מה זה PPC ? ואיך זה עובד ? המדריך כאן ילמד אותך מה זה PPC תשלום לפי לחיצה.
בין אם שמעתם קצת על שיווק ב-Pay-Per-Click) PPC=תשלום לפי לחיצה) ואתם סקרנים ללמוד עוד,
או שאתם כבר יודעים שאתם רוצים להשתמש ב-PPC כדי לשווק את העסק שלכם,
אך אינכם בטוחים מאיפה להתחיל, הגעתם למקום הנכון!
זהו המדריך המלא למתחילים בשיווק PPC, כאן תלמדו את כל מה שצריך לדעת על PPC וכיצד לגרום לו לעבוד בשבילכם.
ראשית, עלינו להגדיר מה זה PPC ולבסס הבנה בסיסית כיצד פועל פרסום PPC. בואו נלמד ביחד!
מה זה PPC ?
PPC מייצג תשלום לפי לחיצה, מודל של שיווק באינטרנט בו משלמים עמלה בכל לחיצה על אחת מהמודעות לדוגמא גוגל אדוורדס.
בעיקרו של דבר, זו דרך לקנות ביקורים באתר שלך, במקום לנסות "להרוויח" את הביקורים באופן אורגני.
פרסום במנועי חיפוש היא אחת הצורות הפופולריות ביותר של PPC.
זה מאפשר למפרסמים להציע מיקום מודעות בקישורים הממומנים של מנוע חיפוש כאשר מישהו מחפש מילת מפתח שקשורה להצעה העסקית שלהם.
לדוגמה, אם אנו מציעים את מילת המפתח "תוכנת PPC", המודעה שלנו עשויה להופיע במקום הראשון בדף התוצאות של גוגל.
בכל פעם שלוחצים על המודעה שלנו, שולחים מבקר לאתר שלנו, עלינו לשלם למנוע החיפוש בתשלום קטן.
כאשר PPC עובד נכון, העמלה היא זניחה ומשתלמת, מכיוון שהביקור שווה יותר ממה שתשלמו עבורו.
במילים אחרות, אם אנו משלמים 9 ש"ח עבור קליק, אך הקליק גורם למכירה של 300 ש"ח, אז הרווחנו מהעיסקה.
הרבה עוסקים בבניית קמפיין PPC מנצח: מחקר ובחירת מילות המפתח הנכונות, ועד ארגון מילות המפתח הללו לקמפיינים וקבוצות מודעות מסודרות, וכלה בהגדרת דפי נחיתה של PPC המותאמים לפרסום המוצר והעסק.
מנועי חיפוש מתגמלים מפרסמים שיכולים ליצור קמפיינים רלוונטיים וממוקדים לפי תשלום לפי לחיצה על ידי חיוב פחות עבור קליקים על מודעות.
אם המודעות ודפי הנחיתה שלך מועילים ומשביעים למשתמשים, גוגל גובה ממך פחות בלחיצה על קליק, מה שמוביל לרווחים גבוהים יותר עבור העסק שלך.
אז אם אתה רוצה להתחיל להשתמש ב-PPC, חשוב ללמוד כיצד לעשות זאת נכון.
איך זה עובד מה זה PPC ?
איך זה עובד מה זה PPC ? בפרסום תשלום לפי לחיצה, המודעות כפופות למערכת הצעות מחיר המכונה מכירה פומבית של מודעות.
זהו תהליך אוטומטי ואחריו מנועי חיפוש קובעים את התוקף והרלוונטיות של המודעות המופיעות בדף התוצאות של מנועי החיפוש שלהם.
במכירה הפומבית מפרסמים נכנסים לסוג של מכרז על מילות מפתח הרלוונטיות לעסק שלהם.
אלה מונחי חיפוש שהם רוצים "להפעיל," או להציג את המודעות שלהם.
לדוגמה, אם העסק שלך מוכר קמפינג, תרצה להציע עבור מילת המפתח "שקי שינה נוחים".
השתמש בכלים לחיפוש מילות מפתח כדי למצוא מילות מפתח רלוונטיות עם נפח נכון ומחיר ממוצע לקליק.
לאחר שיש לך את מילות המפתח הרלוונטיות, צור מודעה והגדר אותה בפלטפורמת מנועי החיפוש.
הוסף את מילות המפתח שאליהן ברצונך להציג את המודעות.
קבע את ההצעות עבור הגובה הגבוה בקטע המודעות בתוצאות החיפוש שהמודעה שלהם תוצג.
מלבד מחיר ההצעה, פלטפורמת הפרסום בוחנת גם גורמים כמו ציון איכות ותוספי מודעות כדי לקבוע איזו מודעה מתאימה למיקום הגבוה ביותר.
לדוגמה, ציון האיכות מסכם את איכות המודעה שלך על סמך הרלוונטיות של המודעה, חווית דף הנחיתה ושיעור הקליקים.
כאשר משתמש מגיש את שאילתת החיפוש, יש חישוב אלגוריתמי מורכב שנעשה על ידי מנוע החיפוש המבוסס על מכירה פומבית.
תוצאות החישובים קובעות את המודעות המוצגות, את סדרן ועל פי המפרסם.
מהן מודעות גוגל ?
מודעות גוגל (שכונה בעבר Google AdWords) היא מערכת הפרסום היחידה הפופולרית ביותר בתשלום לפי לחיצה PPC בעולם.
פלטפורמת המודעות מאפשרת לעסקים ליצור מודעות המופיעות במנוע החיפוש של גוגל ונכסים אחרים של גוגל.
מודעות גוגל פועלות על פי מודל תשלום לפי קליק, בו המשתמשים מתמודדים על מילות מפתח ומשלמים עבור כל קליק על הפרסומות שלהם.
בכל פעם שמתחיל חיפוש, גוגל נכנסת למאגר של המפרסמים של מודעות ובוחרת קבוצה של מנצחים שתופיע במרחב המודעות החשוב בדף תוצאות החיפוש שלה.
"הזוכים" נבחרים על בסיס שילוב של גורמים, כולל האיכות והרלוונטיות של מילות המפתח וקמפיין המודעות שלהם, כמו גם גודל הצעות המחיר שלהם.
ליתר דיוק, מי שיופיע בדף הראשון מבוסס על דירוג איכות המודעה של המפרסם, מדד המחושב על ידי הכפלת שני גורמים עיקריים – הצעת עלות לקליק (הסכום הגבוה ביותר שמפרסם מוכן להוציא) וציון האיכות (ערך שלוקח בחשבון שיעור הקליקים, הרלוונטיות ואיכות דפי הנחיתה שלך.
מערכת זו מאפשרת למפרסמים הזוכים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בעלות שמתאימה לתקציב שלהם.
זה בעצם סוג של מכירה פומבית.
ביצוע שיווק PPC באמצעות Google Ads הוא בעל ערך במיוחד מכיוון שכמנוע החיפוש הפופולרי ביותר, גוגל משיגה כמויות אדירות של תנועה ולכן מספקת את מירב ההופעות והקליקים למודעות שלך.
באיזו תדירות מודעות PPC שלך יכולות להופיע תלויה באיזה מילות מפתח וסוגי התאמה בחרת.
בעוד שמספר גורמים קובעים עד כמה יהיה מסע הפרסום של PPC שלך למוצלח, אתה יכול להשיג הרבה על ידי התמקדות ב:
- רלוונטיות של מילות מפתח – יצירת רשימות של מילות מפתח PPC רלוונטיות, קבוצות מילות מפתח מדויקות וטקסט מודעה מתאים.
- איכות דפי נחיתה – יצירת דפי נחיתה ממוטבים עם תוכן משכנע, רלוונטי וקריאה ברורה לפעולה, המותאמים לשאילתות חיפוש ספציפיות.
- ציון איכות – ציון האיכות הוא הדירוג של גוגל על האיכות והרלוונטיות של מילות המפתח, דפי הנחיתה וקמפיין PPC שלך. מפרסמים עם ציוני איכות טובים יותר מקבלים יותר קליקים על מודעות בעלויות נמוכות יותר.
מה זה מחקר מילות מפתח ב-PPC
מה זה מחקר מילות מפתח עבור PPC יכול לקחת זמן רב להפליא, אך הוא גם חשוב מאוד בדרך להצלחה.
כל מסע הפרסום שלך PPC בנוי סביב מילות מפתח,
המפרסמים המצליחים ביותר של מודעות Google משפרים ללא הפסקה את רשימת מילות המפתח שלהם PPC.
אם אתה מבצע מחקר מילות מפתח פעם אחת בלבד, כשאתה יוצר את מסע הפרסום הראשון שלך,
סביר להניח שאתה מפספס מאות אלפי מילות מפתח יקרות ערך, זנב ארוך, בעלות נמוכה ורלוונטיות ביותר שיכולות לגרום לתנועה לאתר שלך.
רשימת מילות מפתח יעילה PPC צריכה להיות:
- רלוונטי – כמובן שאתה לא רוצה לשלם עבור תעבורת אינטרנט שלא קשורה לעסק שלך. אתה רוצה למצוא מילות מפתח ממוקדות שיובילו לשיעור קליקים גבוה יותר של PPC, עלות אפקטיבית לקליק ועלייה ברווחים. המשמעות היא שמילות המפתח שאתה בוחר צריכות להיות קשורות קשר הדוק להצעות שאתה מוכר.
- ניצול המודעות– מחקר מילות המפתח שלך אמור לכלול לא רק את המונחים הפופולריים ביותר ושהכי מחפשים בנישה שלך, אלא גם את זנב החיפוש הארוך. מילות מפתח בעלות זנב ארוך יותר ספציפיות ופחות נפוצות, הן הטובות ביותר עבורך וחוסכות לך כסף. בנוסף, הם פחות תחרותיים, ולכן פחות יקרים.
- להרחיב את הקמפיין PPC – אתה רוצה לחדד ולהרחיב כל העת את מסעות הפרסום שלך, וליצור סביבה בה רשימת מילות המפתח שלך גדלה ומתאימה כל העת.
האם SEM זהה ל-PPC?
מכיוון ששני המושגים SEM ו-PPC שניהם עוסקים בקידום דרך מנועי חיפוש, יש נטייה להשתמש בהם להחלפה.
בעוד שפרסום ב-PPC נוטה להתייחס באופן ספציפי לסוג הפרסומות שאתה רואה בראש דף תוצאות חיפוש,
SEM הוא מונח רחב יותר המכסה סוגים רבים של קידום דרך מנועי חיפוש.
שיווק במנועי חיפוש (SEM) כולל אסטרטגיות שיווק דיגיטאליות בתשלום וגם אורגני. המטרה הסופית של שיווק במנועי חיפוש היא להגדיל את הנראות של העסק במנועי חיפוש גדולים.
זה כולל אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ופרסום בתשלום לקליק.
PPC, לעומת זאת, מתייחס לפרסום מקוון בתשלום בו אינך משלם עבור הצגת המודעה בדף תוצאות החיפוש.
במקום זאת, אתה משלם בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה הזו כדי להגיע לאתר האינטרנט שלך או לדף הנחיתה.
לדוגמא לשיווק של נראות שאנחנו נשלם לחשיפה של המודעה ולא על קליקים, זאת אומרת לא יעניין אותנו הקליקים אלא יעניין אותנו ליצור תודעה עבור הלקוחות שאנחנו נמצאים בכל מקום.
מדוע כדאי להשתמש בתשלום לקליק ?
ישנם יתרונות רבים של פרסום בתשלום לקליק:
- PPC ניתן למדידה ומעקב. אתה יכול לראות את הביצועים של מסעות הפרסום שלך, כולל הופעות, קליקים והמרות, התנועה שאתה מקבל ואיך התוצאות מתאימות לתקציב שלך.
- זה מספק הבנה טובה יותר של התנהגות ודפוסי החיפוש של הלקוחות
- שיווק ב-PPC מאפשרת לך להקים במהירות קמפיינים, ליצור מודעות ולמצוא לקוחות וסיכויים חדשים
- אתה מקבל גמישות בתקציב. אתה יכול להגדיר את תקציב המודעה שלך ולבחור כמה תרצה להוציא. לדוגמה, אם אתה רואה תוצאות חיוביות, אתה יכול להתפתח במהירות.
- אתה מקבל שפע של אפשרויות מיקוד, בין אם ברצונך למקד מילות מפתח באמצעות מודעות חיפוש או להתמקד בדמוגרפיה ספציפית ברשת המדיה.
- המודעות שלך פועלות בכל הפלטפורמות, כולל מכשירים ניידים ושולחניים
מה זה PPC מחיר לקליק ?
מה זה PPC מחיר לקליק ? מחיר לקליק או עלות לקליק הוא המחיר שאתה משלם בפועל עבור כל קליק במסעות הפרסום שלך לפי תשלום לפי לחיצה.
הקליק מתייחס לביקור או אינטראקציה עם המוצרים והשירותים של עסק.
כיצד נקבע עלות לקליק?
העלות לקליק נקבעת על ידי מספר גורמים, כולל הצעת המחיר המקסימלית שלך, דירוג המודעה של המתחרים וציון האיכות שלך.
הנוסחה לחישוב עלות לקליק היא:
המחיר הממוצע לקליק יכול להשתנות על פי הענף שלך ומילות המפתח שאתה מציע עבורן.
האם ציון האיכות משפיע על מחיר לקליק ?
ציון איכות הוא הדירוג של מנוע החיפוש לאיכות והרלוונטיות של מילות המפתח שלך ומודעות PPC.
יש לכך השפעה עצומה על העלות והיעילות של מסעות הפרסום בתשלום, שכן הם משמשים לחישוב העלות לקליק.
הגורמים המשפיעים על ציון האיכות שלך כוללים:
- הרלוונטיות של מילות המפתח לקבוצת המודעות
- שיעור קליקים (CTR)
- הרלוונטיות ואיכות הדף הנחיתה
- איכות ורלוונטיות של המודעה
- ביצועי חשבונך
ציון איכות טוב מבטיח דירוג מודעות גבוה יותר ומוריד עלויות.
כדי לקבל ציון איכות טוב, עליך לחקור מילות מפתח רלוונטיות כדי להוסיף למסע הפרסום שלך, לארגן מילות מפתח אלה בקבוצות מודעות יעילות, לשכתב את טקסט המודעה שלך כך שיכלול את מילות המפתח ולבצע אופטימיזציה של דף הנחיתה שלך.
כדי להימנע מבזבוז כספך, בצע אופטימיזציה לקמפיינים על ידי הכללת מילות מפתח שליליות.
מדוע מחיר לקליק חשוב ?
הסיבה לכך שחשיבות לקליק חשובה היא שהמחיר שהגדרת כעל המחיר הגבוה ביותר לקליק שלך הוא לרוב הגורם הקובע בהצלחת קמפיין התשלום שלך לקליק.
מה זה PPC: יסודות אופטימיזציה של AdWords
מה זה AdWords (אדוורדס) היא רשת PPC שנמצאת בבעלות גוגל.
זוהי אחת מרשתות PPC הגדולות ביותר עם קהל יעד רחב ומיליוני אתרי שותפים בהם עסקים ברחבי העולם משתמשים מדי יום בכדי להעביר תנועה לאתרים שלהם.
בדומה לרשתות PPC אחרות, רשת Google AdWords כוללת הצעות מחיר.
מיקום הפרסומת שלך והקליקים שאתה מקבל מבוסס על כמות שאתה מציע וכמה משתמשים אחרים מציעים.
כיצד אוכל לייעל את חשבון ה-ADWORDS שלי ?
כדי לייעל את חשבון Google AdWords שלך ולקבל לידים נוספים, תוכל לבצע את הצעדים הבאים:
- התמקד במילות מפתח בעלות זנב ארוך עם ביצועים טובים והסר את כל מילות המפתח שלא ביצעו את הקמפיין שלך
- המשך להוסיף מילות מפתח שליליות על ידי שימוש בדוח מונחי החיפוש של מילות המפתח
- השתמש בכלי מחקר מילות המפתח כדי למצוא מילות מפתח חדשות בעלות ביצועים גבוהים
- ודא שמסע הפרסום וקבוצת המודעות שלך מובנים היטב. ככל שקבוצות המודעות שלך ממוקדות יותר כך הן יבצעו ביצועים טובים יותר
- המשך לבדוק ולבדוק מודעות חדשות. ודא שאתה מדגיש את הצעת הערך שלך, כלול קריאה ברורה לפעולה והשתמש במונחים רלוונטיים שיגרמו למשתמשים לרצות ללחוץ על המודעה שלך
- בדוק כל הזמן את אופטימיזציה של דפי הנחיתה, המודעות וכל דבר אחר כדי לשפר את שיעור ההמרות
- השתמש בתוספי מודעות כגון כתובת, מספר טלפון, סוגי מוצרים, שירותים זמינים וכו'.
- השתמש במעקב המרות כדי לדעת כמה מסע הפרסום שלך מצליח
כיצד אוכל להשיג עלות נמוכה לקליק ב-ADWORDS ?
מציאת דרכים חדשות להפחתת העלות לקליק עבור מילות המפתח במסעות הפרסום שלך מאפשרת לך להישאר תחרותי ולהצליח במאמצי הפרסום הדיגיטלי שלך.
להלן מספר טיפים להורדת העלויות שלך:
- הצע את הצעות המחיר שלך. אמנם הדבר עלול לגרום לכך שמיקום המודעה שלך ייפול מעט, אך יכולת להרשות לעצמך קליקים נוספים באותו התקציב וגם תוכל להציג יותר מודעות במהלך אותה תקופה.
- מצא וריאציות חדשות של מילות מפתח, באופן אידיאלי מילות מפתח בעלות זנב ארוך בעלות תחרות נמוכה וכמויות חיפוש בינוניות עד גבוהות
- שנה את סוגי ההתאמה שלך. לדוגמה, אם אתה רואה שמילות המפתח שלך בהתאמה מדויקת יקרות יותר ממילות בהתאמה רחבה, ייתכן שתחליט לשנות את מילות המפתח שלך למשהו קצת פחות מדויק.
- ודא שהמודעות שלך רלוונטיות למילות המפתח שלך. לשם כך עליכם לכלול מילות מפתח מקבוצת המודעות בכותרת ובתיאור המודעה
- בדיקת A / B בודקת דפי נחיתה שונים
- בדיקת A/B של מודעות, איך מודעה A עובדות לעומת מודעה B.
כיצד אוכל לשפר את שיעור הקליקים שלי ?
שיעור הקליקים הוא היחס שמעריך כמה אנשים שרואים את המודעה שלך לוחצים עליו.
שיעור קליקים גבוה פירושו שהמודעה שלך מועילה ורלוונטית לצופים. זהו גם מרכיב חשוב בדירוג המודעה.
- כדי לשפר את שיעור הקליקים של המודעות שלך, אתה יכול לנסות להכניס מבצעים מיוחדים לכותרת שלך, כגון "מהרו ב-60% הנחה + משלוח חינם"
- הוסף את מילת המפתח העיקרית בכותרת וכתובת האתר לתצוגה
- השתמש בתוספי מודעות כגון ביקורות ודירוגים של צד שלישי כדי להגדיל את החשיפה
- השתמש בסמלים מיוחדים כדי לעזור למודעה שלך להתבלט
- הוסף קריאה לפעולה ברורה בעותק המודעה שלך
כדי להבטיח את ההצלחה של מסעות הפרסום שלך ב-PPC, עליך למצוא את האיזון המושלם של עלות וחשיפה כדי להבטיח תוצאות מקסימליות מהקמפיין.
כדי להבטיח שימוש יעיל בכל שקל בפרסום, צור קמפיין ייחודי לעסק שלך,
בהתאם למיקום השוק שלך, לתעשייה, לגודל ולאזור הפעילות שלך ותנתח ותשפר כל הזמן את מילות המפתח שלך.
ניהול מסעות הפרסום שלך ב-PPC
לאחר שתיצור את מסעות הפרסום החדשים שלך, תצטרך לנהל אותם באופן קבוע כדי לוודא שהם ממשיכים להיות יעילים.
למעשה, פעילות רגילה בחשבון היא אחד המדדים הטובים ביותר להצלחה בחשבון.
עליך לנתח את ביצועי חשבונך ברציפות ולבצע את ההתאמות הבאות כדי לייעל את מסעות הפרסום שלך:
- הוסף מילות מפתח PPC: הרחב את טווח ההגעה של מסעות הפרסום שלך ב-PPC על ידי הוספת מילות מפתח הרלוונטיות לעסק שלך.
- הוסף מילות מפתח שליליות: הוסף מונחים לא ממירים כמילות מפתח שליליות כדי לשפר את הרלוונטיות של מסע הפרסום ולהפחתת ההוצאות המבוזבזות.
- קבוצות מודעות פיצול: שיפור הקליקים על המודעות (CTR) וציון איכות על ידי פיצול קבוצות המודעות, והשוואה בין המודעות, בקבוצות מודעות רלוונטיות, אשר יסייעו לך ליצור קמפיין ממוקד ויעיל יותר.
- סקור מילות מפתח PPC יקרות: סקור מילות מפתח יקרות, מתחת לביצוע, וכבה אותן במידת הצורך.
- צמצם דפי נחיתה: שנה את התוכן ואת קריאות הפעולה (CTAs) של דפי הנחיתה שלך כדי להתיישר עם שאילתות חיפוש בודדות על מנת לשפר את שיעורי ההמרות. אל תשלח את כל התנועה שלך לאותו דף.
מקווה שהמדריך עזר לכם להבין מה זה PPC, אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לשאול למטה בתגובות.