דף הבית / גוגל אנליטיקס / גוגל אנליטיקס המדריך השלם – ניתוח נתונים באתר שלך

גוגל אנליטיקס המדריך השלם – ניתוח נתונים באתר שלך

גוגל אנליטיקס היא תוכנת ניתוח האתרים הפופולרית ביותר בעולם. זה מאפשר לבעלי אתרים לראות מידע על האופן בו הגולשים מוצאים את האתר שלהם בגוגל, מקיימים אינטראקציה וניווט בין דפי האתר שלהם. דוחות נפוצים שאנשים משתמשים בהם עם גוגל אנליטיקס כוללים מקורות תנועה, דפי נחיתה פופולריים, שיעור יציאה מדף כניסה, שיעור המרות ותצוגות עמודים.

מדריך עבור גוגל אנליטיקס – למד כיצד להשיג תוצאות רבות יותר משיווק התוכן שלך באמצעות גוגל אנליטיקס באמצעות ניתוח נתונים באתר שלך – המדריך הוא בחינם !

תכונות עיקריות – גוגל אנליטיקס

דף הבית של גוגל אנליטיקס

בתוך חשבון גוגל אנליטיקס שלך, בדף "דף הבית" הוא הדבר הראשון שתראה כשאתה נכנס. הוא מראה לך סקירה מהירה של ביצועי האתר שלך לאחרונה, כולל משתמשים, הפעלות, שיעור יציאה מדף כניסה, משך הפעלה, מקורות תנועה ועוד .

גוגל אנליטיקס - דף הבית

להלן כמה מהמונחים החשובים ביותר להבנה שנמצאים במסך הבית ובמקומות אחרים בגוגל אנליטיקס.

  • משתמשים: מספר האנשים שביקרו באתר שלך. (נקרא בעבר "מבקרים ייחודיים").
  • פעילויות באתר: מספר הפעמים שאנשים ביקרו באתר שלך (שכונה בעבר "ביקורים")
  • שיעור יציאה מדף כניסה: מבלי להיות טכני מדי, זהו בעצם אחוז הזמן שאנשים מגיעים לאתר שלך ומיד עוזבים בלי להסתכל במספר דפים או לעשות משהו אחר. שיעורי יציאה מדף יציאה נמוכים בדרך כלל הם התוצאה הכי טובה שבעל אתר יכול לבקש.
  • משך ההפעלה: כמה זמן אנשים נשארים באתר שלך. באופן כללי, משך הפעילות הארוך יותר טוב יותר.
  • ערוץ תנועה: זוהי סקירה ברמה גבוהה מהמקום שממנו התנועה שלך מגיעה. זה מחולק לקטגוריות כמו "חיפוש אורגני", "לינקים ישירים לאתר", "הגעה מרשתות חברתיות" ו"הפניה מכתובות אתר אחרות".
  • בזמן אמת: זו פעילות שמתרחשת באתר האינטרנט שלך ברגע זה. מניסיוני, מדובר בתכונה מהנה מאוד לראות בזמן חי את הגולשים באתר.

החלק "קהל" – גוגל אנליטיקס

דוח הקהל ב- גוגל אנליטיקס הוא המקום הטוב ביותר לראות מידע מפורט יותר על מיהם המבקרים שלכם ומה משותף להם. מידע זה יכול לעזור לך להתאים את התוכן שלך כדי לפנות לקהל היעד שלך. ואם אתה משתמש בפרסום בתשלום, אתה יכול להשתמש בדוח זה כדי לשפר את המיקוד שלך.

יש הרבה נתונים בדוח זה (במיוחד אם האתר שלך מקבל תנועה רבה). אבל באופן כללי, הנה התחומים שאני ממליץ להתמקד בהם בדוח הקהל.

מושבים ומשתמשים

זוהי סקירה כללית של כמה אנשים ביקרו באתר שלך (וכמה פעמים הם ביקרו) בפרק זמן מסוים.

גוגל אנליטיקס - קהל - פעילויות באתר ומשתמשים

(ברירת המחדל היא שלושים הימים האחרונים).

הדו"ח הזה די פשוט. אז הדבר היחיד שאוסיף כאן הוא ש"פלחים" הם דרך נהדרת להבין לעומק יותר את התנועה שמגיעה לאתר שלך.

לדוגמה, נניח שרצית לראות כמה מהתנועה שלך הגיעה מחיפוש אורגני. וכיצד התנועה האורגנית שלך השתנתה בשנה האחרונה.

ובכן, לחץ על "הוסף פלח" בראש הדו"ח.

גוגל אנליטיקס - קהל - הוסף קטע

ובחר "תנועה אורגנית" מהרשימה.

אנליטיקס - קהל - הוסף קטע תנועה אורגנית

כעת יש לך דרך לדמיין את פלח התעבורה שמגיע לאתר שלך. "תנועה אורגנית" הוא דוח מועיל במיוחד שיהיה שימושי אם אתה מבצע הרבה קידום אתרים. למעשה, משווקי תוכן רבים סימנו דוח זה כסימניות, כך שהם יכולים לראות את ביצועי הקידום האתרים שלהם לאורך זמן.

דוח מיקום גיאוגרפי

דוח זה מראה לך היכן המבקרים שלך גרים … ואילו שפות הם מדברים.

אנליטיקס - דוח שפה ומיקום גיאוגרפי

דוח התנהגות משתמשים עם גוגל אנליטיקס

כמה מהמשתמשים שלך הם אנשים חדשים לגמרי שמעולם לא ביקרו באתר שלך לפני גולשים חוזרים.

דוח זה מראה לך את ההתפלגות המדויקת.

אנליטיקס - התנהגות גולשים - חדשים מול חוזרים

דוח זה מועיל לשיווק תוכן מכיוון שבאופן כללי אתה רוצה שילוב בריא של מבקרים חדשים וחוזרים.

אם 90% מהאנשים שמבקרים באתר שלך חוזרים, זה אומר שהתוכן שלך מעולה ואנשים נכנסים שוב ושוב לאתר שלך. על פני השטח, זה נשמע נהדר. אך כדי שהעסק שלך יצמח, אתה זקוק שיגיעו לאתר שלך תמיד אנשים חדשים המוצאים את האתר שלך מתנועת חיפוש אורגני, רשתות חברתיות והפניות מקישורים חיצונים לאתר.

מצד שני, אם 90% מהמבקרים שלך חדשים, זה אומר שיש לך הרבה תנועה של אנשים לאתר. אבל במילים אחרות, הם לא חוזרים שוב ושוב לאתר שלך וזה לא טוב עבורך.

זרימת משתמשים עם גוגל אנליטיקס

דוח הקטע 'זרימת משתמשים' הוא אחד הדוחות המועדפים עליי ב- גוגל אנליטיקס.

דוח זה נותן פירוט חזותי של המקומות שאנשים מגיעים, לאיזה דף הם נוחתים כשהם נכנסים לאתר שלך ולאן הם הולכים משם.

אנליטיקס - קהל - זרימת משתמשים

בכל שלב תראה כמה אנשים נושרים ועוזבים את האתר לעומת כמה ממשיכים בגלישה בו. ביצוע עבודה טובה בקישור בין התוכן שלך והמלצה על פוסטים נוספים בסוף כל אחד מהם יכול לעזור לשמור על אנשים מעורבים באתר שלך לאורך זמן.

ואם אתם מחפשים להמיר את הקוראים למנויי הדואר האלקטרוני או ללקוחות, הדוח הזה הוא מכרה זהב. הסיבה לכך היא שאתה יכול לראות בדיוק איפה לקוחות פוטנציאליים נושרים. ללא פירוט חזותי כזה, אי אפשר לדעת מה קורה.

נייד

כאן תוכל לגלות אילו מכשירים אנשים משתמשים כאשר הם קוראים את התוכן שלך.

בטח קראת שרוב התנועה מגיעה כעת ממכשירים ניידים.

וזה נכון. מנוע החיפוש מדווח כי 57% מכלל התעבורה מגיעה ממכשירים ניידים. אך חשוב לראות כמה אנשים מבקרים באתר שלך במכשירים שונים.

אנליטיקס - קהל - סקירה כללית בנייד

בזכות הדו"ח הזה, אתה תדע מאיזה מכשירים המשתמשים באתר שלך גולשים ואם הם גולשים מהמובייל או מהמחשב השולחני.

אם אתה רוצה לחפור עמוק יותר, לחץ על "התקנים". ותראה את המכשירים המדויקים שאנשים משתמשים כשהם באתר האינטרנט שלך.

גוגל אנליטיקס - קהל - מכשירים ניידים

מדוע זה מועיל?

ובכן, כפי שאתה יכול לראות בדוגמא באחד האתרים שלי, הרוב המכריע של התעבורה הסלולרית מגיע ממכשירי אייפון של אפל.

גוגל אנליטיקס - קהל - מכשירים ניידים אייפון

לכן עלינו להיות בטוחים במאה אחוזים שהאתר שלנו נטען כהלכה במכשירי אייפון ודפדפנים שאנשים משתמשים בהם במכשירי אייפון (כמו ספארי וכרום).

זה לא אומר שהאתר שלך לא אמור להיות מותאם למובייל באופן כללי. אך דוח המכשירים מאפשר לך לדעת באילו מכשירים להתמקד.

פרק "רכישה" – גוגל אנליטיקס

הדוחות בחלק הרכישה מכילים מידע מאיפה המבקרים שלך מגיעים. קטע זה הוא עצום עבור משווקי תוכן מכיוון שהוא מראה לך היכן שיווק התוכן שלך עובד הכי טוב (והכי גרוע).

גוגל אנליטיקס - רכישה - סקירה כללית

כל תנועה

"כל התעבורה" היא קבוצת הדוחות החשובה ביותר בסעיף זה ואחת הדוחות החשובים ביותר בכל גוגל אנליטיקס.

הדוח "ערוץ" מציג את סוגי המקומות המעבירים לך תנועה.

גוגל אנליטיקס - רכישה - ערוצים

זה מועיל להבנת הערוצים הרחבים (כמו קידום אתרים אורגני) ששולחים תנועה לאתר שלך.

לדוגמה, באחד האתרים שלנו אנו מקבלים 63.38% מהתנועה שלנו מחיפוש אורגני.

גוגל אנליטיקס - רכישה - ערוצים - חיפוש אורגני

בהתחשב בכך שאנחנו מתמקדים הרבה בקידום אתרים, זה הגיוני. מצד שני, פחות מ-5% מהתנועה שלנו מגיעים מרשתות חברתית.

גוגל אנליטיקס - רכישה - ערוצים - חברתיים

זה משקף את העובדה שאנחנו לא עושים הרבה דברים במדיה החברתית. אבל אם היינו פעילים במיוחד בפייסבוק, בלינקדאין ובאינסטגרם, כמות זעירה של תנועה חברתית כמו זו הייתה סימן לכך שמה שאנחנו עושים במדיה החברתית לא עובד.

הדוח "מקור / בינוני" יראה לך בדיוק מאיפה התנועה שלך מגיעה.

גוגל אנליטיקס - רכישה - מקור / בינוני

דיווחי הערוצים שעליהם דיברנו רק מועילים לבחינת קטגוריות אתרים שונות המניעות תנועה לאתר שלך. הדוח "מקור / בינוני" מראה לך את האתרים הספציפיים המעבירים לך תנועה.

לדוגמה, אתה יכול לראות ש- Google.co.il שולח לנו המון תנועה מדי חודש.

גוגל אנליטיקס - רכישה - תנועה מקורית / בינונית של גוגל

למרות שקיימים מנועי חיפוש אחרים (כמו בינג), הם לא באמת גורם רלוונטי עבורנו.

הפניות גוגל אנליטיקס

דוח זה מתעמק באתרים המפנים אליך תנועה.

גוגל אנליטיקס - רכישה - הפניות

מבחינה מעשית, מדובר בתנועה שאינה מגיעה ממנוע חיפוש או ממישהו שמבקר ישירות באתר שלך באמצעות דפדפן או אפליקציה.

מרבית האתרים יקבלו רק חלק קטן מהתנועה שלהם מהפניות (אנו מקבלים כ-10-15%). אך במקרים רבים, דוח זה נותן לך הצצה כיצד אנשים מדברים על המותג שלך באופן מקוון. וכיצד מקשרים את האתר שלך ומשתפים אותו.

לדוגמה, אם אתה רואה עלייה בתנועה ממקור מסוים, בדוק את הדף ששולח לך את התנועה הזו. לרוב תגלה שבלוג משפיע מזכיר את האתר שלך ומקשר לפריט תוכן מהאתר שלך.

קונסולת חיפוש של גוגל

"מסוף החיפוש" הוא חלק חשוב נוסף בקטע הרכישה.

גוגל אנליטיקס - רכישה - קונסולת חיפוש

זה מסתמך על נתוני חיפוש אורגניים ממסד החיפוש של גוגל. אך מכניס נתונים אלה לגוגל אנליטיקס כדי להקל על הצפייה לצד כל השאר. כל משווק תוכן צריך להגדיר את מסוף החיפוש של גוגל ולחבר אותו לחשבון גוגל אנליטיקס שלו.

"חברתי", "קמפיינים" ו- "מודעות גוגל": קבוצות דוחות אלה מציעות פריצות דרך נוספות יותר של אותם נתונים מהדוחות "כל התנועה".

גוגל אנליטיקס – דוח נתונים רשתות חברתית

אם המדיה החברתית היא חלק גדול משיווק התוכן שלך, תאהב את הדו"ח הזה.
הסיבה לכך היא שתוכלו לראות אילו רשתות מעבירות לכם את התנועה הרבה ביותר.

גוגל אנליטיקס - רכישה - קונסולת חיפוש חברתית

וכיצד אנשים שמגיעים מאותן רשתות שונות מקיימים אינטראקציה עם האתר שלך כשהם מגיעים לשם.

גוגל אנליטיקס - רכישה - אינטראקציה חברתית במסוף החיפוש

לדוגמה, אתה יכול לראות שהתנועה מיוטיוב נוטה להישאר ארוכה יותר ולצפות בדפים נוספים בהשוואה ל-לינקדאין.

תנועה מיוטיוב או לינקדאין בגוגל אנליטיקס

והדוח דפי נחיתה מאפשר לך לדעת אילו דפים מביאים את התעבורה הגדולה ביותר במדיה החברתית.

גוגל אנליטיקס - רכישה - דפי נחיתה חברתיים של קונסולת החיפוש

למה זה חשוב?

ובכן, נניח שאתה רוצה לקבל יותר תנועה ממדיה חברתית. אתה יכול להשתמש בכלי כמו BuzzSumo כדי למצוא תוכן פופולרי באתר שלך שמקבל הרבה שיתופים.

או שתוכל להכפיל את התוכן מהאתר שלך שאנשים כבר משתפים בו.

לדוגמה, מחקרים בתעשייה נוטים להכניס נתח טוב מתעבורת המדיה החברתית שלנו.

גוגל אנליטיקס - תנועה חברתית

כך שאם הגדלת התנועה ממדיה חברתית הייתה אחת המטרות שלי, הייתי יוצר תוכן עם מחקרים יותר.

החלק "התנהגות" – גוגל אנליטיקס

דוחות בקטע ההתנהגות מראים לכם מה שאנשים עושים על האתר שלך כאשר הם מגיעים לשם.

תוכן האתר

דוח זה יציג את התוכן הפופולרי ביותר באתר שלך יחד עם ערכי ביצועים עבור כל עמוד.

התנהגות - דוח תוכן אתר

במילים אחרות: דוח זה עונה על השאלה: "באילו דפים באתר שלי אנשים מבקרים ביותר?".

אתה יכול גם לראות באילו דפים אנשים נכנסים לרוב ("דפי נחיתה" ויוצאים מ'דפי יציאה').

אם אתה מנהל בלוג, העמודים המובילים שלך כאן יהיו ככל הנראה הפוסטים האחרונים שלך.

ככה תוכלו לראות באילו דפים אנשים נוחתים הכי הרבה מגוגל ומנועי חיפוש אחרים.

התנהגות - דוח תנועה אורגני בתוכן האתר

טיפ למקצוען: השווה את שיעור היציאה מדף היציאה מדפים שונים. אם בחלק מהדפים שיעורי הכניסה הגבוהים מהממוצע לאתר שלך, וודא שדפים אלו נותנים למבקרים שלך את מבוקשם.

מהירות האתר – גוגל אנליטיקס

קבוצת הדוחות "מהירות אתר" חשובה לכל מי שיוצר תוכן מורכב או "גדול".

התנהגות - סקירת מהירות האתר

דוחות אלה יכולים להראות לך במהירות כמה זמן לוקח לטעון כל דף באתר שלך. אתה יכול גם למיין דפים לפי מהירות טעינה או תצוגות דף כדי למצוא בעיות קריטיות.

יש גם דוח "הצעות מהירות" ייעודי שיעזור לך לשפר את הדברים.

התנהגות - דוח הצעות מהירות לאתר

אבל מה שהכי מוצא חן בעיניי בדו"ח זה זה שתוכל לראות כיצד האתר שלך נטען לאורך זמן.

התנהגות - מהירות האתר לאורך זמן

לדעתי זה מועיל יותר מאשר תמונת מצב של מהירות הטעינה הממוצעת של האתר שלך.

אירועים

לבסוף, קטע הדוחות "אירועים" יכול להיות שימושי מאוד אם אתה משתמש במעקב אחר אירועים באתר שלך.

התנהגות - דוח אירועים

אירועים הם דרך לעקוב אחר פעולות ספציפיות שאנשים עשויים לבצע, כמו לחיצה על כפתור השיתוף החברתי מה שיכול לעזור לך לראות את ההשפעות הישירות שיש לתוכן שלך על העסק הכולל. ניתן להגדיר אירועים להפעלה באמצעות מנהל התגים של גוגל או ישירות דרך גוגל אנליטיקס.

החלק "המרות" – גוגל אנליטיקס

אם הגדרת יעדים או מעקב אחר הכנסות, כאן תוכל לעקוב אחר המרות האתר שלך.

המרות - דוח

גם אם אתה לא מוכר שום דבר באתר שלך, עדיין כדאי לך להגדיר צורה כלשהי של מעקב אחר יעדים, כך שתוכל להבין את הערך של חלקי התוכן ומקורות התנועה השונים שלך. אחרי הכל, אפילו מיליון מבקרים אינם שווים הרבה אם הם לא נרשמים, לא משתפים, לא מקשרים לאתר שלך ולא קונים.

המרות - המרות בדוא"ל

הזכרתי כבר מעקב אחר אירועים, הדומה ליעדים. למעשה, אתה יכול ליצור מטרה ולהפעיל אותה על בסיס אירוע.

ניתן להפעיל יעדים גם באמצעות יעדים באתר שלך, משך הזמן שמישהו מבלה בדף או מספר הצפיות בדף מסוים.

רעיונות ליעדים שאולי תרצו לעקוב בהם כוללים:

  • רכישות
  • הובלות
  • הרשמות לדוא"ל
  • מדיה חברתית משתפת ועוקבת
  • הצגת דפי מפתח (לדוגמה, דפי מכירות או דפי תודה)

כל אלה יכולים לעזור לך להבין טוב יותר את ההשפעה שיש לשיווק התוכן שלך על העסק.

נתיב יעד הפוך

דוח מועיל זה מראה לך בדיוק כיצד המבקרים שלך בסופו של דבר ביצעו את פעולת ההמרה באתר שלך.

המרות - נתיב יעד הפוך

זה נדיר שמישהו נוחת על דף ונרשם מיד. ואם אתה מתמקד רק בשיעור ההמרות של דף ספציפי, אתה מפספס את התמונה הגדולה.

דוח זה עוזר לך להבין טוב יותר את האופן שבו מבקרים באתר שלך הופכים למעשה למנויים או ללקוחות.

מסחר אלקטרוני

ל- גוגל אנליטיקס יש דוח מיוחד המיועד רק לאתרי מסחר אלקטרוני. דוח זה דורש קטע מעקב מיוחד אחר מסחר אלקטרוני כדי לעבוד.

הדמיית משפך

כמו שהשם מרמז, זהו ראיה חזותית של נתיבי ההמרות הנפוצים ביותר באתר שלך.

המרות אנליטיקס - הדמיית משפך

זה מועיל במיוחד לזיהוי אילו דפים מייצרים עבורך את ההמרות הגבוהות ביותר.

אני מזמין אותך לקרוא עוד מדריכים שלי כאן באתר:

מתכנן מילות מפתח ? 15 כלים שיקלו עליך

מחקר מילות מפתח המדריך המקיף

אודות על avichay

בדוק גם

שיווק שותפים בוקינג

שיווק שותפים בוקינג | תוכנית השותפים של Booking – המדריך המלא !

שאלתם את עצמכם מה זה שיווק שותפים בוקינג Booking ? מה זה בוקינג תוכנית שותפים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *