים כוללים (ללא סדר מסוים):
- שימוש במילות מפתח וביטויים רלוונטיים
- HTTPS
- רלוונטיות קישור
- דקדוק ואיות
- סמכות אקטואלית
- שיתוף חברתי
- גיל התחום
- AMP
- פריסת דף
ניתן לחלק גורמי דירוג לגורמי קידום האתר ולגורמי בניית קישורים או גורמי קידום האתר מחוץ לדף.
טיפ מהיר: בדוק את סמכות הדומיין של אתר האינטרנט שלך או של אתר אחר כדי למצוא את נקודות החוזק והחולשה שלו.
כיצד אנשים משתמשים במנועי חיפוש – מדריך קידום אתרים
לסיכום: הנקודה העיקרית של קידום אתרים היא להיות ידידותי לגולשים וגם למנועי חיפוש. אם אתה משקיע את כל כספך וזמנך ב-קידום אתרים טכני מושלם, זה בסדר. אבל אם האינטראקציה בין המשתמשים לקויה, והתוכן לא טוב. ככה מתחילים לבזבז כסף. נקודת המבט של המשתמש היא בראש סדר העדיפויות. ולכן חשוב לקרוא את מדריך קידום אתרים לשנת 2020.
האינטראקציות עם מנועי החיפוש התפתחו במהלך השנים. עם זאת, העיקרון נשאר זהה:
- צורך בפתרון, מידע או תשובה
- הקלדת הצורך בצורה של שאילתה (מילת מפתח) במנוע החיפוש
- עובר על התוצאות הראשונות
- לחיצה על אחת התוצאות או יותר (אתרים)
- סריקת אתרים לקבלת התשובה
- עובר תוצאות נוספות בעמוד הראשון / או שינוי שאילתת החיפוש, אם התשובה לא נמצאה.
נתח שוק במנועי חיפוש – מדריך קידום אתרים
בתרשימים שלהלן תוכלו לראות באילו מנועי חיפוש אנשים משתמשים הכי הרבה. הנתונים הם מהדיווחים של Netmarketshare. וטוב שהכנסנו אותם בתוך מדריך קידום אתרים לשנת 2020.
כיצד ניתן לסווג שאילתות חיפוש ? מדריך קידום אתרים
ישנם שלושה סוגים של שאילתות חיפוש:
- שאילתות חיפוש ניווט
- שאילתות חיפוש מידע
- שאילתות חיפוש ממושכות
שאילתות חיפוש ניווט
הם מייצגים כוונה לחפש מותג או אתר מסוים. אנשים נוטים להקליד "יוטיוב" או "גוגל" במנועי חיפוש במקום להשתמש בהיסטוריה או בסימניות של הדפדפן.
מותגים כמו יוטיוב, פייסבוק וגוגל מגיעים לכמויות החיפוש הגבוהות ביותר יחד עם שאילתות חיפוש ניווט אחרות.
שאילתות חיפוש מידע
אלה מוגשים כאשר משתמשים מחפשים מידע. הם לא מחפשים אתר מסוים, ובכל זאת, תשובה או הנחיות כיצד לעשות משהו. לדוגמה, "איך לאפות פיצה".
שאילתות חיפוש ממושכות
סוג זה הוא כוונה לבצע עסקה. בדרך כלל זה מגיע עם שם מוצר או קטגוריה (נעלי ספורט). בנוסף, ניתן לכתוב אותו עם "היכן לקנות …" , "מחיר …" או בצורה דומה.
שאילתות חיפוש מידע יכולות להפוך במהירות לעסקאות או מתן אפשרות לבצע רכישה.
להיות בעמוד הראשון בגוגל – מדריך קידום אתרים
להיות בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש האורגניות זה טוב, ציון שלושת המובילים זה נהדר אבל יש רק מנצח אחד.
אתרים בכל רחבי העולם מתעדכנים על בסיס יומי, שבועי או חודשי,… אוקי, חלקם לא אבל זה מקרה אחר. העניין הוא שהאינטרנט צומח בכל יום ויום. כאשר נוצרים שינויים חדשים באינדקס על ידי מנוע החיפוש, התוצאות האורגניות עשויות להשתנות.
גורם חשוב מאוד הוא האלגוריתם של גוגל שמשתנה כל הזמן. שינויים קלים עשויים לא לגרום לכלום, אך עדכון אלגוריתמים מרכזי יכול להסתיים כרעידת אדמה.
בתרשים שלהלן תוכלו לראות את החשיבות של הדירוגים הגבוהים ביותר בגוגל בהתאם להפצת שיעור הקליקים האורגניים שלהם (CTR) לחודש מאי 2019 (בהתבסס על נתונים לפי דירוג מתקדם באינטרנט ).
תכונות דף תוצאות של מנוע חיפוש – מדריך קידום אתרים
כמובן, דירוג ראשון הוא חשוב, אך בימינו, עליכם לקחת בחשבון את מה שמכונה "מיקום אפס".
בואו נסתכל על התוצאות לשאילתת החיפוש "איך לאפות תפוחי אדמה". התוצאה הראשונה היא קטע של גוגל הכולל את המידע החשוב ביותר, כך שאינך צריך לבדוק את התוצאות האחרות.
יש הרבה תכונות SERP (נקראות גם דף תוצאות של מנוע חיפוש). למה אכפת לך מהם? קטעי טקסט עשירים משפיעים על התנהגות המשתמשים כאשר הם רואים את ה- SERP. במילים אחרות, תוצאות החיפוש האורגניות עשויות להיות עם שיעורי קליקים נמוכים יותר כי הגולש ניגש לתוצאה הראשונה בתוצאות החיפוש.
הסיבה לכך היא שלתכונות SERP יש משיכה חזותית גדולה יותר ולעתים קרובות הן מספקות מספיק מידע כך שמשתמשי חיפוש בגוגל לא צריכים להקליק על תוצאות אחרות כלל או שהם לוחצים רק על התוצאות המוצגות.
אלה הם כמה מהקטעים העשירים הנפוצים ביותר שתראו בדף תוצאות של מנוע חיפוש:
- קטע מוצג
- תיבת תשובות
- קרוסלה (תמונות, סרטונים, מוצרים)
- חבילת תמונות
- חבילת מפה
- תכונות ממומנות (מודעות גוגל, טיסות, חנות בגוגל)
- גרף הידע
- הסיפורים הטובים ביותר
- אירועים
הדבר הטוב הוא שישנן דרכים לאתר ולנתח את ההשפעה של תוצאות משופרות אלה. לדוגמה, SERPChecker יבצע את העבודה.
פשוט הקלד את מילת המפתח, בחר את המיקום ואת סוג המכשיר. כלי זה יראה לכם את תוצאות החיפוש ואת תכונות ה-SERP אם יש כאלה. הוא מעריך את ההשפעה בסולם בין 0 ל -5.
למידע נוסף, לחץ על התכונה. אתה יכול גם לראות את המראה בפועל של ה-SERP אם תלחץ על "תצוגה מקדימה".
פרק 3 – קידום אתרים טכני בעמוד
קידום אתרים בעמוד כולל רשימת בדיקות ארוכה למדי של משימות שיש לבצע. לפני מספר שנים זה היה בעיקר על מטא תגים, תוכן מותאם יתר וכותרות. אם אתה רוצה ללמוד עם מדריך קידום אתרים לשנת 2020 יהיה לך הרבה יותר כיף עם הדברים שקורים בדף האתר. בואו נצלול פנימה.
האלגוריתמים במנועי חיפוש עברו דרך ארוכה והיו מתוחכמים עוד מהתקופות בהן תוכן, כותרות ותיאורים ממולאים במילות מפתח הספיקו בכדי להשיג דירוג גבוה בתוצאות החיפוש.
אם אתה רוצה ללמוד קידום אתרים, אתה לא יכול להיתקע בעבר. אחד השיפורים הגדולים ביותר במנועי חיפוש הוא שהם מחשיבים את הגורם האנושי, או במילים אחרות, את מעורבות המשתמשים.
אל תשכח ש-קידום אתרים עוסק במיקוד לאנשים אמיתיים ולא רק במנועי חיפוש.
מטא תגים – מדריך קידום אתרים
תגי מטא הם חלק מקוד ה-HTML. הם מתארים את תוכן האתר. החשובים ביותר הם כותרות מטא ותיאורי מטא.
כותרות ותיאורים של תגיות מטא עמוסים במילות מפתח אינם משפיעים ישירות על הדירוג שלך, אך הם נותרים גורם פסיכולוגי חזק המשפיע על שיעור הקליקים ועל מעורבות המשתמשים הכללית. לכן הם עדיין חשובים מאוד לקידום אתרים.
אל תתבלבלו על ידי הבלוגרים שאומרים שתגי כותרות ותיאורי מטא אינם חשובים כלל. מצד שני, זכור כי האלגוריתם של גוגל משנה כותרות ותיאורים כדי לציין טוב יותר את הרלוונטיות שלהם לשאילתת החיפוש למקרה שהתוכן שלך לא יתאים מספיק.
ישנם כלים ותוספים רבים (למשל Yoast for WordPress ) המנתחים את התוכן שלך מבחינת השימוש במילות מפתח במיקוד בכותרת המטה, תיאור המטא, כותרות, צפיפות מילות מפתח כוללת, תכונות תמונה alt ועוד.
הם מציעים הרבה רמזים, ובכל זאת הם בקושי יכולים לעקוב אחר ההתמקדות באלגוריתם של גוגל בכל הקשור לגורם אנושי. הקפד לשקול הן נקודות מבט טכניות והן חוויית משתמש בעת יצירת מטא תגים.
רשימה שיש לבדוק אופטימיזציה לקידום אתרים בדף
נתחיל עם הדברים שתוכלו לעשות בוורדפרס או בכל מערכת ניהול תוכן אחרת.
1. גלה מה אנשים מחפשים לפני שתתחיל לכתוב
האם אתה מתכנן לכתוב על נושא שאנשים מחפשים? האם אתה בטוח שנקודת המבט שלך שונה, ייחודית? האם אתה יכול להציע ערך מוסף חדש לנושא? האם התזמון שלך נכון?
אלה השאלות העיקריות לפני שתתחיל לכתוב וזה לא משנה אם זה בלוג או דף נחיתה של מוצר. ישנן דרכים רבות כיצד לגלות זאת. מחקר מילות מפתח הוא חלק בלתי נמנע ממנו.
2. תגי כותרות וכותרות בדף
צרו תג כותרת מושך, מטא תיאור וכותרות וגם תגיות alt לתמונות. זכור את מה שהזכרנו קודם. מילת המפתח העיקרית שלך צריכה להיות שם, כך שמשתמשים יודעים על מה האתר שלך. השתמש בתיאור המטה כהזדמנות נהדרת להדגשת קריאה לפעולה (CTA).
שכנע את המשתמשים וגם את מנועי החיפוש שאתר האינטרנט שלך הוא זה שצריכים ללחוץ עליו.
שוב, חשוב על מעורבות המשתמש, אז אל תגזים יתר על המידה באמצעות מילים זולות. התבונן במתחרים שלך, ונתח איך לבנות אסטרטגיה משלך.
טיפים מהירים לתגי כותרות וכותרות:
- גוגל תציג את הכותרות אם הם עד 70 תווים ותיאורי מטא עד 155 תווים.
- דאג להשתמש במבנה <h1>, <h2>, <h3>, למבנה נכון של מאמרים באתר.
- בדוק את התצוגה המקדימה של תוצאות החיפוש בכלים כגון, SEOSiteCheckup או תוספי וורדפרס לקידום אתרים.
3. השתמש בכתובות אתרים ידידותיות לקידום אתרים
הימנע משימוש בכתובות URL שנוצרו אוטומטית עם דמויות ותווים:
www.example.com/2017/post318e7a349f6
השתמש בכתובות אתרים התואמות לתוכן שלך ולכותרת שלו:
www.example.com/how-to-bake-pizza
אם אתה משתמש ב-וורדפרס, אתה יכול להגדיר permalinks בהגדרות הנפוצות.
מומחי קידום אתרים ובלוגרים של קידום אתרים אומרים שכתובות אתרים קצרות מדורגות טוב יותר בגוגל. אנו חושבים שזה עניין של חווית המשתמש. כמובן, זה לא אומר שכתובת אתר של 20 מילים היא לא בסדר.
4. מולטימדיה
האם אתה רוצה להשאיר באתר את המבקרים שלך ? השתמש בתמונות, תרשימים וסרטונים. הם מובילים למעורבות גבוהה יותר באתר.
הזרמת וידאו הייתה אחד הטרנדים השיווקיים החמים ביותר במהלך השנים האחרונות. יתר על כן, הם מניעים אנשים לאהוב, לשתף או להגיב לתוכן שלך.
טיפים מהירים למולטימדיה:
- בצע אופטימיזציה של תמונות באמצעות שמות קבצים רלוונטיים (כיצד לאפות-פיצה.jpg) , תכונות תמונה alt וגודל קובץ.
- הטמע מולטימדיה אינטראקטיבית כמו סרטונים או תרשימים.
- אל תשכח לכלול תמלילי טקסט מתוך הסרטונים בדף כך שלא תאבד מילות מפתח חשובות (סורקי מנועי חיפוש לא יוכלו "לקרוא" את הסרטון).
5. קישורים יוצאים ופנימיים
השימוש בקישורים יוצאים נותן איתות רלוונטיות של הנושא שלך לגוגל. הקפידו לקשר למקורות רלוונטיים וסמכותיים.
קישורים פנימיים הם דרך מושלמת לקדם את המאמרים האחרים או קטעי האתר שלך. מקל יותר על ביקורם ומוביל למעורבות גבוהה יותר. קישור פנימי עוזר גם לרובוטים של גוגל להבין את מבנה האתר.
טיפים מהירים לקישורים יוצאים ופנימיים:
- קישורים יוצאים עשויים שלא לשפר ישירות את הדירוג שלך, ובכל זאת רצוי מאוד להשתמש בהם.
- השתמש בעד 2-3 קישורים פנימיים, תלוי באורך התוכן.
- סורקי מנועי חיפוש סורקים קישורים אלה, אז אל תנסו לרמות ולהיזהר מקישורים שבורים.
- עקוב אחר מודל אשכול הנושא לקישור פנימי.
אחד הדרכים לקשר בין התוכן שלך היא לעקוב אחר מודל אשכול הנושאים
6. תנו לאנשים לשתף
תוכן נהדר משתף את עצמו. כן, אולי בעבר. אנשים מתעצלים בימינו ולכן כפתורי השיתוף צריכים להיות תמיד באתר האינטרנט שלך.
מלבד פייסבוק, טוויטר או לינקדאין, שקלו להוסיף רשתות חברתיות ספציפיות וקשורות לנושאים, כמו רדיט, פינטרסט ורבים אחרים.
רשימת בדיקות קידום אתרים טכניות בעמוד
אנו יכולים לסווג קידום אתרים טכני כחלק מ-קידום האתר שבדף העוסק בדברים טכניים נוספים. לרוב זה דורש לפחות מיומנויות פיתוח או להיות מפתח אתרים. אבל אל תפחדו יותר מדי, ישנם דברים רבים שתוכלו לעשות בקלות בוורדפרס 😎.
אלה גורמי ה-קידום האתרים הטכניים החשובים ביותר עליהם עליכם להתמקד:
1. Search Console
חיבור האתר שלך למסוף החיפוש של גוגל (כלי מנהלי אתרים לשעבר) הוא אחד מהיסודות בקידום אתרים. זה עוזר לך לפקח ולשמור על נוכחות האתר שלך וביצועיו בחיפוש גוגל.
מסוף החיפוש עוזר לך לנתח את דירוג מילות המפתח שלך, שיעור קליקים, עונשים אפשריים של גוגל ונתונים שימושיים רבים אחרים לקידום אתרים טכני.
תכונות אחרות כוללות שימושיות לתוכן לנייד, בחירה מה ברצונך להוסיף לאינדקס ומה לא, שגיאות באתר, שגיאות נתונים מובנים וקישורים.
טיפים מהירים:
- יש לאמת כל נכס (אתר) כדי להשתמש בתכונות של מסוף החיפוש.
- חבר את מסוף החיפוש עם Google Analytics.
2. מהירות אתר – מדריך קידום אתרים
מהירות האתר היא אחד מגורמי הדירוג ולכן עליכם תמיד לשאוף לשפר אותה. ידוע ש 50% ממשתמשי האינטרנט מצפים שאתר יטען תוך 2 שניות או פחות. אם האתר לא יטען תוך 3 שניות, הם יעזבו.
טיפים מהירים:
- בדוק את המהירות בתובנות PageSpeed.
- בצע אופטימיזציה של תמונות, אפשר דחיסת GZIP, דחיסת HTML, צמצום JS ו- CSS ונסה להפחית את זמן התגובה של השרת.
- אירוח אתרים איכותי ממלא תפקיד גדול במהירות האתר, לכן הקפידו לבחור ספק אמין.
בדיקת מהירות האתר היא חשובה מאוד וצריך לעקוב אחריה כל כמה זמן לראות שהאתר מהיר לחווית משתמש.
3. אופטימיזציה למובייל – מדריך קידום אתרים
אופטימיזציה למובייל הוא חובה. העולם עובר משולחן עבודה לנייד. למעשה, הפעלת אתר שאינו מותאם למובייל ישפיע לרעה על הדירוג שלך.
גוגל החלה לפרוס את האינדקס הראשון לנייד במארס 2018. האינדקס הראשון לנייד פירושו שגוגל תשתמש בגרסת המובייל של האתר שלך לאינדקס ולדירוג.
טיפים מהירים:
- בדוק את היענות האתר שלך במבחן ידידותי לנייד.
- עקוב אחר דירוג מילות המפתח שלך בתוצאות חיפוש למובייל.
- ודא שהגרסה הסלולרית של אתר האינטרנט שלך עובדת כמו קסם.
אתה יכול גם לשקול את AMP (דפי מובייל מואצים). זהו קוד HTML המורחב עם מאפיינים מותאמים אישית המאפשרים להציג תוכן סטטי במהירות רבה יותר. בשנת 2017 זה היה אחד הפרויקטים העיקריים של גוגל בחיפוש סלולרי.
4. מפת אתר – מדריך קידום אתרים
מפת אתר עוזרת למנועי חיפוש לסרוק את התוכן שלך. זהו קובץ בו כל חלקי האתר מופיעים. זה טוב כשאתה מנהל אתר גדול עם מבנה מסובך או כשאתה משתמש בתוכן מדיה עשיר.
קבלת מפת אתר אינה אומרת שהדירוג שלך ישתפר. לדברי גוגל, זה יתרון אך לעולם לא תיענש על כך שלא תהיה לך כזה.
טיפים מהירים:
- לא כל אתרי האינטרנט זקוקים למפת אתר.
- ישנם יותר סוגי Sitemaps מאשר רק מפת האתר של XML.
- Sitemap לא צריך להכיל יותר מ-50,000 כתובות אתרים ואינו יכול לעלות על 50 מגה בייט.
- מקם את מפת האתר בספריית השורש של האתר:
https://example.com/sitemap.xml
5. Robots.txt
Robots.txt הוא קובץ שאומר לסורקים לאילו קטעי אתר אתה לא רוצה שהם יגשו אליהם או לאיזה חלקים אתה כן רוצה שהם יגשו אליהם. והוא ממוקם בדרך כלל ב: https://example.com/robots.txt והוא ציבורי.
זה שימושי כשאינך מעוניין להוסיף כמה סקריפטים, קבצים או תמונות מיותרים.
תחביר של robots.txt:
User-agent: * (e.g. Googlebot)
Disallow: / (e.g. /images/pizza.png)
טיפים מהירים:
- אל תשתמש ב- robots.txt כדי להסתיר תוכן ממנועי חיפוש.
- תגדיר robots.txt בצורה נכונה שלא יפריע לגוגל לסרוק את האתר שלך
דרכים נוספות לקידום אתרים בצורה טכנית
ישנם דרכים נוספות לקידום אתרים אשר ישפרו את ביצועי האתר שלך. ראשית, התחל עם ניתוח המצב הנוכחי
SEOSiteCheckup הוא כלי נהדר לניתוח קידום אתרים בעמוד. ניתן לנתח כתובת URL אחת ביום ולהוריד דוח PDF מבלי להירשם.
הגדר את מנהל התגים של Google לניהול תגיות מתקדם, כך שאתה לא זקוק לסיוע ממפתחי אתרים.
HTTPS לעומת HTTP: עוד בשנת 2014, גוגל הודיעה שהם יגדילו את הדירוג של אתרי HTTPS / SSL. כיום אנו יודעים שזה גורם דירוג קל המשפיע על אחוז קטן משאלות החיפוש.
עם זאת, ביטחון הוא גורם פסיכולוגי חזק. גוגל כרום, למשל, מתייג אתר אינטרנט שאינו מוצפן עם SSL כ"לא מאובטח", המשפיע על מעורבות המשתמש.
קנוניליזציה של כתובת אתר / IP: קנוניליזציה של IP חשובה כאשר אתר זה באינדקס תחת כתובת ה- IP שלו וגם בשם הדומיין שלו. קנוניליזציה של כתובת אתר פירושה ש:
https://example.com ו- https://www.example.com/ צריכים להגיע לאותה כתובת אתר
פרק 4 – תוכן וקידום אתרים
האם תוכן ו-קידום אתרים הם שני מונחים נפרדים או מחוברים אחד עם השני ? הרבה משווקים נהגו לחשוב שהם שחקנים נפרדים. בואו נגלה כיצד תוכלו להפיק תועלת מהחיבור שלהם.
בקרב משווקים היה מיתוס פופולרי שתוכן מושלם אינו זקוק לקידום אתרים. האמת היא שהם טעו. ואנחנו נראה לך למה.
ברצינות, האם תוכלו לדמיין תוכן איכותי ללא אופטימיזציה לקידום האתר בדף או ללא קישור נכנס יחיד? בדומה, האם אתה יכול לדמיין אתר מותאם לחלוטין, עמוס בתוכן שאיש לא היה קורא ?
יש אנשים שעדיין מאמינים כי:
- קידום אתרים מיועד למנועי חיפוש
- התוכן מיועד לבני אדם
הם טועים! חיבור של תוכן וקידום אתרים הוא החיבור המושלם עבור האתר שלך. אתה פשוט צריך ליצור תוכן ייחודי ולבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש בו זמנית. לעיתים מכונה טכניקה זו כ"תוכן קידום אתרים "או" קופירייטינג לקידום אתרים".
איזה תוכן עלי ליצור? מדריך קידום אתרים
זו השאלה הראשונה והחשובה ביותר. התשובה (לפחות בתיאוריה) היא פשוטה: "תהיה ייחודי". יצירת תוכן מקורי, מעורר מחשבה ומרתק היא התחלה נהדרת. תוכן איכותי ואופטימיזציה לקידום אתרים חייבים ללכת יד ביד מההתחלה. אתה יכול לבחור סוגי תוכן שונים:
בלוגים
בלוגים פופולריים מאוד, במיוחד בשנים האחרונות. בלוג טוב הוא מקור נהדר למעורבות משתמשים לא רק עבור בלוגרים אלא גם עבור אתרי מסחר אלקטרוני, עסקים או נותני שירותים מקצועיים.
בלוגים הם גם דרך להרוויח כסף על ידי ביצוע של שיתוף לינקים בתוכניות שותפים (בלוגרי נסיעות, בלוגרים שיווקיים וכו'). בלוגים ייחודיים עם מאמרים מעמיקים, מדריכים ודרכי ביצוע יכולים להפוך אותך למשפיע מכובד בכל ענף.
טיפים מהירים:
- בלט מהקהל, ותהיה מקורי
- ערכו מחקר משלכם והשתמשו בנתונים ייחודיים
- זה לא קשור לאורך, זה בערך איכות וערך מוסף לקוראים
- היו עקביים ליצירת מותג אישי חזק
- יש לשתף פעולה עם חברות ומשפיעים
דפי מוצר
דפי מוצר איכותיים צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של כל עסק מקוון. הם משמשים לרוב כדפי נחיתה לקמפיינים של תשלום לפי קליק, כולל שיווק מחדש של אדוורדס או מדיה חברתית בתשלום.
טיפים מהירים:
- כשמדובר ב מסחר אלקטרוני, הפשטות היא חובה לתאר את המוצר בצורה כה ברורה, כמה זה ואיך לקנות אותו
- השתמש בתמונות מקצועיות של מוצרים ותכתוב טקסט מושך
- מהירות האתר ו-UX חשובים מתמיד
ביקורות
האם אתה רוצה להיות משפיע? כתיבת ביקורת אינה דבר חדש אך בעולם האינטרנט ניתן לבדוק את הכל. אתה יכול לכתוב ביקורות על כלים, סרטים, ברים, מסעדות, אלקטרוניקה, ועוד.
אם תצליח להפוך למשפיע אמין, תיצור דעות של אנשים ותרוויח מביקורות ממומנות. ביקורות הן מרכיב בלתי נמנע בשיווק המשפיע.
טיפים מהירים:
- בחר נושא ספציפי אחד
- אל תמכרו את עצמכם רק בגלל שחברה מסוימת משלמת היטב עבור ביקורת של 5 כוכבים
- צור סטנדרט משלך למה שהוא מעולה או גרוע
- עקביות היא המפתח להפוך למותג חזק
תבצע מחקרים מקורים
ספר לעולם כיצד אתה עושה דברים, שתף נתונים מעניינים שאספת, גלה מהי אסטרטגיית שביעות הרצון של הלקוחות שלך או כיצד נכשלת בהשקת מוצר חדש. בצע ניסויים, בדוק מיתוסים שונים בענף שלך.
כנראה שהדבר הטוב ביותר במחקרים הוא שהם תמיד ייחודיים ומביאים מידע חדש לקוראים.
טיפים מהירים:
- קח את הזמן שלך, עשה את המחקר שלך, תכין מספיק נתונים מקוריים והיה כנה (אל תשקר)
- אם אתה כותב על העסק שלך, הראה לאנשים את כל האמת שמאחורי החברה
- אל תתביישו, אנשים לא מעוניינים בסיפורי הצלחה משעממים
הצגת תמונות – אינפוגרפיה
כולם אוהבים אותם! קל לשתף אותם ולהוריד אותם. עם זאת, מחברים משתמשים בהם לעתים קרובות כתחליף טקסט. אינפוגרפיה מסתיימת כתמונות מורכבות.
יצירת אינפוגרפיקה נועדה להפוך מידע שיהיה קל לקריאה.
טיפים מהירים:
- לאינפוגרפיקה יש עדיין פוטנציאל שיתוף וקישור נהדר, לכן הקפידו לשחק גם עם נתונים וגם עם עיצוב
- השתמש רק בנתונים החשובים ביותר
- צור סיפור, הוסף תרשימים או תמונות
- כשאתה מעלה אינפוגרפיקה כתמונות, אל תשכח לכתוב תמליל מכיוון שסורקים לא יכולים "לקרוא" את הטקסט בתמונה
מדריכים, הוראות, טריקים וטיפים
פעמים רבות מדריכים מתפרסמים כחלק מבלוגים. "המדריך …" ו- "איך …" הם מילות מפתח אטרקטיביות. אתה יכול לכתוב מדריכים או הוראות כיצד לעשות, אך קח בחשבון שכבר יש אלפים כאלה.
אל תעתיק מאחרים, ספק טריקים וטיפים שונים מהמתחרים שלך.
טיפים מהירים:
- תקליטו סרטונים משלכם.
- אם אתה כותב מדריך למוצר משלך, הצב את המדריך בדף הנחיתה של המוצר כדי לקבל תנועה נוספת וקישור אחורי פנימי
רשימות ראשונות
כתיבת רשימות היא הזדמנות לכלול פריטים להורדה לאיסוף לידים, להרוויח הערות יקרות וליצור באז בזכות שיתופים חברתיים וקישורים נכנסים.
טיפים מהירים:
- הכותרת אומרת הכל על הפוסט
- הדגיש עובדות יוצאות דופן
- שמור על מבנה פשוט
- השתמש במקורות נתונים מוכחים
- בקש מהקוראים להציע פריטים אחרים לרשימה שלך בתגובות
ראיונות
קבלת מידע וחוות דעת ייחודיות מגורו בתעשייה זה מעולה! זה עוזר לבנות אמינות, תנועה, שיתופים חברתיים וקישורים נכנסים.
מה שכן, מרואיינים עם קהל גדול מייצרים תנועה גבוהה בחינם אם הם משתתפים בראיון. אתה יכול לכתוב, או להקליט סרטון עם מרואיינים.
טיפים מהירים:
- נסה לראיין מנהיג מחשבה (אדם מפורסם בענף)
- קבע מבנה ברור של הראיון
- שאלות צריכות לזרום באופן טבעי
- אפשר מרחב למרואיין, הקוראים סקרנים לדעת את מחשבותיהם
סרטונים
מעורבות גבוהה יותר, שיתופים חברתיים, לייקים, קישורים נכנסים, עוד לידים והמרות. אלה היתרונות הגדולים ביותר של שימוש בתוכן וידאו. סרטונים יכולים להגדיל את שיעורי ההמרות ב-80%.
כמובן שאתה לא תמיד צריך ליצור סרטונים משלך. הפוך את הפוסט שלך למעניין יותר על ידי שיתוף או הטמעת הסרטון על ידי מומחה בתעשייה! זה יכול להעשיר את התוכן שלך ולגרום לקורא להישאר יותר באתר שלך.
מהו אורך פוסט אידיאלי עבור הבלוג ? מדריך קידום אתרים
לפני מספר שנים, פוסטים ארוכים עם מילות מפתח דורגו במיקומים הראשונים בקלות. איכשהו, זה הגיע לנקודה, איפה שזה נראה שיש מאות מאמרים כמעט זהים עם אותן מילות מפתח.
יצירת תוכן למען תוכן כבר לא עובדת.
אם אתה כותב מאמר, אתה צריך לשמור על תשומת לב הקורא. זה מתחיל עם הכותרת, הפסקה הראשונה, סוג התוכן והכי חשוב מבנה התוכן הכללי. השתמש נכון ב <כותרת>, <h1, h2, h3, …> ובתגי HTML אחרים.
כשמדובר בזמן, פוסטים עם זמן קריאה של 7 דקות הם אידיאליים מאוד. כשמדובר ב-קידום אתרים, ישנם מחקרים רבים. רובם מוכיחים כי פוסטים ארוכים יותר מדורגים טוב יותר.
מה לגבי תוכן כפול במאמרים האחרים או בקטעי האתר שלי?
במוקדם או במאוחר, כולנו מגיעים למצב שאנחנו צריכים לחזור על כמה מילים שכתבנו במקום אחר באתר שלנו.
אם יש יותר מדי תוכן משוכפל באתר האינטרנט שלך, אתה יכול להשתמש בניתובים להפניה מחדש של 301 או ברכיב קישור rel=”canonical”. תוכל לגלות יותר בדפי העזרה של Google Search Console.
הישאר רגוע אם אינך מתכנן להעתיק שורות טקסט. האלגוריתם של גוגל מבחין בין אם אתה עושה זאת בכוונה או כחלק טבעי מהתוכן החדש שלך.
יצירת תכנים מעולים מתחילה במחקר נכון. חשבו על הנושא, עשו מחקר מילות מפתח, שאלו את חבריכם, ערכו סקרים בפייסבוק או בכל מקום אחר.
לאחר שתבחר את הנושא, סרוק את השוק וקרא בעיון את כל אתרי הדירוג המובילים. ונסה ליצור תוכן ייחודי משלך ולייעל אותו בצורה מושלמת. מיד אחר כך תוכלו להתחיל לקדם אותו.
פרק 5 – מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח הוא אחד ממשימות קידום אתרים הבסיסיות. בפרק זה תלמד כיצד למצוא את הנישה שלך וכיצד למצוא מילות מפתח רווחיות שתוכל לדרג עבורן.
יצירת תוכן ללא מחקר מילות מפתח אינה משתלמת. התוכן ללא אופטימיזציה לקידום אתרים מתאימה לא ידורג ותעבורת האתר תהיה נמוכה. אתה פשוט צריך לדעת לאילו מילות מפתח יש למקד כדי לייצר מספיק תנועה איכותית.
טיפ: כדי להעמיק בנושא זה, עליכם לקרוא את המאמר שלנו מחקר מילות מפתח המדריך המקיף
היכן למצוא מילות מפתח?
ישנן דרכים שונות למצוא מילות מפתח.
המשימה הראשונה שלך היא לבוא עם מילות המפתח של העסק שלך– ביטויים שתשתמש בהם כדרך טבעית למציאת רעיונות נוספים למילות מפתח. אם אתה מנהל בלוג קפה, ביטויים פשוטים כמו "פולי קפה" , "מכונות קפה" או "אספרסו" יעבדו נהדר.
הדרכים הקלאסיות לחפש מילות מפתח:
הצעות בגוגל
גוגל מציעה הצעות רבות למילות מפתח ישירות בחיפוש בגוגל. תכונות כמו השלמה אוטומטית של גוגל, אנשים שואלים גם או חיפושים קשורים יכולים להוות מקור נהדר לרעיונות למילות מפתח.
בעזרת תכונת ההשלמה האוטומטית, אתה רק צריך לכתוב את מילת המפתח שלך לחיפוש בגוגל וההצעות יופיעו אוטומטית.
אתה יכול לשלב את מילת המפתח שלך עם אותיות שונות מהאלף-בית כדי למצוא רעיונות מלאים יותר להשלמה אוטומטית (למשל שיווק בדוא"ל א , שיווק בדוא"ל ב , …)
להלן דוגמא נוספת לרעיונות למילות מפתח שניתן למצוא בדף התוצאות של גוגל:
כל ההצעות המבוססות על שאילתות חיפוש אמיתיות בהן משתמשים אנשים בכל רחבי העולם.
כלי מילות מפתח
ישנם כלים רבים למילות מפתח בחינם שיכולים לתת לך מאות רעיונות למילות מפתח המבוססות על מילת מפתח טבעית אחת. אחד הפופולריים שבהם הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל, למרות שהמוקד העיקרי הוא מחקר מילות מפתח עבור מודעות לפי תשלום.
כלי חינמי אחר פופולרי הוא AnswerThePublic . זה מייצר אוטומטית מאות הצעות השלמה אוטומטית של גוגל.
כמובן, כלים חינמיים מוגבלים מאוד בתכונות שלהם. הם מציעים הצעות רבות למילות מפתח, אך מה לעשות עם 500 רעיונות למילות מפתח ?
כלי מילות המפתח המקצועיים מציעים מדדי קידום אתרים, כמו שימושיים נוספים ותובנות כדי להעריך את מילות המפתח ולבחור את הטובות ביותר. חוץ מזה הם חוסכים לך זמן רב ומעניקים לך יתרון תחרותי.
להלן צילום מסך מכלי מילות המפתח KWFinder:
מלבד הצעות למילות מפתח, זה מחשיב את הקושי בדירוג של מילות המפתח כמו גם SERP עבור כל מילת מפתח כדי לעזור לך להעריך את סיכוייך ולנתח את המתחרים.
אתה יכול גם לחפש את מילות המפתח שהמתחרים מדורגים עליהן פשוט על ידי הקלדת הדומיין שלהן.
אתם עשויים לחשוב: האם אני זקוק לכלי מילות מפתח בתשלום? כלל האצבע שלי הוא זה: אם אתה מרוויח כסף מהאתר שלך בכל דרך שהיא, אז כלי מילות מפתח איכותי הוא השקעה נהדרת שתשתלם במוקדם או במאוחר.
פלטפורמות אחרות
אתה יכול לחפש רעיונות למילות מפתח כמעט בכל מקום. התמקד באתרי אינטרנט שאנשים בנישה שלך משתמשים בהם כדי לשאול שאלות, לתקשר ולשתף רעיונות.
כמה מהפלטפורמות הפופולריות ביותר למצוא רעיונות למילות מפתח:
- יוטיוב
- ויקיפדיה
- פורומים
- וכו'
מדדי מילות מפתח – מדריך קידום אתרים
בעבר, יוצרי תוכן עשו מחקר מילות מפתח רק כדי למצוא את מילות המפתח עם נפחי החיפוש הגבוהים. הם הכניסו אותם לתוכן כדי להערים על דירוג מנועי החיפוש ולהבטיח דירוג גבוה בחיפוש אורגני. זה כבר לא עוזר מכיוון שמחקר מילות מפתח הפך למורכב הרבה יותר!
בימינו עליכם לעבוד עם מדדים רבים יותר, לקחת בחשבון את האלגוריתם של Google RankBrain ואת ה- SERP האמיתי בו אתם מתכננים לדרג.
RankBrain של גוגל
הוא רכיב באלגוריתם של גוגל המבוסס על בינה מלאכותית. זה עוזר לגוגל להבין את הכוונה מאחורי שאילתת החיפוש ולהביא את התוצאות הרלוונטיות ביותר בזכות מערכת למידת המכונה.
מילות מפתח רלוונטיות עם נפחי חיפוש גבוהים וקושי במילות מפתח – זה שילוב אידיאלי בין שלושת הגורמים החשובים ביותר במחקר מילות מפתח.
אנו קוראים לזה כלל החצובה של מחקר מילות מפתח – שלושת הגורמים הללו מייצגים את שלוש הרגליים. ברגע שתיקח את אחת הרגליים, החצובה תתמוטט.
למרבה הצער, זה לא תמיד כל כך קל ועליך לחפש איזון בין הגורמים הללו.
מילות מפתח עם זנב ארוך לעומת נפחי חיפוש
התחל בחיפוש אחר מילות המפתח עם זנב ארוך או הזנב האמצעי.
למילות מפתח בזנב ארוך יש נפחי חיפוש נמוכים יותר, אך יש אלפים מהם שמייצגים את ההזדמנות עבורך לקידום האתר בהם. תמספר אותם למעלה ותראה את הפוטנציאל העצום שלהם.
מבקרים שמוצאים אותך באמצעות מילות מפתח עם זנב ארוך יעסקו עם התוכן שלך הרבה יותר ושיעורי ההמרות שלהם גבוהים יותר. הסיבה לכך היא שהשאילתה ספציפית מספיק כדי למצוא תוצאות רלוונטיות. ואתה רוצה להיות בראש התוצאות הרלוונטיות הללו.
הדבר השלילי במילות מפתח בזנב ארוך הוא נפח החיפוש שלהם. לפעמים זה יכול להיות נמוך כמו 100 חיפושים בחודש. לכן אתה צריך למצוא את האיזון הנכון והערך הנקרא קושי מילות המפתח יעזור לך להשיג זאת.
קושי במילות מפתח
לאחר שתמצא מילות מפתח שתרצה לדרג בהן, תצטרך להעריך עד כמה יהיה קשה. קושי במילת המפתח הוא מדד שימושי מאוד שיעזור לך בכך.
הערך מצוין בדרך כלל בסולם שבין 0 ל 100. ככל שהציון גבוה יותר, כך קשה יותר לדרג בדף הראשון של גוגל עבור מילת המפתח.
ישנם כלים רבים לחקר מילות מפתח בשוק המחשבים שמודדים את קושי מילות המפתח. הערכים עשויים להשתנות – אתה יכול לראות ציון 30 בכלי אחד ו 50 בכלי אחר עבור אותה מילת מפתח בדיוק.
הסיבה לכך היא שהחישובים מבוססים על מדדים ואלגוריתמים מעט שונים. הדבר החשוב הוא להשוות את התוצאות בתוך כלי אחד.
כוונת חיפוש
ניתוח העמוד הראשון הוא חלק חשוב מאוד במחקר מילות המפתח. זה עוזר לך לגלות אם:
- אתה יכול להתחרות באתרים בעמוד הראשון
- כוונת החיפוש מאחורי מילות המפתח שאתה רוצה לבצע אופטימיזציה עבורן
על ידי התבוננות בעמוד הראשון בגוגל תוכלו לזהות מהי הכוונה מאחורי שאילתת החיפוש. כשאתה מחפש "מתכון לפיצה ביתית" , אתה בטח לא רוצה לקנות פיצה.
קח זאת תמיד בחשבון כדי שלא תשיג אופטימיזציה למילות מפתח שגויות.
ישנם 4 סוגים שונים של כוונות חיפוש:
- ניווט – חפש אתר / מותג ספציפי ("לדגומא כלי ניהול האתרים")
- מידע – חפש מידע כללי ("כיצד להכין קפה")
- מה המחיר– המשתמש רוצה לקנות משהו באופן מקוון ("מה המחיר של טלפון גלקסי")
- מסחרי – המשתמש מבצע את המחקר לפני הרכישה ("סקירה של טלפון גלקסי")
אם אתה מנהל בלוג העוסק במתכוני פיצה, אינך צריך להופיע במקום הראשון עבור מילת המפתח "פיצה" (עם יותר מ -4 מיליון חיפושים חודשיים ברחבי העולם)? עיין בעמוד הראשון בגוגל עבור מילת המפתח:
לא הגיוני להיות שם אלא אם כן אתה מתכנן להתמודד עם פיצה האט או עם דומינו. כן, מילות מפתח מסוג זה מאוד מושכות אך ברוב המקרים הן אינן רלוונטיות לנישה שלך. מה שכן, הם מייצגים רק מעטים מכל החיפושים ברחבי העולם. רוב החיפושים הם שאילתות זנב ארוכות.
איך לא לעשות מחקר מילות מפתח
מצטרפים ויוצרי תוכן חסרי סבלנות בדרך כלל מוצאים מילת מפתח עם נפח חיפוש גבוה במתכנן מילות המפתח של גוגל או בכל כלי מחקר אחר למילות מפתח, בזמן שהם לא חושבים על מדדים אחרים.
כפי שהסברנו לעיל, מציאת מילת מפתח אידיאלית לא נוגעת רק לנפח חיפוש.
טעות נוספת היא פרשנות שגויה של נתונים. דוגמה נפוצה היא ציון "תחרות" במתכנן מילות המפתח של גוגל. יש בלבול בין ערך זה לקושי במילת המפתח.
התחרות ב-גוגל אדוורדס. לא מייצגת כמה קשה לדרג את האתר עבור אותה מילת מפתח.
בחר מילת מפתח במיקוד אחד והשתמש בה ב:
- הכותרת
- תג כותרת ותיאור מטא
- אחת הפסקאות הראשונות של הטקסט
- כמה פעמים בטקסט (תלוי גם באורך מילת המפתח)
גוגל התפתחה והיא מבינה על מה התוכן. אם זה כתוב היטב, מקיף וידידותי למשתמש, גוגל ישר תזהה את זה.
במקום להשתמש באותה מילת מפתח שוב ושוב, נסה לחפש מילות מפתח שונות לאתר שלך.
פרק 6 – בניית קישורים
בפרק השישי עם מדריך קידום אתרים בשנת 2020 למתחילים, נדון בבניית קישורים – אחד ההיבטים החשובים ביותר באופטימיזציה למנועי חיפוש. בואו ללמוד כיצד תוכלו לבנות פרופיל קישור איכותי.
בניית קישורים היא תהליך של קבלת קישורים מאתרים אחרים. מבחינה טכנית, קישורים נכנסים הם קישורי היפר-טקסט המשמשים כניווט בין אתרי אינטרנט. הקישורים נסרקים על ידי מנועי חיפוש המאפשרים להם להוסיף אותם לאינדקס שלהם.
מדוע בניית קישורים כה חשובה?
מנועי חיפוש משתמשים בקישורים כדי לחקור אתרים חדשים ולהגדיר את הדירוג הכללי של אתר אותו אתר בעמוד הראשון בגוגל. במילים אחרות, הם בוחנים תוכן חדש וקובעים את סמכותו של אתר אינטרנט על סמך הסמכות שהועברה ממקורות חיצוניים.
משמעות הדבר היא שפרופיל הקישורים של אתר אינטרנט הוא אחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר.
כשגוגל הציגה את PageRank בשנות התשעים, מספר הקישורים המשמשים שימש כמדד חשוב בדירוג הכללי. ככל שקיבלת יותר קישורים, דירוגך היה טוב יותר.
מכיוון שניתן בקלות לעשות שימוש לרעה בזה, מספר עדכוני אלגוריתמים של גוגל התמקדו בעונש של טכניקות בניית קישורים זדוניות.
כיום, בניית קישורים כבר לא נוגעת למספר הקישורים המקוונים, אלא בעיקר לאיכות והרלוונטיות שלהם.
סוגי קישורים נכנסים – מדריך קידום אתרים
באופן כללי, ישנם שני סוגים של קישורים נכנסים:
- קישורים נכנסים של עקוב אחריהם מעבירים את הסמכות של הדף המקשר לדף המקושר.
- קישורים נכנסים ללא מעקב אינם נקלטים כקישורים לאתר. הם לא עוברים את הסמכות בגלל תג ה- HTML rel = ”nofollow” שמורה לסורקים לא לספור אותו.
לקישורים ללא מעקב אין שום ערך מבחינת קידום אתרים.
טקסט עוגן – מדריך קידום אתרים
טקסט העוגן הוא חלק גלוי וניתן ללחיצה מהיפר-קישור. זה עוזר לסורקים לציין על מה הדף המקושר.
אם עמודים נוספים מקשרים אליך עם מונחים מסוימים המשמשים בטקסטים העוגן, זה עשוי לעזור לך לדרג מונחים אלה במנועי החיפוש.
ובכן, כל מה שאני צריך זה הרבה קישורים נכנסים עם מילת המיקוד שלי כמוקד כטקסט עוגן, נכון?
זה לא כזה קל. פרופיל טקסט העוגן מותאם יתר עלול להוביל לעונש אלגוריתמי של גוגל. עדיף להשאיר את טקסטי העוגן להיות טבעיים.
מדד איכותי של קישורים נכנסים מדריך קידום אתרים
גוגל מתייחסת להיבטי איכות מרובים באתרי האינטרנט המפנים:
- רשות התחום
- רשות העמודים
- מדדי איכות פרופיל קישורים אחרים
ישנן מספר מדדים של מוז ומג'סטיק שמסייעים לנו להעריך / לערוך תכונות אלה:
- רשות העמודים של Moz (PA)
- רשות התחום של Moz (DA)
- זרימת אמון Majestic (TF)
- זרימת ציטוט מלכותית (CF)
ככל שהערך גבוה יותר, האיכות של הקישור האחורי גבוהה יותר.
כאשר אנו מסתכלים על "זרימת האמון" ו"זרם הציטוטים" של Majestic, נקבל הערכה נוספת של קישורים.
הראשון שהוזכר אומר כי אתרים המקושרים היטב לאתר יכולים לראות ציונים גבוהים יותר, ואילו אתרים שעשויים להיות בעלי קישורים מפוקפקים יראו ציון נמוך בהרבה.
רלוונטיות
קישורים המתייחסים לאתר צריכים להיות רלוונטיים לתוכנו. קישור חזרה מחנות אלקטרונית לחנות בגדים לא יהיה מועיל עבורך.
מיקום קישור
קישורים הממוקמים במאמרים או בקטעים העיקריים טובים יותר מקישורים בכותרות תחתונות וסרגל צדדי. קישורים יחידים נוטים להיות בעלי ערך רב יותר מאשר קישורים רחבים.
קישורים בכל האתר כולו מופיעים בכל דפי האתר. לרוב הם נמצאים בתפריט התחתון של האתר הנקרא פוטר, סרגל צידי או בלוגים. קישורים לרוחב האתר נהדרים הן לבניית קישורים פנימיים והן חיצוניים.
הם יכולים לייצר תנועה רבה. אל תפחדו מהם אלא תנהגו בחכמה, אך תקפידו להשתמש רק בקישורים טבעיים וקחו בחשבון שהפוטנציאל שלהם לקידום אתרים עשוי להיות מעט נמוך יותר בהשוואה לקישורים בודדים.
מלבד ההיבטים שהוזכרו לעיל, עלינו לקחת בחשבון את טריות הקישור, את איכות מילת העוגן, את הפופולריות ואת האותות החברתיים.
אסטרטגיות לבניית קישורים – מדריך קידום אתרים
לא קל לרכוש קישור חזרה איכותי. הטכניקות שהיו הפשוטות ביותר (קישורים הדדיים או הגשות ספריות) כבר לא עובדות, כך שמומחי קידום האתרים מבלים זמן רב בניסיון לגישות שונות.
בואו נסתכל מה עובד הכי טוב בימינו:
פרסום אורחים
פרסום אורחים הוא ככל הנראה טכניקת בניית הקישורים הפופולרית ביותר. המשוואה היא פשוטה: אתה כותב פוסט ומפרסם אותו באתר אחר. האתר יקבל תוכן בחינם ותקבל קישור בחינם.
כמובן שהכל מסתכם באיכות. אם אתה רוצה קישור אחורי טוב, אתה צריך להביא את מאמר איכותי עבור הפוסט שהולך להתפרסם באתר שיקשר אליך. הפופולריות של טכניקה זו פירושה שכולם משתמשים בה ויש יותר מדי פוסטים אורחים רעים.
קישורים נכנסים של מתחרים
אסטרטגיה הגוזלת זמן אך עדיין יעילה למדי היא למצוא מה עובד עבור האחרים. בדוק את האתרים המקשרים למתחרים שלך, צור תוכן טוב יותר ופנה לאנשים רלוונטיים שמאחורי אתרים אלה כדי לקשר לאתר שלך במקום זאת.
הדרך הקלה ביותר למצוא קישורים נכנסים למתחרים שלך היא להשתמש בכלי קישורים נכנסים כמו LinkMiner. כל שעליך לעשות הוא להיכנס לתחום של המתחרה שלך והכלים יראו לך את הקישורים הנכנסים שיש להם.
אתה יכול לעשות את אותו הדבר עם כתובת האתר הספציפית של המתחרה שלך. זה מועיל במיוחד כשאתה מחפש את ההזדמנויות לבניית קישורים לפוסט או בלוג ספציפי. כל שעליך לעשות הוא למצוא את הדפים המובילים עבור מילת המפתח שלך ולנתח את הקישורים החוזרים שלהם.
לאחר שתמצאו את הקישורים של המתחרים שלכם, הגיע הזמן לנתח את ההזדמנויות הטובות ביותר. אתה צריך לשקול:
- רלוונטיות קישור – האם הקישור רלוונטי לתוכן שלך ?
- חוזק קישור – מהי סמכותו של הדף המקשר ?
- סיכוי לשכפל את הקישור – האם אוכל להשיג את אותו קישור ?
השלב הבא הוא – יצירת קשר עם בעלי האתר כדי להוסיף קישור נכנס לאתר שלך.
להלן כמה טכניקות נוספות לבניית קישורים:
- בניית קישורים מבוססת תוכן: צור תוכן שימשוך באופן טבעי קישורים נכנסים, שיתופים חברתיים ותעבורת הפניות
- קישורים נכנסים חברתיים: שתפו את התוכן שלכם במדיה החברתית, קידמו אותם בפייסבוק, הצטרפו לדיונים, הגיבו לפוסטים רלוונטיים וצרו קשרים
- בניית קישורים שבורה: מצא אתרים עם קישורים לא פעילים ותן להם את התוכן שאליו אתה יכול לקשר
- מאמרי יחסי ציבור שנכתבו על ידי אנשי מקצוע ופורסמו בפורטלי חדשות יעניקו לכם קישורים נכנסים איכותיים אך הכינו מעט תקציב לכך וודאו שהם רלוונטיים באמת.
- קניית קישורים נכנסים באמצעות פוסטים בבלוג בתשלום
- כתיבת המלצה על מוצר עם קישור חזרה לאתר האינטרנט שלך
- קישורים נכנסים מפורומים, אתרי שאלות ותשובות, רשימות ראשונות, הערות, צוברי תוכן, רשימות עסקיות וכו' (קחו בחשבון שרוב המוחלט מהם הם קישורים נכנסים ללא מעקב או באיכות נמוכה)
טכניקות כובע שחור ועונשים – מדריך קידום אתרים
קישורים נכנסים בתשלום וקישור PBN (רשת בלוגים פרטית) הם דרך נוספת לבנות קישורים נכנסים אך טכניקות אלה נחשבות כובע שחור (או כובע אפור). גוגל עשויה לאתר את הטכניקה הזאת ולהעניש את האתר שלך.
מצד שני, טכניקות אלה עובדות. אתה רק צריך להיות זהיר במיוחד ולחשוב על כל הסיכונים האפשריים לפני שאתה הולך בדרך הכובע השחור 🙂 אני אישית לא אוהב את הטכניקה הזאת
עונשים
עדכון האלגוריתמים של פינגווין של גוגל מאפריל 2012 החל לתת עונשים על קישורים רעים, או קישורי ספאם.
אף אחד לא רוצה לקבל הודעה כמו בתמונה.
עם זאת, אם יש לך קישורים נכנסים ספאמיים או באיכות נמוכה שלא יצרת, אל תיבהל! גוגל מבינה שלא כל הקישורים הנכנסים רעים נוצרו בכוונה ובדרך כלל, התרחיש הגרוע ביותר הוא שהם פשוט יתעלמו מקישורים נכנסים אלה. אם אתה רוצה להיות בטוח, אתה עדיין יכול לבטל קישורים נכנסים כאלה במסוף החיפוש.
שיטות עבודה מומלצות – מדריך קידום אתרים
- האם בניית קישורים באופן קבוע, זה לא מאמץ חד פעמי
- רכוש כמה קישורים באיכות גבוהה ולא הרבה קישורים באיכות נמוכה
- בצע חלוקת טקסט עוגן טבעית על בסיס הטיפים שפירטנו בסעיף "טקסט עוגן"
- הימנע מקישורים נכנסים מאתרים ורשתות דואר ספאם
- נסה לרכוש מיקומי קישור אחורי שיכולים להביא לך גם תנועת הפניות
פרק 7 – UX חווית משתמש וקידום אתרים
UX ו-קידום אתרים הם שני היבטים של שיווק דיגיטלי ההולכים יד ביד. בפרק זה אנו מתמקדים בחיבור שלהם בכדי לגלות כיצד תוכלו לשפר את הדירוג שלכם באתר שלכם.
אם היית מתחיל בקידום אתרים בשנת 2008, המשימות העיקריות שלך היו למלא את התוכן שלך עם מילות מפתח, באופן אידיאלי מוסתר כטקסט לבן, לבצע חילופים בין קישורים הדדיים וליצור דפי תוכן באיכות נמוכה עבור כל וריאציה של מילות מפתח.
למרבה המזל, אנו נמצאים בשנת 2020 שם הטכניקות שהוזכרו אינן עובדות וחלק מהן יעניקו עונש עבור אתר האינטרנט שלכם.
בוא נקרא את כולם שוב ונחשוב כבני אדם. האם מצאת ערך חיובי בשיטות האלו ? התשובה היא לא.
והנה מגיעה חווית משתמש (UX) שנמצאת בצד הנגדי של המכשול.
בעוד שמומח קידום אתרים צריכים להבין שזה לא רק נוגע לדירוגים, מומחי UX צריכים להודות שחווית משתמש נכנסת עוד לפני השימוש באתר והם דבר מרכזי לחווית המשתמש.
חוויית משתמש – מה זה? מדריך קידום אתרים
חווית משתמש היא חיבור של כל משתמש עם אתר האינטרנט. זו החוויה הכוללת שמשפיעה על פיתוח אתר, עיצוב, שיווק וקידום האתר.
עם מדריך קידום אתרים זה אנו מתמקדים בחוויית המשתמש "המקוונת" ובקשר שלה עם קידום אתרים. UX כבר לא נוגע רק לדרישות הלקוח.
עליכם לחשוב מחוץ לקופסה ולפתח אתר שמכסה באופן טבעי כל צורך אפשרי של גולש מבלי להפריע לו.
זכור:
UX אינו ממשק משתמש. כן, זה חלק ממנו, אך עלינו להבחין במונחים אלה. דמיין חנות מקוונת. למרות ממשק המשתמש שלה למציאת מוצר הוא מושלם, UX הכולל יהיה גרוע אם נלחץ על "הזמן ושלם" ונקבל פתאום הודעת שגיאה כי המוצר אינו במלאי.
UX שולט כיום בעולם – מדריך קידום אתרים
החלק הראשון והחשוב ביותר הוא להבין ש-חווית המשתמש הוא תהליך בלתי פוסק של שיפורים כלפי הלקוחות. זה החזון שעל החברה לדבוק בה ולפתח את אתר האינטרנט שלה בהתאם.
Web UX הוא שילוב של תוכן. אם היינו רוצים לנסח זאת בפשטות, היינו אומרים כי UX הוא הכל. לכן עלינו להבין את המורכבות וההשפעה שלה על האתר שלנו:
- מבנה אתר וניווט
- אופטימיזציה למשפך המרה
- תהליך שילוב קל של הלקוח באתר
- מהירות דף
- היענות לאתר
- אופטימיזציה לתוכן
- מבנה תוכן
- תגי כותרת ותיאורי מטא
- תמיכת לקוחות בזמן אמת
- זרימת עבודה חלקה
ה- UX מורכב מגורמים רבים כאחד.
אתגרי UX ו-קידום אתרים
כשאנחנו חושבים "UX ו-קידום אתרים" במקום "חווית משתמש לעומת קידום אתרים" , עלינו להתמודד עם אתגרים מדי פעם. לא כל האמור לעיל מחובר ישירות ל-קידום אתרים. בואו נסתכל על אלה שכן.
מבנה אתר וניווט
בואו נניח הכל על עמוד בודד כדי להבטיח חווית משתמש חלקה. זהו רעיון תקף בעולם ה-UX. זה קל וזה הגיוני. אבל מקדמי אתרים יודעים שתעבורה אורגנית היא לפחות מחצית מההצלחה.
מבקרים רבים צריכים להגיע מהחיפוש האורגני או לגשת לדף ישירות על סמך פעולותיהם הקודמות. מבקרים אחרים מופנים ממקורות שונים כמו מדיה חברתית, בלוגים או קמפיינים של תשלום לפי לחיצה.
האם אתה יכול לדמיין חוויה של עמוד אחד עבור כל הכוונות השונות ושאילתות החיפוש האלו ? אנשים משתמשים בגוגל כדי למצוא את מבוקשם. האתר שלך צריך לתת לכך מענה.
כשמדובר בניווט באתר, אל תנסה להתאים לכל דפי הנחיתה האפשריים שם למען קידום אתרים. הקישור לפוסט הבלוג האחרון שלך בניווט מצביע על גוגל שכתובת האתר חשובה אך יתכן שהיא לא רלוונטית למבקרים באתר שלך.
מהירות דף
ככל שהאתר שלך מהיר יותר, ה-חווית משתמש טובה יותר. מהירות העמוד היא אחד מגורמי הדירוג החשובים בקידום אתרים. ושיש לה קשר ברור בין קידום אתרים ל-UX. זה כנראה המקרה הקל ביותר להסביר.
אופטימיזציה לתוכן
הבן את השפה של מחפש טיפוסי והתאם את התוכן שלך אליו. במילים אחרות, בצע מחקר מילות מפתח וייעל את התוכן שלך בהתאם.
העניין הוא להנגיש את התוכן שלך לכל מי שמחפש מוצר, פתרון או כל מידע שהאתר שלך עשוי לספק. כמובן, אל תשכח את כל הטקטיקות לחקר מילות המפתח שאנו מסבירים בפרק הרביעי כדי שלא תשיג אופטימיזציה למילות המפתח השגויות.
תגי כותרת ותיאורי מטא
ככל שאתה בעמוד הראשון בגוגל גבוה יותר, כך אתה יכול ללחוץ עליו יותר. זה מתמטיקה פשוטה ולא מסובכת.
עם זאת, אם תקלקל את תג הכותרת ותיאור המטא, המתמטיקה המהירה עלולה להשתבש. המטרה שלך היא לתפוס את תשומת ליבו של המחפש באמצעות העתק שמעודד אותו ללחוץ על אתר האינטרנט שלך בעמוד הראשון בגוגל.
ישנם 3 אלמנטים עיקריים שיש לקחת בחשבון בעת יצירת תגי כותרת ותיאורי מטה:
- קידום אתרים– השתמש במילות המפתח הנכונות כך שסורקים יוכלו להבין על מה האתר עוסק ומה התוכן החשוב ביותר.
- UX חווית משתמש – תן למחפשים מידע ברור ומשמעותי שיניע אותם ללחוץ על מה שהם מחפשים.
- שיווק – אלמנט באתר שאי אפשר לעמוד בפניו עם קריאה ברורה לפעולה מוביל לשיעורי קליקים גבוהים יותר.
כיצד למדוד חווית משתמש מדריך קידום אתרים
מגוגל אנליטיקס דרך דוחות מיוחדים ועד נתונים פנימיים, יש מגוון אפשרויות בהן תוכלו להשתמש.
מדדי מעורבות והתנהגות ב-גוגל אנליטיקס
"שיעור יציאה מדף כניסה", "דפים לכל הפעלה" ו- "ממוצע. משך הפעלה" מספקים תצוגה בסיסית על אינטראקציה בין משתמשים. ערכים אלה נמצאים כמעט בכל דוח בגוגל אנליטיקס, כך שתוכל לראות אותם עבור מקורות תנועה שונים.
מדדי מעורבות ב"התנהגות" של גוגל אנליטיקס
המידע המפורט יותר זמין בקטגוריה "התנהגות" . "זרימת ההתנהגות" מודיע לך כיצד מבקרים מתקשרים עם חלקים שונים באתר. אפשרויות מתקדמות מאפשרות לך לראות דוחות המבוססים על מקורות תנועה, דפי נחיתה, קמפיינים ואחרים.
אף על פי שהדוח מבוסס בדרך כלל על אחוז קטן של מבקרים באתר, הוא מגיע עם עצה שימושית: הוא מספר לך כמה משתמשים עברו או נשרו בביקור באותו פרק מסוים.
אני ממליץ לקרוא על גוגל אנליטיקס המדריך השלם – ניתוח נתונים באתר שלך
משפכי המרה ב-גוגל אנליטיקס
דוח זה מציג כיצד אנשים מתקשרים עם דף התשלום באתר האינטרנט שלך. האם יש לך יותר משלב אחד בתהליך הקופה ? במקרה זה, אל תשכח להגדיר כראוי את מעקב היעד בתפריט הניהול.
הגדרת המשפך ב-גוגל אנליטיקס
בדרך זו תוכלו למדוד כמה אנשים עברו את כל השלבים וכמה נטשו במהלך התהליך. זה יכול להיות טופס הרשמה, תהליך רכישה או טופס מנוי בבלוג שלך. זה רק עוד מידע שימושי במיוחד לאופטימיזציה של UX.
אם רוב משתמשי האתר שביקרו בתהליך הקופה אפילו לא מילאו את הטופס הראשון, אתם יודעים שיש משהו לא בסדר.
דוח משפך המרה ב-גוגל אנליטיקס
הקלטת גולשים באתר
מפות הקלטת התנהגות גולשים באתר מביאות דוחות שימושיים רבים. כלי הקלטה מתוחכמים כמו Hotjar או Crazyegg מגיעים עם פתרונות אנליטיים מורכבים אך הם יכולים להיות יקרים מדי עבור בלוגרים או עסקים קטנים. למתחילים, תוכנית מוגבלת בחינם של Hotjar או Ptengine עשויה להיות התחלה טובה. (זה נושא חשוב שהכנסתי כאן עם מדריך קידום אתרים לשנת 2020)
מפות הקלטה עוזרות רבות כשמדובר ב- UX וגם ב-קידום אתרים. הכוח של מפות הקלטה הוא ביכולת לראות בדיוק היכן אנשים לוחצים, על אילו אלמנטים הם מצפים שניתן יהיה ללחוץ עליהם, כיצד הם גולשים, מקיימים אינטראקציה, ממלאים טפסים ועוד.
כלי מפת ההקלטות המובילים כוללים את הקלטות התנהגות המשתמש. האם הם שווים את זה ? כן, אבל לא לכולם. עסקים עם דפים מורכבים יותר (מסחר אלקטרוני) (ובדרך כלל עם תקציבים גדולים יותר) צריכים ללכת על זה, אך אין טעם שבלוגרים יוציאו מאות דולרים על כלים אלו. גרסאות מוגבלות בחינם צריכות לבצע את העבודה.
בדיקות ומהירות האתר – מדריך קידום אתרים
בדיקת האתר לפני שהושק היא חובה! בודקי בטא מספקים מידע רב שימושי. הם המשתמשים האמיתיים הראשונים. נוסף על כך, תוכלו לבצע בדיקות שמישות עם עמיתים, חברים במהלך תהליך הפיתוח.
שימו לב לאלמנטים מרכזיים כמו מהירות העמוד, מיטוב למובייל, והיבטים חשובים אחרים של קידום אתרים בדף.