כל מה שצריך לדעת על מדד ה-LCP ! לשיפור זמני הטעינה באתר
חיפוש

כל מה שצריך לדעת על מדד ה-LCP ! לשיפור זמני הטעינה באתר

מדד ה-LCP הוא אחד משלושת מדדי Core Web Vitals המשמשים למדידת חווית משתמש באתר.

הוא מודד את זמן הטעינה של רכיב התוכן הגדול ביותר בדף אינטרנט, כולל תמונות, טקסט ואלמנטים ויזואליים אחרים.

המדד משמש להערכת מהירות טעינת העמוד, והוא עוזר למפתחים ולבעלי אתרים לזהות ולתקן בעיות ביצועים כדי לשפר את חווית המשתמש.

מדד ה-LCP הוא חיוני מכיוון שהוא משפיע ישירות על חווית המשתמש.

מומחה באופטימיזציה ושיפור מהירות וביצועים של אתרי אינטרנט זמין כעת!
להגעה לתוצאות אופטימליות והשגת ציונים ירוקים במהירות האתר

אפשר לשלוח WhatsApp בלחיצה כאן או למלא את הטופס המצורף:

זמן טעינה ארוך של רכיב התוכן הגדול ביותר עלול לגרום למשתמשים להרגיש שהאתר אינו רספונסיבי ולעזוב את האתר לפני ביצוע פעולה כלשהי.

יתרה מכך, חווית המשתמש משפיעה על מדדי SEO ועל דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

כיצד נמדד מדד ה-LCP?

מדד ה-LCP מבוסס על הזמן שלוקח להצגת רכיב התוכן הגדול ביותר בדף אינטרנט.

כדי למדוד את אינדקס ה-LCP, נוכל להשתמש בכלים כמו Lighthouse או Chrome DevTools, שיכולים לסרוק את האתר ולמדוד את הזמן הנדרש לרכיב התוכן הגדול ביותר בדף.

עם זאת, ראוי לציין כי מדד ה-LCP עוסק לא רק בזמן הטעינה של רכיב התוכן הגדול ביותר.

זה גם לוקח בחשבון את זמן הרינדור, שהוא הזמן שלוקח לאלמנט להיות גלוי ונטען במלואו.

לפיכך, כדי לשפר את מדד ה-LCP, מפתחים צריכים להתמקד באופטימיזציה של זמני הטעינה והרינדור של רכיב התוכן הגדול ביותר.

סיבות נפוצות למדד LCP ירוד

מספר גורמים יכולים לתרום לציוני מדד LCP גרועים. להלן כמה מהסיבות הנפוצות ביותר:

תמונות גדולות: תמונות ברזולוציה גבוהה יכולות להגדיל משמעותית את זמן הטעינה של רכיב התוכן הגדול ביותר.

כדי לפתור בעיה זו, מפתחים צריכים לבצע אופטימיזציה של תמונות על ידי דחיסת גודל הקובץ שלהם או שימוש בתמונות רספונסיביות שיכולות להתאים לגדלים שונים של מסך.

זמן תגובה איטי של השרת: זמני תגובה איטיים של השרת יכולים לעכב את הטעינה של רכיב התוכן הגדול ביותר, מה שמוביל לציון נמוך של מדד LCP.

כדי לטפל בבעיה זו, על מפתחים לשקול שימוש ברשת אספקת תוכן (CDN) או לשדרג את תוכנית האירוח שלהם למהירה יותר.

משאבים חוסמי רינדור: משאבים חוסמי רינדור כמו CSS ו-JavaScript יכולים להשפיע גם על ציון מדד ה-LCP על ידי עיכוב העיבוד של רכיב התוכן הגדול ביותר.

כדי לפתור בעיה זו, מפתחים צריכים לבצע אופטימיזציה של קוד ה-CSS וה-JavaScript שלהם ולדחות את הטעינה שלהם עד לאחר טעינת רכיב התוכן הגדול ביותר.

סקריפטים של צד שלישי: סקריפטים של צד שלישי כמו קודי מעקב או מודעות יכולים גם להאט את זמן הטעינה של רכיב התוכן הגדול ביותר ולהשפיע על ציון מדד ה-LCP.

על מפתחים לשקול להסיר סקריפטים מיותרים של צד שלישי או לדחות את טעינתם עד לאחר טעינת רכיב התוכן הגדול ביותר.

שיפור ציון מדד ה-LCP

כדי לשפר את ציון מדד ה-LCP, מפתחים צריכים לייעל את זמני הטעינה והרינדור של רכיב התוכן הגדול ביותר.

להלן כמה טיפים לשיפור ציון מדד ה-LCP:

אופטימיזציה של תמונות: כפי שהוזכר קודם לכן, אופטימיזציה של תמונות על ידי דחיסת גודל הקובץ שלהן או שימוש בתמונות רספונסיביות יכולה לשפר משמעותית את ציון מדדה-LCP.

מזעור משאבים חוסמי רינדור: צמצום משאבים חוסמי רינדור כמו CSS ו-JavaScript יכול גם לשפר את ציון מדד ה-LCP.

מפתחים יכולים לעשות זאת על ידי אופטימיזציה של הקוד שלהם, דחיית הטעינה של משאבים לא קריטיים או שימוש בטעינה אסינכרונית.

צמצום זמן התגובה של השרת: צמצום זמן התגובה של השרת יכול גם לעזור לשפר את ציון מדד ה-LCP.

מפתחים יכולים לעשות זאת על ידי שימוש ברשת אספקת תוכן (CDN), שדרוג תוכנית האירוח שלהם או שימוש במטמון בצד השרת.

השתמש בטעינה עצלה: טעינה עצלה היא טכניקה הדוחה את הטעינה של משאבים לא קריטיים עד שיידרשו.

מה הזמן הטוב ביותר עבור מדד ה-LCP ?

הזמן הטוב ביותר עבור מדד ה-LCP (הצבע הגדול ביותר בתוכן) הוא מתחת ל-2.5 שניות.

זהו הסף המומלץ על ידי גוגל למתן חווית משתמש טובה באתר.

Google זיהתה את הטווחים הבאים עבור ציוני LCP:

  • טוב: LCP מתחת ל-2.5 שניות
  • טעון שיפור: LCP בין 2.5 ל-4 שניות
  • גרוע: LCP מעל 4 שניות

חשוב לציין כי מדד ה-LCP הוא רק אחד משלושת מדדי Core Web Vitals המשמשים למדידת חווית משתמש באתר. שני המדדים האחרים הם First Input Delay (FID) ו-Cmulative Layout Shift (CLS).

יחד, מדדים אלו מספקים תמונה מקיפה של חווית המשתמש באתר.

גוגל ממליצה שאתרי אינטרנט יהיו כל שלושת המדדים בטווח "טוב" לחוויית המשתמש הטובה ביותר.

בנוסף לסף המומלץ, חיוני להבין שלסוגים שונים של אתרים עשויים להיות זמני מדד LCP אופטימליים שונים.

לדוגמה, אתר עם הרבה תוכן ויזואלי, כמו אתר מסחר אלקטרוני, עשוי לדרוש זמן מדד LCP קצר יותר מאשר אתר שמכיל בעיקר תוכן מבוסס טקסט.

לכן, חשוב למפתחים ולבעלי אתרים להעריך את חווית המשתמש הספציפית של האתר שלהם ולהגדיר יעדים בהתאם.

כמו כן, עליהם לנטר ולבצע אופטימיזציה מתמדת של ביצועי האתר שלהם כדי להבטיח שהוא עומד בסף המדד המומלץ של LCP ומספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר האפשרית.

שאלות ותשובות על מדד ה-LCP

מהו מדד ה-LCP?

אינדקס LCP הוא מדד Core Web Vitals המודד את זמן הטעינה של רכיב התוכן הגדול ביותר בדף אינטרנט, כולל תמונות, טקסט ואלמנטים ויזואליים אחרים.

מדוע מדד ה-LCP חשוב?

אינדקס ה-LCP חשוב מכיוון שהוא משפיע ישירות על חווית המשתמש.

זמן טעינה ארוך של רכיב התוכן הגדול ביותר עלול לגרום למשתמשים לעזוב את האתר לפני נקיטת פעולה כלשהי, מה שעלול להשפיע לרעה על מדדי SEO ודירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

מהו הסף המומלץ למדד LCP?

הסף המומלץ לאינדקס ה-LCP הוא מתחת ל-2.5 שניות, מכיוון שזה מספק חווית משתמש טובה באתר.

כיצד נמדד מדד ה-LCP?

אינדקס ה-LCP נמדד על סמך הזמן שלוקח להצגת רכיב התוכן הגדול ביותר בדף אינטרנט.

כלים כמו Lighthouse או Chrome DevTools יכולים לסרוק את האתר ולמדוד את הזמן הנדרש לרכיב התוכן הגדול ביותר בדף.

מהן הסיבות הנפוצות לציוני מדד LCP גרועים?

כמה סיבות נפוצות לציון נמוך של אינדקס LCP כוללות תמונות גדולות, זמני תגובה איטיים של השרת, משאבים חוסמי רינדור כמו CSS ו-JavaScript, וסקריפטים של צד שלישי כמו קודי מעקב או מודעות.

כיצד מפתחים יכולים לשפר את ציון מדד ה-LCP?

מפתחים יכולים לשפר את ציון אינדקס ה-LCP על ידי אופטימיזציה של תמונות, מזעור משאבים חוסמי רינדור, צמצום זמן התגובה של השרת ושימוש בטעינה עצלנית.

מהי ההשפעה של מדד LCP על SEO?

לאינדקס ה-LCP יש השפעה משמעותית על מדדי SEO ועל דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

אתרים עם ציוני אינדקס LCP טובים נוטים יותר להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש ולמשוך יותר תנועה אורגנית.

האם מדד ה-LCP הוא המדד היחיד המשמש למדידת חווית משתמש באתר?

לא, אינדקס ה-LCP הוא אחד משלושת מדדי Core Web Vitals המשמשים למדידת חווית משתמש באתר.

שני המדדים האחרים הם First Input Delay (FID) ו-Cmulative Layout Shift (CLS).

יחד, מדדים אלו מספקים תמונה מקיפה של חווית המשתמש באתר.

אביחי אהרוני
אביחי אהרוני
עוסק בבניית אתרים וקידום אתרים, באופן מקצועי משנת 2019. היום בעיקר עוסק בשיפור מהירויות אתרי אינטרנט. נָשׂוּי + 3 וגר בפרדס חנה כרכור.

יש כאן עוד מאמרים מעניינים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *