מה ההבדל בין קישורים פנימיים לקישורים חיצוניים
חיפוש

מה ההבדל בין קישורים פנימיים לקישורים חיצוניים

בעלי אתרים שואפים כל העת לשפר את קידום האתר שלהם. המושג SEO באנגלית או בעברית קידום אתרים במנועי החיפוש הוא מונח מקיף למספר גדול של פעולות ותכונות שעל האתר שלך לדבוק. אחד הדרכים לשיפור קידום האתר שלך היא הגדלת קישורים. באופן כללי, הקישורים הם משני סוגים: או שמדובר בקישורים חיצוניים, או שהם קישורים פנימיים, ובמאמר הבא נזהה את שני סוגי הקישורים הללו ונסביר את ההבדל בין קישורים פנימיים לקישורים חיצוניים בבירור.

מהם קישורים חיצוניים?

אלה קישורים נכנסים לאתר שלך, למעשה הם קישורים באתר אחד שמובילים ללחיצה עליהם לאתר אחר במקרה הזה לאתר שלך. קישורים אלו תוכלו להשתמש באתרכם כדי להצביע על אתרים אחרים או שנמצאים באתרים אחרים כדי להצביע על האתר שלכם.

קישורים חיצוניים הם נדבך חיוני בדירוג האתר שלך. הגדלת מספר הקישורים החיצוניים במאמר שלך תומכת באתר שלך ומגדילה את האמון של גוגל מצד אחד, ועלייה במספר הקישורים החיצוניים המובילים לאתר שלך, כמו גם משפרת את ערך האתר ומובילה להעלאת הדירוג שלו, במיוחד כאשר האתרים המקשרים לאתר מסווגים גבוה ובלי קישורים חיצוניים זה עשוי להימשך זמן רב עד שהסורקים של גוגל ידרגו את האתר שלך מכיוון שסורקי הרשת מבקרים באתרים הנפוצים והפופולאריים ביותר ולא באתרים שהם פחות פופלרים.

ניתן לטעון שהיתרונות החשובים ביותר של קישורים חיצוניים לאתר שלך הם דירוג מהיר ואיכותי של האתר שלך ומגדילים את מספר המבקרים, ומשפרים את אמינות התוכן.

מערכות החיפוש של גוגל מעריכה את ערך הקישורים החיצוניים ואת תפקידם בדירוג האתר על סמך הפריטים הבאים:

  • מספר הקישורים שמובילים לדף עצמו.
  • אמינות האתר שפרסם את הקישור החיצוני.
  • ערך התוכן בשני המקורות ובאתרים המשויכים אליו.
  • טקסט הקישור עצמו.
  • הפופולריות של האתר.

קישורים חיצוניים הם לא תמיד סימן חיובי: הם עשויים לשמש כנגד האתר שלך במה שמכונה SEO שלילי ובעברית קידום אתרים שלילי , על ידי קישור האתר שלך לאתרים עם דירוג גרוע ותכנים ירודים כמו אתרים פורנוגרפיים, מה שעשוי להפוך את האתר שלך למדורג בדירוגים נמוכים.

אתה יכול לראות אילו אתרים מקושרים לאתר שלך באמצעות מערכת כלים החושפת את כל האתרים הקשורים לאתר שלך כמו Majestic, Google Console ואחרים.

מהם הקישורים הפנימיים

קישורים פנימיים מוגדרים כקישורים בדף באתר האתר שלך המובילים ללחיצה עליהם לדפים אחרים באתר עצמו.

על האתר להכיל מספר מקובל של קישורים פנימיים בגלל שהם מוערכים בגוגל, והיתרונות החשובים ביותר של קישורים פנימיים:

  1. ארגון האתר : ארגון האתר הוא הכרחי מכיוון שהוא מושך את המשתמש מצד אחד כאמור לעיין בתוכן וללחוץ על קישור ולעבור לתוכן אחר וזה מהווה רמז גדול לגוגל שהאתר לאיכות האתר ומקצועיותו, בנוסף יש צורך להקל על אינדוקס של האתר על ידי סורקי גוגל, ולכן זה משפר רבות את דירוג האתר על ידי כך שהסורקים הרובוטים של גוגל סורקים את האתר במהירות כמה וכמה פעמים.
  2. שיעור יציאה מדף יציאה מופחת: הניתור מוגדר כביקור המשתמש באתר מבלי לנווט בתוכו, כלומר הוא נכנס רק לדף אחד, בעוד שקישורים פנימיים מעודדים את המשתמש לנווט בקלות בין דפי האתר, מה שמקטין את קצב הנטישה ומגדיל את מספר הצפיות של דפי האתר.
  3. הגדל את דירוג הדף : כאשר ישנם קישורים פנימיים במאמר, המשמעות היא קישור בין דפי האתר, ההכרחי לאופטימיזציה של מנועי החיפוש (SEO) ומביא אותו לתוצאות הראשונות כשאתה מחפש אחר מילות המפתח שלו.

ההבדל בין קישורים פנימיים לקישורים חיצוניים

קישורים פנימיים כאמור הם קישורים שאתה לוחץ כדי לנווט באותו אתר מדף לדף מבלי לצאת מהאתר, בעוד שקישורים חיצוניים הם קישורים המובילים אותך לאתרים השונים מהאתר בו אתה גולש.

לשני הקישורים החיצוניים והפנימיים יש משמעות ומטרה שונה, כלומר אנו לא יכולים להחליף זה את זה. קישורים חיצוניים עשויים להיות חשובים יותר לאתר שלך עבור קידום אתרים, אך התוצאה של השימוש בהם יחד תהיה העלאת הדירוג של האתר, ונוכחותם יחד היא תנאי הכרחי לאופטימיזציה של מנועי חיפוש, וקידום האתר שלך.

אביחי אהרוני
אביחי אהרוני
עוסק בבניית אתרים וקידום אתרים, באופן מקצועי משנת 2019. היום בעיקר עוסק בשיפור מהירויות אתרי אינטרנט. נָשׂוּי + 3 וגר בפרדס חנה כרכור.

יש כאן עוד מאמרים מעניינים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *