בחירת שילובי צבעים לאתר אינטרנט - פסיכולוגיה של צבעים
חיפוש

בחירת שילובי צבעים לאתר אינטרנט – פסיכולוגיה של צבעים

בחירת שילובי צבעים לאתר – יכול להיות כלי רב עוצמה עבור מעצב אתרים. אתר יעיל אמור לתקשר בדרכים רבות יותר מאשר רק עם מילים ותמונות וכאן נכנס הנושא של פסיכולוגיה של צבעים לאתר. כל שפת העיצוב שלה צריכה להשפיע על הצופה בדרכים שאינן מודעות אליו אפילו במודע.

צבעים יכולים להשפיע עלינו בדרכים שאנחנו בדרך כלל לא מבינים.

שימוש חכם בצבע באתר יכול להשפיע על מצב הרוח, על רמת הנוחות ועל התנהגות הרכישה.

שימוש לקוי בצבע יכול להרחיק לקוחות פוטנציאליים.

איך מחליטים באילו צבעים להשתמש? מדוע אתה משתמש בהם?

בחירת שילובי צבעים

בחירת שילובי צבעים: הצבע האהוב עלייך

בחירת שילובי צבעים – מה הצבע האהוב עליך? אם את אישה, רוב הסיכויים שזה כחול, סגול או ירוק. אם אתה גבר, זה כנראה כחול, ירוק או שחור. אלה ה-צבעים שבממוצע גברים ונשים מגיבים בצורה הטובה ביותר.

  • אדום – עירנות, דחיפות, תשוקה, תשוקה, אהבה, כעס, אלימות וסכנה.
  • כתום – שמחה, תוקפנות, אנרגיה, חום.
  • צהוב – אופטימיות, שמש, תקווה, אנרגיה ואושר. (הערה: צהוב יכול להיות קשה להביט על מסך מחשב. השתמש בשיקול דעת.)
  • כחול – אמון, ביטחון, רוגע, אחריות, ידידותיות.
  • ירוק – עושר, בריאות, צמיחה, התחדשות והסביבה.
  • סגול – תמלוגים, יצירתיות, חוכמה, כבוד, מעמד.
  • ורוד – רומנטיקה, אהבה, רוגע, נשיות וחברות.
  • לבן – טוהר, ניקיון וניטרליות.
  • שחור – כוח, אלגנטיות, יוקרה וקלאסיות.

באופן דומה, ישנם צבעים שהגבר או האישה הממוצע שונא. נשים לא אוהבות כתום, חום ואפור.

גברים לא אוהבים צבעים חומים, כתומים וסגולים.

אם אתם מעצבים דף אינטרנט, חשוב לזכור את הצבעים הללו. יש לשקול בזהירות שימוש בכמה מהצבעים 'שלא אהבו'. וכנראה שעדיף להימנע מהם כבחירת צבע ראשונית.

פסיכולוגיה של צבעים מה הצבעים אומרים ?

פסיכולוגיה של צבעים משפיע מאוד על בחירת שילובי צבעים לאתר – צבעים שונים אומרים דברים שונים.

כשאתה חושב על הסביבה, מהו הצבע הראשון שעולה בראשך? הסיכויים הם שזה ירוק. אם אתם מעצבים אתר עם מיקוד סביבתי, ירוק יהיה בחירה מובנת מאליה, מכיוון שהוא תורם למסר שלכם מבלי להשתמש במילה אחת וזה מה שנקרא פסיכולוגיה של צבעים.

הנה כמה מההגדרות הבלתי מדוברות ב-פסיכולוגיה של צבעים:

  • כחול – אמון, מרגיע, רגוע
  • ירוק – סביבה, כסף, עושר
  • צהוב – אזהרות, אושר, ידידותיות
  • כתום – ממהר, דחיפות, פעיל
  • שחור – יוקרה, מגניבה, אלגנטית
  • אדום – חירום, התרגשות, אהבה
  • אפור – ניטרליות, רוגע, יכולת

בחירת שילובי צבעים: חשיבותו של הלבן

שמתחילים להתעסק עם בחירת שילובי צבעים לאתר, לבן אינו צבע ל-בחירת שימוש. זה היעדר צבע, אבל זה עדיין משפיע באופן פסיכולוגי על הלקוחות. זה מעביר תחושה של טוהר, כנות ושקיפות והשימוש בו הופך גם את דף האינטרנט למזמין בהרבה. הניגודיות של רקע לבן עם טקסט כהה מקלה על קריאת העותק.

פסיכולוגיה של צבעים

כיצד לבחור את צבעי אתר האינטרנט שלך

כשאתם מעצבים אתר, עליכם קודם לבחור צבע דומיננטי ואז להתחיל ב-בחירת שילובי צבעים. זה כנראה יהיה הצבע הדומיננטי של הלוגו והמותג שלך. בחירה זו מסייעת לחזק את הלוגו שלך במוחם של אנשים.

בחירת שילובי צבעים משלימים לאתר האינטרנט שלכם, לא משנה באיזו הודעה אתם מנסים לעבור. התנגשות ב-שילובי צבעים עלולה לגרום ללקוח הרגשה לא נעימה להסתכל באתר אינטרנט, ולקוחות יצאו מהאתר שלכם מייד ויחפשו במקום אחר.

משם, אתה רוצה לבחור כמה צבעים אחרים ומשלימים. ישנם כלים רבים בחוץ שיכולים לעזור לך למצוא את לוח הצבעים המושלם לאתר שלך.

גלגל הצבעים של אדובי הוא כלי נהדר לבחירת צבעים שיכול לעזור לכם לבחור שילובים העובדים יחד באופן טבעי.

אם אתה משתמש בעזרה מקצועית, מעצב יכול לתת לך ייעוץ וטיוטות עם שילובים שונים.

כך תוכלו לשקול אפשרויות שונות ולבחור את האפשרות שתרגישו המתאימה ביותר לתדמית החברה שלכם.

בחירת שילובי צבעים: הרקע

לא משנה באיזה בחירת שילובי צבעים תבחרו לאתר שלכם, תמיד יהיה רקע של האתר שיבליט את הצבע שלכם. זו הסיבה ש-בחירת צבע רקע כה חשובה. ייתכן שתרצה צבעים שיעזרו לתוכן שלך להתבלט ולא ימשוך את תשומת הלב מהצופה. לבן ואפור הם בדרך כלל אפשרויות מצוינות, שכן אלה נחשבים נייטרלים ולא ימשכו את העין.

מצד שני, עיצוב רקע מותאם אישית יכול למעשה להשוויץ על רמת פוליש שחסרה באתרים רבים.

אם האתר שלך מקדם כל סוג של עיצוב גרפי, אלמנט רקע משכנע יכול להיות נקודת מכירה חיונית.

אם אתה באמת רוצה לחזק את צבע המותג העיקרי שלך, גוון בהיר יותר עשוי להוות בחירה מעולה ברקע.

כל עוד הוא חיוור ומאפשר לתוכן העיקרי לזרוח, זו יכולה להיות דרך נחמדה להדגיש על מה החברה שלך עוסקת.

צבעים לאתר

בחירת שילובי צבעים: הקריאה לפעולה

בחירת שילובי צבעים לאתר הוא מה שמוביל את סיפורו של אתר האינטרנט שלך. חשוב על איך הסיפור שלך משתלב עם ה-צבעים של האתר. בכדי להפוך את זה לבולט, אולי תרצו להשתמש בצבע אחר לחלוטין שאינו חלק מתכנית בחירת צבעים של האתר שלכם.

במקרים מסוימים, צבעים כמו כתום וצהוב יכולים להיות צורמים.

אבל עם עיצוב מקצועי, הוא יכול להיראות נהדר ובאמת להסיע הביתה את הדחיפות של קריאתכם לפעולה – מבלי להשתמש במילה אחת.

הצבע הירוק יכול להתבלט.

זה יכול להיות הצבע המושלם להדגיש את הקריאה לפעולה.

המוצר הסופי – צבעים לאתר

זכור, בחירת שילובי צבעים לאתר מספרים את הסיפור שלך, ולכן אתה צריך להיות זה שמכוון אותו. למעצב אתרים מוכשר יש את הידע של תורת שילובי צבעים, עיצוב ו- SEO כדי ליצור לך שילובי צבעים לאתר בצורה מקצועית לתצוגה. ואתה יכול לעבוד איתם כדי ליצור את המראה שאתה רוצה.

מעצב מקצועי יעבוד איתך על הצבעים שאתה רוצה לאתר, כך שתוכל לקבל את המראה והתוצאות שאתה צריך.

סיכום לפי צבעים פסיכולוגיה של צבעים

בחירת שילובי צבעים לאתר יכול לעורר רגשות כאשר אנו חווים אותם. לא רק זה, הם יכולים לשנות את הדרך בה אנו חושבים. מחקרים הראו כי אדום מגביר את יכולת הריכוז שלנו וכחול יכול להגביר את היצירתיות. לצבעים יש כוח. עם מה האתר שלך מראה עם צבע ? בחירת צבעים מגניבים כמו כחול וירוק משפיעים לרוב, ואילו צבעים חמים כמו כתום ואדום עוצרים את תשומת ליבנו. שילובי צבעים יכולים לעורר רגשות וחוויות עדינות.

ניתן להשתמש בצבעים גם כדי לתאר את מצב הרוח של האמנות שלך.

מדוע לא לתפוס עט ונייר ולנסות לתאר את האמנות שלך בצבעים? האם הצבעים שאתה מציץ באתר האינטרנט שלך? אם האמנות שלך מעוררת תפוז, איזה סוג של תפוז זה? האם זה כתום אדמדם-קשה או כתום מאולף? להלן תמצאו כמה אסוציאציות נפוצות שיש לאנשים עם צבעים שונים.

חשוב לציין שלצבעים יש משמעות שונה על פני תרבויות שונות, ובמצבים שונים. לפעמים אדום מייצג אהבה ולעיתים הוא מייצג אלימות.

זה יהיה תלוי באופן השימוש שלך בצבעים שלך.

כמו כן, אין דרך להבטיח שלצבעים שתבחרו תהיה השפעה זהה על כולם, אבל שוב, האמנות הייתה ככל הנראה משעממת אם הייתה לה השפעה זהה על כולם.

איך אתה משתמש בצבע באתר שלך? ספר לנו בתגובות למטה!

אביחי אהרוני
אביחי אהרוני
עוסק בבניית אתרים וקידום אתרים, באופן מקצועי משנת 2019. היום בעיקר עוסק בשיפור מהירויות אתרי אינטרנט. נָשׂוּי + 3 וגר בפרדס חנה כרכור.

יש כאן עוד מאמרים מעניינים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *