זהו המדריך האולטימטיבי עבור מחקר מילות מפתח לשנת 2020 שמשלב בו את כלי מתכנן מילות מפתח של גוגל.
במדריך המקיף הזה אסקור:
- כיצד למצוא מילות מפתח
- כיצד לבחור את מילות המפתח הנכונות
- כיצד להשתמש בכלים לחקר מילות מפתח
- טיפים מתקדמים למחקר מילות מפתח
- מתכנן מילות מפתח
- הרבה יותר
אז אם אתה רוצה דירוגים גבוהים יותר בגוגל ויותר תנועה, אתה תאהב את המדריך הזה.
בואו נתחיל.
מהו מחקר מילות מפתח?
מחקר מילות מפתח הוא תהליך גילוי מילים וביטויים שאנשים משתמשים במנועי חיפוש במטרה הסופית לייעל את התוכן סביב מונחים אלו.
מדוע מחקר מילות מפתח חשוב עבור קידום אתרים?
מחקר מילות מפתח משפיע על כל משימת קידום אתרים אחרת שאתה מבצע, כולל מציאת נושאי תוכן, קידום אתרים באתר ועוד.
זו הסיבה שמחקר מילות מפתח הוא בדרך כלל השלב הראשון בכל קמפיין קידום אתרים אורגני או ממומן.
במילים אחרות:
מילות המפתח הן כמו מצפן לקמפיינים שלך בקידום אתרים SEO: הן אומרות לך לאן ללכת והאם אתה מתקדם או לא.
כבונוס, מחקר מילות מפתח עוזר לך להבין את המחשבות, הפחדים והרצונות של שוק היעד שלך. הסיבה לכך היא שמחקר מילות מפתח נותן לך תובנה אדירה לגבי הלקוחות הפוטנציאליים המחפשים … והמילים והביטויים המדויקים שהם משתמשים בהם.
למעשה, מחקר מילות מפתח הוא רק מחקר שוק של המאה ה -21.
כיצד למצוא רעיונות עבור מחקר מילות מפתח
עכשיו הגיע הזמן להיכנס למלכודות המחקר של מילות המפתח.
באופן ספציפי, הגיע הזמן ליצור רשימת מילות מפתח.
ובפרק זה אני הולך להראות לכם אסטרטגיות מוכחות בהן תוכלו להשתמש בכדי להמציא רעיונות למילות מפתח.
בואו נצלול ישר פנימה.
סיעור מוחות רשימת נושאים
כאן אתה מעלה נושאים שלקוח היעד שלך מתעניין בהם.
לדוגמא, נניח שאתה מנהל סוכנות לשיווק דיגיטלי.
ובכן, תרצו לשאול את עצמכם: "אילו נושאים אנשים מחפשים הקשורים לעסק שלי?"
כמה נושאים שעולים בראש הם דברים כמו:
- מדיה חברתית
- שיווק במייל
- תנועה באתר
- שיווק תוכן
- בלוגים
- PPC
הערה: נושאים אלה אינם מילות מפתח. הם נושאים רחבים שבהם תשתמש בסופו של דבר בכדי להיכנס למילות מפתח ספציפיות.
וזה בדיוק מה שתלמדו לעשות עכשיו…
השתמש בגוגל ויוטיוב
עכשיו שיש לך רשימת נושאים, הקלד כל אחד מהם בגוגל.
ותראו אילו מונחים גוגל מציעה לכם.
אלה מילות מפתח נהדרות להוסיף לרשימה שלך.
למה?
מכיוון שאם גוגל מציעה מילת מפתח, אתה יודע שהרבה אנשים מחפשים אותה.
אך אינך צריך להפסיק כאן ולא רק לבדוק בגוגל.
תוכל גם למצוא הצעות למילות מפתח באמצעות יוטיוב
חיפושים הקשורים עבור מחקר מילות מפתח
דרך מגניבה נוספת למצוא מילות מפתח היא לבדוק את הקטע "חיפושים הקשורים" בתחתית תוצאות החיפוש של גוגל.
לדוגמה, נניח שאחד הנושאים שלך היה "שיווק תוכן".
ובכן, תרצה לחפש מילת מפתח זו בגוגל.
וגלול לתחתית העמוד. תמצא רשימה של 8 מילות מפתח הקשורות קשר הדוק למונח החיפוש שלך.
אלה הם רעיונות למילות מפתח שמגיעות היישר מגוגל. אז אינך צריך לנחש אם הם פופולריים או לא. גוגל ממש אומרת לך: "המון אנשים מחפשים מילות מפתח אלה."
טיפ למקצוענים: לחץ על אחת ממילות המפתח "חיפושים קשורים".
לאחר מכן גלול לתחתית תוצאות אלה. זה ייתן לך רשימה חדשה של מילות מפתח קשורות.
תוכן הוויקיפדיה עבור מחקר מילות מפתח
ויקיפדיה היא מכרה זהב שמתעלם לעתים קרובות ממחקרי נישה.
איפה עוד תוכלו למצוא מאמרים שאוצרת על ידי אלפי מומחים בתעשייה … כולם מסודרים בקטגוריות קטנות ומסודרות?
כך תוכלו להשתמש בוויקיפדיה כדי למצוא רעיונות למילות מפתח.
ראשית, עבור אל ויקיפדיה והקלד מילת מפתח רחבה:
זה ייקח לערך בויקיפדיה עבור אותו נושא רחב.
ואז חפש את החלק "תוכן" של הדף. קטע זה מפרט את התתי-נושאים המכוסים בדף זה.
וכמה מתתי המשנה המפורטים כאן הם מילות מפתח מדהימות שיהיה קשה למצוא בכל דרך אחרת:
אתה יכול גם ללחוץ על כמה מהקישורים הפנימיים בעמוד כדי לבדוק את תוכן העניינים של ערכים אחרים הקשורים זה לזה.
לדוגמה, בכניסה לקפה יש לנו קישור ל"הכנת קפה":
כאשר אתה לוחץ על זה קישור, תוכל להבחין כי העניינים עבור דף הכנת הקפה יש אפילו יותר מילות מפתח שאתה יכול להוסיף לרשימה שלך:
די מגניב.
כלים לחקר מילות מפתח
פרק זה עוסק בכלים.
האם אתה יכול למצוא מילות מפתח ללא כלי?
בטוח.
אבל כלי הופך את כל התהליך להרבה יותר קל.
מילות מפתח בכל מקום
מילות מפתח בכל מקום עשויות להיות כלי המחקר המועדף עלי על מילות מפתח.
למה?
מכיוון שהוא מראה רעיונות למילות מפתח ממקומות שונים באינטרנט (כולל YouTube, Bing ו- Google Analytics).
כל שעליך לעשות הוא להתקין את תוסף Chrome. ובפעם הבאה שתבקר באחד האתרים שמילות מפתח בכל מקום משתלבים איתם, תראה רשימה של רעיונות למילות מפתח … ונתונים על כל מילת מפתח.
אוברסוגסט
Ubersuggest היה המגרד הראשון של גוגל שהשתמשתי בו. ובשנה שעברה הכלי קיבל שדרוג ושיפוץ מאסיבי.
Ubersuggest עדיין מייצר רעיונות למילות מפתח מהצעות החיפוש של גוגל. אבל זה גם נותן לך נתונים על כל מילת מפתח (כמו נפח חיפוש, מחיר לקליק, קושי במילות מפתח ועוד).
מתכנן מילות מפתח של גוגל
מתכנן מילות מפתח של גוגל הוא המקור האמין ביותר למידע על מילות מפתח ברשת.
הסיבה לכך היא שבניגוד לרוב הכלים האחרים, הנתונים שאתה מקבל מתכנן מילות מפתח מגיעים ישירות מגוגל.
(אז אתה יודע שהם מדויקים)
החיסרון הגדול של GKP הוא שהוא נועד לעזור לאנשים עם מסעות הפרסום שלהם בגוגל … לא באמצעות SEO.
עם זאת, אתה עדיין יכול להשתמש ב- GKP כדי לקבל רשימות של רעיונות למילות מפתח …
… ותמצא שאילתות חיפוש שמקבלות המון חיפושים.
SEMrush
אם אתה רוצה להשקיע בכלי מילות מפתח בתשלום, אני ממליץ מאוד על SEMrush.
הסיבה לכך היא ש- SEMruh הוא חוסך זמן עצום.
הנה למה…
במקום להכניס מילות מפתח אקראיות לכלי, SEMrush מראה לך את מילות המפתח המדויקות שאתרן כבר מדורגת בהן.
אז אם יש לך אתר שאתה מתחרה בו בגוגל, פשוט הפוך אותו ל-SEMrush.
וגנבו את כל מילות המפתח שלהם.
נחמד.
אהרפס
רוב האנשים רואים את Ahrefs ככלי לבניית קישורים .
אך לא כמו שרבים יודעים כי ל- Ahrefs יש גם כלי מילות מפתח טוב באמת.
מה שנחמד ב- "סייר מילות המפתח" של Ahrefs הוא שאתה מקבל המון נתונים מועילים על כל מילת מפתח.
מה שיכול לעזור לך להחליט אם מדובר במילת מפתח שכדאי להמשיך אחריה.
התפיסה היחידה שלי עם סייר מילות המפתח היא שזה לא נהדר לבוא עם רעיונות למילות מפתח חדשות. זה בדרך כלל מייצר מילות מפתח שהן רק וריאציות פשוטות של מילת המפתח שהקלדתי.
עם זאת נאמר:
כשמדובר בניתוח מונח בודד, אינך יכול לעשות הרבה יותר טוב מהתכונות שנמצאו בסייר מילות המפתח של Ahrefs.
פרק 4:קושי במילות מפתח
איך אתה יודע אם מילת מפתח תחרותית מכדי לדרג אותה?
זו שאלה טובה לשאול.
מכיוון שאם תבחר מילת מפתח שהיא סופר תחרותית, יתכן ותקשה לעבור בדף השלישי של גוגל.
אבל אם אתה יכול למצוא מילת מפתח בלי המון תחרות, יש לך סיכוי טוב לפצח את שלושת המובילים.
עם זאת, כך ניתן להבין את הקושי SEO של מילת מפתח.
זנבות ארוכים הם (בדרך כלל) פחות תחרותיים
אם האתר שלך חדש לגמרי.
או אם אתה רוצה להתמקד 100% במילות מפתח שאינן תחרותיות.
אז ברצונך למקד באופן מילולי למילות מפתח בזנב ארוך.
אני אסביר…
רוב האנשים ב- SEO (אני כלול) מחלקים מילות מפתח לשלוש קטגוריות עיקריות: ראש, גוף והזנב (הארוך).
להלן פירוט של כל סוג מילות מפתח:
תנאי ראש
בדרך כלל אלה מילות מפתח עם מילים בודדות עם המון נפח חיפוש … ותחרות. דוגמאות למונחי ראש הם מילות מפתח כמו "ביטוח" או "ויטמינים". מכיוון שכוונת המחפש נמצאת בכל מקום (מישהו שמחפש "ביטוח" עשוי לחפש הצעת מחיר לביטוח רכב, רשימה של חברות ביטוח חיים או הגדרה של המילה), מונחים ראשיים בדרך כלל לא מתנצלים במיוחד.
מילות מפתח לגוף
מילות מפתח לגוף הן 2-3 ביטויי מילים שמקבלים נפח חיפוש הגון (לפחות 2,000 חיפושים בחודש), אך הם ספציפיים יותר ממילות מפתח ראשיות. מילות מפתח כמו "ביטוח חיים" או "הזמנת ויטמינים ברשת" הן דוגמאות למילות מפתח לגוף. אלה כמעט תמיד יש פחות תחרות מאשר תנאי ראש.
מילות מפתח לזנב ארוך
מילות מפתח בעלות זנב ארוך הן ביטויים ארוכים, 4+ מילים שהם בדרך כלל מאוד ספציפיים. ביטויים כמו "ביטוח חיים בר השגה לאזרחים ותיקים" ו"הזמינו כמוסות ויטמין D באופן מקוון "הם דוגמאות למילות מפתח בזנב ארוך. מונחים אלה אינם מקבלים נפח חיפוש רב בנפרד (בדרך כלל כ- 10-200 חיפושים בחודש). אבל כשאתה מוסיף אותם יחד, זנבות ארוכים מהווים את מרבית החיפושים ברשת. ומכיוון שהם לא מבצעים חיפושים כל כך הרבה, מונחי זנב ארוך בדרך כלל אינם תחרותיים במיוחד.
אין קטגוריית מילות מפתח "הטובות ביותר" שאפשר להתמקד בהן. לכל השלושה היתרונות והחסרונות שלהם.
אבל כשמדובר בתחרות, זנבות ארוכים הם בדרך כלל הפחות תחרותיים של החבורה.
רשות אתרים בדף הראשון של גוגל
הנה דרך מהירה להעריך את רמת התחרות של מילת מפתח.
ראשית, חפש את מילת המפתח שלך בגוגל.
לאחר מכן, התבונן באתרי הדירוג בעמוד הראשון.
(לא דפים בודדים)
אם הדף הראשון מורכב מאתרי סמכות uber (כמו Wikipedia), ייתכן שתרצה למחוק מילת מפתח זו מהרשימה שלך:
אבל אם אתה רואה קומץ בלוגים קטנים יותר בעמוד 1, זה סימן שיש לך ירייה גם היא להכות בדף הראשון.
קושי במילות מפתח בתוך כלי מילות המפתח
לרוב המכריע של כלי מחקר מילות מפתח יש תכונה כלשהי לתחרות מילות מפתח, כולל SEMRush:
Ahrefs:
KWFinder:
ו- Moz Pro:
בחנתי את כולם. ואני מגלה שכולם מגדילים את הקושי במילות מפתח על סמך שילוב של סמכות לדף וסמכות תחום. אז כולם נוטים לעלות עם אותם מספרי תחרות.
שורה תחתונה? אם כלי מילות המפתח המועדף עליך כולל תכונה לקושי במילות מפתח, עבור עם זה. ככל הנראה אינך צריך להשקיע בכלי אחר רק כדי לראות עד כמה מילת מפתח תחרותית.
CanIRank
תאמינו או לא, אבל יש כלי שלם שמוקדש לקושי במילות מפתח: CanIRank .
מה שאני אוהב בכלי הזה הוא שהוא לא רק מפליט מספר קושי של מילות מפתח. במקום זאת, היא מעריכה את רמת התחרות של מילת מפתח ביחס לאתר שלך.
לדוגמה, לאחרונה הכנסתי את מילת המפתח "SEO" ל- CanIRank.
והכלי התבונן בתחרות העמודים הראשונים של גוגל בהשוואה לסמכות האתר שלי . וזה נתן לי "הסתברות דירוג" של 90%:
סופר מועיל.
כיצד לבחור מילת מפתח
עכשיו כשיש לך רשימת מילות מפתח, איך אתה יודע איזה מהן לבחור?
למרבה הצער, אין שם כלי שיגיד לך: " זו מילת המפתח הטובה ביותר ברשימה שלך".
במקום זאת, עליך להגדיל את כל מילת המפתח על בסיס קומץ גורמים שונים. לאחר מכן בחר במילת המפתח המתאימה ביותר לעסק שלך.
כפי שאתה יכול לצפות, זה בדיוק מה שאני הולך להראות לך איך לעשות בפרק זה.
נפח חיפוש
זה די פשוט.
ככל שאנשים יותר מחפשים מילת מפתח, כך תוכלו להגיע ממנה יותר תנועה.
השאלה היא:
מהו נפח חיפוש "טוב"?
תשובה קצרה: זה תלוי.
התשובה הארוכה:
נפחי החיפוש בין תעשיות שונות מאוד.
לדוגמה, מילת מפתח בזנב ארוך בנישת הכושר (כמו: "תרגילי ab הטובים ביותר") מקבלת חיפושים של 10K-100K בחודש:
אבל מילת מפתח עם זנב ארוך בחלל B2B כמו שיווק דיגיטלי (כמו: "תוכנת ה- SEO הטובה ביותר") משיגה רק 100-1K חיפושים חודשיים.
זו הסיבה שאתה רוצה להבין מה מספר נפח החיפוש "גבוה" ו" נמוך " בגומחה שלך.
לאחר מכן בחר מילות מפתח על סמך הנורמלי בענף שלך.
שיעור קליקים אורגני
זה לא סוד שמספר מחפשי גוגל הלוחצים על תוצאת חיפוש אורגני נמצא בהרבה.
ולא פלא מדוע.
קטעי טקסט מובילים הופכים את זה כך שלא תצטרך ללחוץ על שום דבר כדי לקבל תשובה:
בנוסף, גוגל אורזת כעת את תוצאות החיפוש במודעות רבות מתמיד:
בשורה התחתונה?
נפח חיפוש נותן לך רק חלק מהסיפור. כדי לקבל אומדן מלא לכמה קליקים תקבלו מדף ראשון בדירוג בגוגל, עליכם גם להעריך שיעור קליקים אורגני.
להלן שתי דרכים פשוטות לעשות את זה …
ראשית , אתה יכול להסתכל על SERPs (עמוד התוצאה של מנוע חיפוש) עבור מילת המפתח שלך.
אם אתה רואה הרבה דברים בעמוד הראשון (כמו קטע מוצג ומודעות מרובות של גוגל אדוורדס), אתה יודע שאתה לא הולך לקבל המון קליקים … אפילו אם אתה מדורג מספר 1.
שנית , אתה יכול להשתמש בכלי.
שניהם Ahrefs ו- Moz Pro מעריכים שיעור קליקים אורגני.
עם כל האמור:
לא הייתי נמנע ממילת מפתח רק בגלל שיש לה שיעור קליקים נמוך. אם הרבה אנשים מחפשים מונח זה, ייתכן שעדיין יהיה שווה להמשיך.
קושי
סיקרתי זאת בפרק 4.
אבל כדי לסכם מחדש:
אם האתר שלך חדש (או שעדיין אין לו המון קישורים), התמקד תחילה בתנאי תחרות נמוכים.
לאחר מכן, ככל שהאתר שלכם יגדל בסמכותיות, תוכלו להתחיל למקד לדברים תחרותיים יותר.
לדוגמה:
כאשר השקתי לראשונה את ה- Backlinko, מיקדתי כמעט 100% מילות מפתח בזנב ארוך (כמו: "כיצד להשיג קישורים נכנסים").
ומכיוון שלא היו לי המון אתרים להתחרות בהם, הצלחתי לפצח את העמוד הראשון תוך מספר שבועות. מה שעזר לי להשיג קצת הצלחה מוקדמת ב- SEO.
כיום לאתר שלי יש קישורים נכנסים של יותר מ -19,000 דומיינים שונים:
כך אוכל למקד למילות מפתח תחרותיות יותר (כמו: "חיפוש קולי").
מחיר לקליק מחקר מילות מפתח
מחיר לקליק (עלות לקליק) הוא ערך יחיד העונה על שאלה חשובה אחת:
האם אנשים שמחפשים מילת מפתח זו אכן מוציאים כסף?
אז כן, נפח החיפוש נחמד והכל.
אבל אם האדם שמחפש מילת מפתח זו שבר, אין טעם למקד למונח זה.
בנוסף, לפעמים אתה יכול להשיג החזר ROI נהדר ממילת מפתח שאינה משיגה כל כך הרבה חיפושים … אם העלות לקליק גבוהה מספיק.
לדוגמה, אחת ממילות המפתח שלי היא "שירותי בניית קישורים".
על פי מתכנן מילות מפתח של גוגל מילת מפתח זו מבצעת כ-10-100 חיפושים בחודש.
אז אם הייתי מסתכל רק בנפח החיפוש, הייתי אומר: "זו מילת מפתח איומה".
לכן זה סופר חשוב גם להסתכל על עלות לקליק.
העלות לקליק עבור מילת מפתח זו היא $ 7.15.
מה שאומר שאנשים מוציאים $ 7.15 בכל פעם שמישהו שמחפש מילת מפתח זו לוחץ על מודעה.
כך שלמרות שנפח החיפוש למונח זה אינו כה גבוה, המחיר לקליק יותר מאשר את זה.
בהתבסס על עלות לקליק (והעובדה שמילת המפתח לא הייתה סופר תחרותית) החלטתי ליצור תוכן ממוטב סביב מונח זה.
ופוסט הבלוג הזה מדורג כעת בשלושת המובילים עבור מילת המפתח שלי.
כושר עסקי
כאן אתה מסתכל על הסבירות שמישהו שמחפש מילת מפתח יהפוך ללקוח.
כן, עלות לקליק עוזרת לך להבין זאת. אבל זה לא מספר את כל הסיפור.
לדוגמה, לפני מספר שבועות נתקלתי במילת המפתח: "בודק קישור קישורי".
על פני השטח, זו מילת מפתח נהדרת.
זה מקבל כמות נאותה של חיפושים:
ויש לו מחיר לקליק בסך 4.01 $:
זה גם לא כל כך תחרותי.
אז מילת המפתח הזו היא מנצחת, נכון?
ובכן לא באמת.
אתה מבין, Backlinko היא חברת הכשרה SEO. מה שאומר שאני לא מוכר כלי לניתוח קישורים חוזרים. כך שגם אם אני לא הייתי מדורגת מספר 1 עבור מילת מפתח זו, זה לא היה עושה לי טוב.
לעומת זאת עם מילת מפתח כמו "SEO SEO".
העלות לקליק של מילת מפתח זו היא 2.22 $ בלבד.
אבל בהתחשב בעובדה שאני מוכר קורס הכשרה ביוטיוב, מונח זה הוא 10/10 במונחים של התאמה עסקית.
וזו הסיבה שכתבתי פיסת תוכן סביב מילת מפתח זו:
מגמות מחקר מילות מפתח
לבסוף, אתה רוצה לראות אם מילת המפתח שלך צומחת במהירות … או מתה איטית.
והדרך הטובה ביותר לעשות זאת? מגמות גוגל .
לדוגמה, בשנה שעברה שקלתי את מילת המפתח: "חיפוש קולי ב- SEO".
אבל החלטתי להקפיץ מילת מפתח זו לגוגל טרנדס לפני שאני לוחץ על ההדק.
כפי שאתה יכול לראות, העניין במילת מפתח זו צומח במהירות.
אף על פי שפיסת התוכן מביאה היום רק מבקרים במנועי חיפוש חודשיים בקירוב לחודש …
… המגמה אומרת לי שהתנועה לפוסט הזה צריכה לגדול עם הזמן.
טיפים ואסטרטגיות מתקדמות
כעת, לאחר ששלטת ביסודות של מחקר מילות מפתח, הגיע הזמן לסקר כמה דברים מתקדמים ומגניבים.
באופן ספציפי, אני הולך לחשוף חבורה של טיפים לחקר מילות מפתח טקטיות שתוכלו ליישם מייד.
אז בלי להתייחס יותר, בואו נצלול ישר לעצות.
נניח שמצאת את מילת המפתח המושלמת.
ואתה מדורג בשלושת הראשונים למונח זה.
עשית די, נכון?
בעצם… לא ממש.
כפי שמתברר, אתה יכול לקבל אפילו יותר משיכה ממילת מפתח זו באמצעות Barnacle SEO.
Barnacle SEO הנוהג להשתמש בסמכות של אתרים אחרים לדירוג בעמוד הראשון.
לדוגמה, אחת ממילות המפתח הטובות ביותר שלי (מבחינת המרות) היא: קידום אתרים ביוטיוב.
שורה תחתונה? אם אתה מוצא מילת מפתח מדהימה, אתה רוצה לקחת כמה שיותר נדל"ן בדף הראשון. ראשית, צור תוכן בנושא זה באתר שלך. לאחר מכן, פרסם תוכן המותאם למילות מפתח באתרי סמכויות, כמו YouTube, LinkedIn, Medium ועוד.
מחקר מילות מפתח של GSC
קונסולת החיפוש של גוגל היא מכרה זהב של רעיונות למילות מפתח.
ככה זה עובד:
ראשית, התחבר לחשבון GSC שלך והעבור אל "דוח הביצועים".
דוח זה מראה לך את התנאים שמביאים את מירב הקליקים מחיפוש בגוגל.
לאחר מכן, מיין את הרשימה לפי "הופעות".
זה מראה לך מילות מפתח שמקבלות המון הופעות … אך לא בהכרח קליקים.
לבסוף, צור פיסת תוכן המותאמת לאותה מילת מפתח.
מדוע זו אסטרטגיה חזקה?
אלה מילות מפתח שאתה יודע שאנשים מחפשים. אתה גם יודע שגוגל רואה באתר שלך התאמה טובה לתוצאות החיפוש.
אתה רק צריך לפרסם תוכן שממוקד במיוחד במילת מפתח ספציפית זו (או לבצע אופטימיזציה של פיסת תוכן קיימת סביב אותה מילת מפתח) ואתה מוכן.
מחקר מילות מפתח בהתבסס על כוונת המחפש
במילים אחרות, שאלו את עצמכם:
מה מישהו שמחפש מילת מפתח זו רוצה לראות?
האם הם מחפשים לקנות? למידע? או שהם מחפשים עמוד ספציפי (כמו דף כניסה)?
לכן אני ממליץ להסתכל על כוונת המחפש של מילת מפתח.
אם כוונת המחפש היא "ניווט", ייתכן שתרצה להימנע ממונח זה … אפילו אם יש לו מספר עלות נפלא לקליק ומספרי נפח חיפוש חודשיים.
(כמו שרק ראית, זה שיעור שהייתי צריך ללמוד בדרך הקשה)
אבל אם כוונת המחפש היא "אינפורמטיבית", פיסת תוכן המותאמת סביב מונח זה עשויה לעשות נהדר.
מצא מחקר מילות מפתח חשובות
רוב האנשים מבצעים אופטימיזציה של האתר שלהם רק למילות מפתח הקשורות מאוד לדברים שהם מוכרים.
וזו טעות גדולה משתי סיבות עיקריות:
1. מילות מפתח שאנשים משתמשים בהן כדי למצוא את המוצרים שלך הן בדרך כלל סופר תחרותיות.
2. יש אלפי מילות מפתח שהלקוח הפוטנציאלי שלך מחפש שהמתחרים שלך לא נמאים בהם.
מה דעתך על דוגמא אחרת ?
נניח שאתה מנהל אתר מסחר אלקטרוני שמוכר חישוקי כדורסל.
ברור שתרצה לבצע אופטימיזציה של חלק מהדפים שלך סביב מונחים כמו "לקנות חישוקי כדורסל ברשת".
אבל אל תפסיקו שם.
אחרי הכל, מי שמעוניין לקנות חישוק כדורסל עשוי לחפש אחר:
- איך לירות זריקה חופשית טובה יותר
- מדגיש סלאם דאנק
- איך מגויסים על ידי צופי מכללות
- תזונה לשחקני כדורסל
- כיצד לשפר קפיצה אנכית
לכן תרצו ליצור תוכן גם סביב "מילות המפתח" הללו.
אני חושב שתסכימו שכיסינו הרבה במדריך של היום.