אז מה עדיף? קידום אורגני או פרסום ממומן בגוגל?
חיפוש

אז מה עדיף? קידום אורגני או פרסום ממומן בגוגל?

אנחנו חיים בעידן בו השיווק הוא למעשה הכל. עם הכניסה של הרשתות החברתיות והאינטרנט לכיס של כל אחד ואחת מאיתנו נוצר עולם חדש שמשנה מהיסוד את תרבות הצריכה כמו שהכרנו אותה לפני עשר השנים האחרונות.

אם בעבר, המטרה של כל בעל עסק הייתה להשקיע בבחירה של מיקום אטרקטיבי לחנות שלו, בכיכר המרכזי או במתחם קניות יוקרתי, כמו קישוט וסידור חלון ראווה מזמין במיוחד, הרי שהיום אנחנו מדברים על עולם שונה כמעט לחלוטין.

היום, בייחוד לאחר מגיפת הקורונה שהחריפה את חוקי המשחק, אנחנו עומדים מול שוק שעיקרו מתרחש בשדה החדש, ברחבי הרשת.

לא עוד חלונות ראווה מעוצבים, כי אם אתרי אינטרנט מזמינים, רשתות חברתיות המציגות פעילות ענפה ועולם תחרותי ומורכב יותר מזה שהכרנו בעבר.

אם אתם בעלי עסק ושואלים את עצמכם אלו כלים יתנו לכם את המענה האפקטיבי ביותר ויעזרו לכם להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם, אנחנו כאן כדי לנסות ולעזור לכם להבין את ההבדל בין קידום אורגני או פרסום ממומן בגוגל.

למה מנוע החיפוש של גוגל הוא יעד מרכזי עבור כל בעל עסק

כאמור, חוקי המשחק השתנו לחלוטין.

בעזרת האינטרנט כל אחד מאיתנו כבר לא צריך ללכת באופן אקטיבי ולחפש את המוצרים אותם הוא שואף לרכוש, אלא, אפשר פשוט לפתוח את המכשיר שנמצא בכף היד ולהזמין אונליין את המוצר אותו אנחנו מחפשים.

אנחנו כמובן לא מדברים על תופעה שמשפיעה על השוק הקמעונאי בלבד, מסעדות, מועדונים, מקומות בילוי, אנשי מקצוע המעניקים שירותים פרטיים במקצועות חופשיים, את כולם אפשר למצוא דרך האינטרנט על ידי לחיצת כפתור.

אם כן, מנוע החיפוש של גוגל הוא לא סתם עוד אתר אינטרנט, מדובר על אוטוסטרדה, כביש מהיר, אליו נכנסים מאות מליוני אנשים, שלא לאמר מליארדים של בני אדם, בכל רחבי העולם, כדי למצוא מענה כמעט לכל שאלה, בכל תחום.

המטרה שלנו, של מי שעוסקים בקידום ושיווק עסקים שונים, היא להצליח ולהביא את אתר האינטרנט של בית העסק לנקודה אטרקטיבית בתוך מנוע החיפוש של גוגל.

על מנת שעוד ועוד לקוחות פוטנציאליים ילחצו על הקישור ויצטרפו למעגל הלקוחות הקבוע שלכם.

הדיון על האופן בו נכון לנהל את מערך הקידום של אתר אינטרנט זה או אחר במנוע החיפוש של גוגל הוא דיון מורכב, עליו נרחיב ממש עכשיו.

מה זה אומר קידום אורגני בגוגל?

כדי שיהיו לנו הכלים להתייחס לדיון באופן מקצועי, אנחנו צריכים להבין בראש ובראשונה מה המשמעות של קידום אורגני בגוגל לעומת קידום ממומן בגוגל.

כאשר אנחנו מדברים על קידום אורגני, אנחנו מדברים של שורה של פעולות אותן אנחנו מבצעים כדי ליצור משוואה על פיה האלגוריתם של מנוע החיפוש יכול להבין כי אתר האינטרנט בו אנחנו עוסקים רלוונטי עבור לקוח זה או אחר, מה שיקפיץ את האתר במהירות אל ראש רשימת החיפוש כל עוד גולשים רבים יותר בוחרים להיכנס לאתר ולגלוש בו.

מה הדברים אותם בוחן מנוע החיפוש של גוגל?

בראש ובראשונה חשוב לזכור כי כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש מוצר מסוים, לצורך העניין, חנות לעציצים, הוא יכול לרשום משפטים שונים בתוך מנוע החיפוש.

באמצעות משפט אחד, אלגוריתם החיפוש של גוגל צריך לסווג שורה ארוכה של אתרי אינטרנט ולהבין מה מתוכם רלוונטי לגולש באופן המדויק ביותר.

התפקיד של קידום אורגני הוא להצליח להפוך את האתר רלוונטי על ידי מקסום חוויית המשתמש באתר, בעזרת עיצוב אינטרקטיבי, הטמעה של מידע מעניין על התחום וטיפול בכל החלקים התכניים שיאפשרו לאתר לעבוד במהירות וביעילות.

ככל שגולשים רבים יותר נכנסים לאתר ונשארים בו לפרקי זמן ארוכים יותר, כך מנוע החיפוש של גוגל יציג את האתר למשמשים נוספים.

מה החסרונות והיתרונות של קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני הוא מצד אחד כלי נהדר. הוא מאפשר לנו ליצור כמו סיפור על בית עסק זה או אחר ולהטמיע אותו לאורך זמן.

קידום אורגני כמו 'מאלץ אותנו' לתת ערך לגולש ולהפוך את אתר האינטרנט של בית העסק שלנו לאתר בו היינו שמחים לגלוש בשמחה.

קידום אורגני לא דורש מבעל העסק לשלם באופן יזום לגוגל והוא עוזר לנו ליצור קהל אותנטי ועקבי של לקוחות חוזרים.

החסרונות לעומת זאת, הם קודם כל, נעוצים בכך שתהליך של קידום אורגני בגוגל עלול לערוך פרק זמן ארוך עד שמצליחים לפענח את המשוואה המתאימה והמדויקת עבור בית העסק.

מדובר על תהליך שדורש מאיתנו להתייחס לשורה ארוכה של גורמים ולמתן מענה ייחודי לכל אחד מהם.

חשוב לזכור כי במידה ואתם בוחרים לצאת לדרך של קידום אורגני בגוגל, עליכם להיעזר באנשי מקצוע המכירים את התחום שיהיו להם הכלים לעזור לכם להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

לעיתים, שינויים כאלו ואחרים אותם מבצעת חברת גוגל דורשים מאיתנו, אנשי המקצוע, לשנות אסטרטגיה.

חשוב להיות עירניים לשינויים הללו ולתת להם מענה מקצועי ברגע האמת.

מה זה קידום ממומן בגוגל? PPC?

קידום ממומן בגוגל, כשמו כן הוא. מדובר על קידום של אתר אינטרנט מסוים אותו אנחנו מבצעים בתשלום מראש לגוגל.

אם תערכו כעת ניסוי פשוט, תרשמו במנוע החיפוש כמה מילים המתארות מוצר אותו אתם מחפשים, למשל: עציצים בנתניה.

כאשר אתם מקלידים את המילים הללו במנוע החיפוש, אתם תראו כי בחלק הראשון של רשימת האתרים, מנוע החיפוש יציע לכם אתרים עליהם מתנוססת המילה: 'מודעה'.

כלומר, מדובר על אתרים של בתי עסק אשר שילמו לגוגל באופן יזום על שטח הפירסום.

חשוב לדעת כי אמנם מדובר על שיטה פשוטה, קלה ויעילה למקסום השיווק של אתר האינטרנט במנוע החיפוש של גוגל.

אבל, באותה הנשימה, חשוב לאפשר לאיש מקצוע לנהל את הקמפיין.

גם כאן אנחנו מדברים על שורה של נתונים ומשתנים אליהם יש להקדיש תשומת לב על מנת שנוכל להגיע לקהל הלקוחות הממוקד ביותר עבור בית העסק האמור.

מה החסרונות והיתרונות של קידום ממומן בגוגל?

היתרונות הם כמובן, ההזדמנות לקבל מענה מידי.

בתוך שעות מספר אתר האינטרנט של בית העסק שלכם ימוקם בנקודה אטרקטיבית בתוך מנוע החיפוש, מה שיאפשר לכם למשוך לקוחות נוספים לבית העסק.

לא רק זה, אלא שבעזרת קידום ממומן אנחנו יכולים לנתח את המידע שמתקבל כתוצאה מהכניסות של הגולשים השונים ולנתב את הקמפיין באופן ממוקד ויעיל יותר לאורך זמן.

החסרונות הם קודם כל, כמובן, הכסף.

עלות קידום ממומן בגוגל יכול לעלות לא מעט כסף, מה גם שכל לחיצה של לקוח זה או אחר, עולה לכם, בעלי העסק כסף.

מעבר לכך, חשוב לזכור כי מדובר על כלי נוח ואפקטיבי לצבירה של גולשים חדשים, אבל, לא תמיד מדובר על מי שישארו נאמנים לבית העסק לאורך זמן, משום שמצאו ערך באתר.

לעיתים החסרונות הללו שווים את המחיר, רק יש לשים לב כי אתם לא מפספסים אף נתון בעת עריכת השיקולים שלכם.

היתרונות הקידום האורגניהיתרונות של קידום ממומן
אין עלות לפי קליקמייצר תוצאות מיידיות
מספק החזר ROI מרשיםמספק החזר ROI מרשים
מגביר את האמינות של המותגמתאים לכל תקציב
מושך משתמשים רלוונטייםמושך משתמשים מוכנים לקנייה

לסיכום, אין אמת אחת

כמו שניתן לראות קידום במנוע החיפוש של גוגל, של כל אתר אינטרנט, הוא תהליך שיש לבצע לאחר ניהול דיון ענייני המתייחס ליתרונות והחסרונות של כל בית עסק באופן פרטני ועל ידי ניתוח המשאבים אותם יכול להשקיע בעל העסק בתהליך השיווק.

ככלל אצבע, תמיד נכון להיעזר באיש מקצוע מיומן ומקצועי שיעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור המקרה שלכם.

אביחי אהרוני
אביחי אהרוני
עוסק בבניית אתרים וקידום אתרים, באופן מקצועי משנת 2019. היום בעיקר עוסק בשיפור מהירויות אתרי אינטרנט. נָשׂוּי + 3 וגר בפרדס חנה כרכור.

יש כאן עוד מאמרים מעניינים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *