בעידן שבו חלק ניכר מן הפעילות העסקית עובר בהתמדה לאונליין, יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתר אינטרנטי המשמש לביצוע מכירות.
אתר מכירות באינטרנט הוא נכס דיגיטלי שמאפשר לבית עסק לטפל במספר רב של לקוחות בו זמנית, לספק שירותים בצורה אוטומטית, להיות זמין ונגיש בכל זמן ומכל מקום ממנו בוחרים המבקרים באתר לבצע התקשרות.
כל מי שמנהל אתר איקומרס ומבצע בו מכירה של מוצרים או שירותים, יודע ששני אתגרים מרכזיים עומדים בבסיס הניהול השוטף של האתר:
הזרמת תנועה גדולה ככל האפשר לאתר המכירות האינטרנטי, והגדלת מספר המבקרים באתר שבוחרים בפועל להתקשר מול בית העסק ולבצע רכישה של מוצר או שירות.
בעגה המקצועית נקראת הגדלת מספר הרוכשים באתר מתוך קהל המבקרים הכולל באתר בשם המקצועי – שיפור יחס המרה.
זהו תהליך חשוב מאד, במיוחד עבור מי שמבצע תהליכי שיווק או קידום – כמו קידום אתרים, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק וכו'.
מהו יחס המרה?
יחס המרה הוא מושג בשיווק המתייחס ליחס שבין מספר הגולשים באתר שבחרו לבצע פעולה כלשהי, למשל רכישה של מוצר, הצטרפות לרשימת תפוצה, השארת פרטי קשר ועוד, ובין מספר המבקרים הכולל באתר בפרק זמן נתון.
ככל שיחס ההמרה של שלב מסוים במשפך השיווקי של בית העסק הוא גדול יותר, כך נחשב הקמפיין לאיכותי יותר, משום שהמיקוד שלו הוא בקהל יעד איכותי שהצעת הערך השיווקית רלוונטית עבורו.
איך משפרים יחס המרה באתרי מסחר?
לצד הניסיון להזרים אל האתר תנועה גדולה ככל האפשר של גולשים, אחת הפעולות שמשקיעים בהם עסקים רבים משאבים היא שיפור יחס ההמרה באתר.
הסיבה לכך, היא שהרבה מאוד פעמים עלות השיפור הזה הינה זניחה ביחס לתועלת.
שיפור של אחוז אחד בהמרה יכול להוביל ל – 10 לקוחות חדשים נוספים על כל 1000 שמגיעים לאתר – בהחלט פעולה כדאית במונחים של עלות תועלת.
אז איך משפרים יחס המרה? מה גורם לגולשים להחליט ולהתקשר מול בית העסק במקרים מסוימים ואילו באחרים דווקא לא? הנה ארבע דרכים באמצעותן תוכלו לפעול לשיפור יחס ההמרה באתר שלכם.
דרך מספר 1: צרו הטבה עם מועד תוקף
מעוניינים לגרום לגולש שמתלבט להחליט כאן ועכשיו? למה שלא תגבילו אותו בזמן?
לכאורה, הפעלת לחץ על הגולש היא פעולה שעלולה במקרים מסוימים דווקא להרחיק אותו מהאתר.
לעיתים נדרשת החלטה המבוססת על קבלת מידע נוסף, התייעצות עם גורמים נוספים, קריאת עדויות של ממליצים ועוד.
אלא שבמקרים רבים, דווקא הוספה של מוטיבים שונים הקוצבים את הזמן שניתן להצעת הערך שהוגשה ללקוח היא זאת שיכולה לחולל את ההבדל בין יחס המרה גרוע למצוין.
למשל, בהרבה אתרים ניתנת לגולש הזדמנות לרכוש מוצר או שירות בעלות מוזלת, בזמן שההצעה תקפה לפרק זמן קצר בלבד (למשל 24 שעות).
כאשר הטיימר סופר לאחור על גבי המסך, הגולש מבין שעליו לקבל החלטה ולבצע את הרכישה באופן מיידי, שאם לא כן, הוא פספס הזדמנות שלא תחזור על עצמה.
מערך השיקולים העומדים בפני הגולש הוא מורכב, והצורך בזמן נוסף לקבלת ההחלטה מתבטל, פעמים רבות, אל מול הצורך לא לצאת פראייר.
ליחצו על הצורך הזה וצרו הצעת ערך מוגבלת בזמן, כדי לשכנע יותר ויותר גולשים שכבר מגיעים אליכם לאתר, לקבל את ההחלטה להתקשר מולכם ולבצע רכישה.
דרך מספר 2: התאימו את דף הנחיתה לתצוגה וניווט באמצעות מכשירי מובייל
ישנן מספר דרכים להתאים אתר אינטרנט או דף נחיתה לשימוש במכשירי מובייל, אם באמצעות בניה של אתר רספונסיבי ובין אם באמצעות יצירת גרסה נפרדת למכשירי מובייל.
תהא הבחירה שלכם אשר תהא, ההתאמה למובייל לא נפסקת כאן, אלא רק מתחילה כאן.
בעת ההתאמה למובייל יש לחשוב על מכלול של היבטים הקשורים בחווית הגלישה של משתמשים באמצעות מכשירים שונים: מה יהיה המרחק מן התצוגה? כיצד תוצגנה טבלאות נתונים על גבי מסך המכשיר? האם כלל התפריטים, הסננים והפקדים יהיו זמינים לגולש?
מה תהיה הפריסה של התמונות שתשולבנה בעמודי האתר, כמה מהר הם יטענו ועוד שורה אורכה של החלטות שתצטרכו לקבל על מנת להתאים באופן מושלם את חווית הגלישה לנסיבות שבהן מגיע הגולש לאתר.
התאמה למובייל אמנם נשמעת כמו בקרת מפתח בסיסית בכל הקמה של אתר מסחר, אולם ישנם לא מעט אתרי מסחר ברשת האינטרנט שלא עברו עם השנים את ההתאמה הזאת.
דרך מספר 3: צרו טפסים קלים למילוי
מי שהתנסה פעם בהגשת דוח שנתי או הצהרת הון למשרדי מס הכנסה מבלי להיעזר ברואה חשבון מקצועי, יודע שתענוג גדול זה לא.
לכן, אין שום סיבה בעולם שתגרמו לגולשים ואף יותר מכך, ללקוחות פוטנציאליים, להרגיש שהם נמצאים במעמד של הגשת דוח כזה.
הפחיתו את כמות השדות בטפסים שנדרשים הגולשים שלכם למלא למינימום האפשרי.
אם המבקרים באתר כבר החלו למלא טופס הזמנה כזה, עשו שימוש במנגנונים מתקדמים כדי להציע להם להמשיך בדיוק מן המקום בו הפסיקו.
אל תטריחו אותם למלא שוב את אותם שדות שלא לצורך.
ועוד הערה: בחלק מן המקרים, בעיקר כאשר מדובר בתחומים שיש להם השפעה משמעותית על הנכסים של הלקוח הפוטנציאלי, מן הראוי יהיה דווקא שלא לצמצם את שדות הקלט למינימום האפשרי וזאת כדי להיתפס כגורם רציני ובר סמכא.
איך יודעים מתי גריעת שדות תסייע לכם להמיר יותר גולשים ומתי דווקא הוספה של שדות חדשים תגדיל את שיעור ההמרה? ברוכים הבאים לסעיף הבא והאחרון.
דרך מספר 4: בצעו ניסוי וטעיה
מבחני A/B הינם פרקטיקה מקובלת בעולם השיווק הדיגיטלי והשיווק בכלל, לבחון את ההשפעה שיש לשינויים מינוריים יחסית בדף נחיתה על שיעורי ההמרה של גולשים המגיעים לדף הזה.
שינויים כאלו יכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות שינוי המיקום של טופס מילוי הפרטים, באמצעות שימוש בצבעי כפתור הנעה לפעולה שונים, באמצעות שימוש בכותרות בנוסחים שונים, באמצעות הטמעת תמונות שונות, פריסה שונה של הטופס ועוד ועוד.
בעת ביצוע ניסוי A/B מזרימים תנועה מייצגת של גולשים לשני דפי נחיתה שונים, ומנסים לאמוד אילו מבין הדפים האלו ממיר בצורה אפקטיבית יותר בעקבות כמות גולשים רבה יותר שהחליטה לבצע פעולה.
לעיתים, הנתונים לא יהיו מובהקים מספיק על מנת לקבל החלטה מושכלת.
שיפור המרות באמצעות מבחני A/B הוא טכניקה שמשתמשים בה בלא מעט קמפיינים שיווקיים, וחשוב יהיה לציין כי התוצאות של מבחנים כאלו, משתנות מקמפיין לקמפיין, מנושא לנושא, וממותג למותג.
אם הגעתם עד לפה, אז אני ממליץ לכם תמיד גם לבצע שיפור מהירות לאתר שלכם