מה זה טיקטוק ? כל מה שאתם צריכים לדעת על TikTok !
Search

מה זה טיקטוק ? כל מה שאתם צריכים לדעת על TikTok !

מה זה טיקטוק TikTok ? היא אפליקציה שמבוססת על אותו שיטת פרסום סרטוני וידיאו בצורה קצרה 15-60 שניות אך היא רחבה בהיקפה בהרבה ובניגוד ל-מיוזיקלי אינה מתמקדת רק בסנכרון שפתיים למוזיקה.

אפליקציית טיקטוק TikTok מציעה למשתמשים מבחר רחב של צלילים וקטעי שירים, יחד עם האפשרות להוסיף אפקטים ופילטרים מיוחדים. יש גם אפשרות להוסיף ישירות סרטונים שנוצרו בטלפון שלך.

בספטמבר טיקטוק הוסיפה את תכונת התגובות המאפשרת למשתמשים להקליט את התגובות שלהם לסרטונים ולשתף. טיקטוק הוסיפה גם פיצ'ר רווחה דיגיטלי המתריע בפני המשתמשים כאשר הם מבלים יותר משעתיים באפליקציה.

האפליקציה החדשה מקודמת כרשת חברתית לשיתוף וידיאו. משתמשי טיקטוק יכולים ליצור מגוון סרטונים הנעים מאתגרים, סרטי ריקוד, קסמים וסרטונים מצחיקים. הגורם המבדיל את המפתח בין מיוזיקלי לטיקטוק הוא שלאחרון יש היקף רחב בהרבה ליצירת וידיאו.

האם טיקטוק שונה מ-מיוזיקלי ?

אחרי שהבנו בקצרה מה זה טיקטוק ? יש להבין מה זה מיוזיקלי ?

מיוזיקלי הייתה אפליקציית הזרמת ושיתוף וידיאו פופולרית לטווחים קצרים (15 שניות), עם למעלה ממאה מיליון משתמשים, עד אוגוסט 2018. האפליקציה אפשרה למשתמשים שפע של אפשרויות מוזיקה ודיאלוג, בעזרתן יכלו לסנכרן שפתיים עם קטעי קול ולבצע סרטונים מצחיקים.

האפליקציה זכתה לפופולריות רבה בקרב כמה יוצרי תוכן שעלו להיכל התהילה על סמך התוכן המרתק שלהם ב-מיוזיקלי.

המשתמשים שיתפו סרטוני מיוזיקלי בפלטפורמות של מדיה חברתית כמו אינסטגרם, מה שהניע את הפופולריות של האפליקציה.

עם זאת, באוגוסט 2018, האפליקציה השתלטה על ידי חברה סינית ByteDance ומשתמשיה הועברו לטיקטוק.

כל התוכן והחשבונות שהופיעו ב-מיוזיקלי הועברו אוטומטית לאפליקציית טיקטוק החדשה.

מה זה טיק טוק

איך טיקטוק התחילה להיות פופולריות

אחרי שענינו על מה זה טיקטוק, יש לשאול איך נהיתה פופלרית כל כך ? מאז השקת טיקטוק, הפופולריות שלה גדלה מאוד. באוקטובר 2018 זו הייתה אפליקציית התמונות והווידיאו שהורדת ביותר בחנות אפל, ברחבי העולם. על פי הדיווחים, האפליקציה צברה למעלה מ-500 מיליון משתמשים פעילים בחודש, כאשר ארה"ב היא המדינה הפופולרית ביותר בה הורדתה למעלה מ-80 מיליון פעמים.

כמה מהסיבות העיקריות העומדות מאחורי הזינוק בפופולריות של אפליקציית טיקטוק הן:

המלצות ידוענים

האפליקציה חביבה ומשתמשת בכמה מפורסמים, כמו ג'ימי פאלון, שעזרו להניע את הפופולריות של האפליקציה.

האפליקציה שילמה שותפויות עם כמה מפורסמים, באזורים שונים, המקדמים את האפליקציה לקהלים מקומיים.

התעניינותו של ג'ימי פאלון באפליקציה החלה באופן טבעי אך לאחר מכן נוצרה על ידי האפליקציה, באמצעות שותפות בתשלום.

בנובמבר 2018 ג'ימי פאלון התחיל קטע "אתגרים" בתוכנית שלו והשתמש ב-טיקטוק כפלטפורמה לאתגר.

הוא דחק בצופיו לקחת על עצמם את האשטג- #TumbleweedChallenge ולפרסם סרטונים ב-טיקטוק של עצמם מתגלגלים כמו נענע.

מגיש הטלוויזיה עצמו לקח את האתגר, להתחיל את המגמה הזו.

מה זה טיק טוק #TumbleweedChallenge של ג'ימי פאלון

תמונה דרך טיקטוק

האתגר הפך לוויראלי ואסף מעל 8,000 כניסות ו-10.4 מיליון התקשרויות, תוך שבוע.

לאפליקציית טיקטוק יש גם שותפויות ידוענים באזורים אחרים.

כשהיא הושקה ביפן, האפליקציה החלה להתפרסם על ידי ידוענים כמו קינושיטה יוקינה, קארי פמיו פמיו ווטאנבה נעמי.

בתאילנד שיתף פעולה טיקטוק עם סלבריטאי המדיה החברתית קייקאי סאליידר, ובהודו עם עאשיקה בהטיה.

שותפויות ידוענים היו טקטיקה מרכזית באסטרטגיית ההתרחבות הגאוגרפית של טיקטוק.

האפליקציה משתמשת בסלבריטאים ומשפיעים בכדי להניע באז סביב הרציף ולהפיק תוכן ויראלי.

ידוענים אלה לא רק מפרסמים תוכן ב-טיקטוק אלא גם מקדמים את טיקטוק בערוצי מדיה חברתית אחרים.

לדוגמא, בפוסט שלמטה, הסלבריטאית ההודית, אשיקה בהטיה, קידמה את אפליקציית טיקטוק באינסטגרם.

מה זה מיוזיקלי סלבריטאי הודי, עאשיקה בהטיה

תמונה דרך אינסטגרם

מלבד שותפויות בתשלום, המותג נהנה גם משפיעים חברתיים פופולריים ומפורסמים המשתמשים בפלטפורמה.

ידוענים אלה עוזרים להכניס את העוקבים שלהם לאפליקציית טיקטוק.

תוכן מקומי

גורם מניע נוסף לפופולריות של אפליקציית טיקטוק הוא העובדה שלמרות היותה אפליקציה עולמית, יש לה דגש חזק על תוכן מקומי.

האפליקציה מנהלת לרוב תחרויות ואתגרים מקומיים ולוכדת מגמות מקומיות באמצעות שימוש בחשימות מקומיות.

חברת טיקטוק מנהלת את תחרות "מיליון האודישנים" ברחבי מספר מדינות, בנפרד.

לכל תחרות נותנים למשתתפים נושאים ליצירת סרטונים ואז מוענקים יוצרי הווידיאו המובילים.

תחרות זו לא רק מובילה ליצירת אלפי סרטונים מקומיים, עבור כל מדינה בה היא מתקיימת, אלא גם עוזרת ליוצרי טיקטוק להשיג הכרה ועוקבים.

תחרות אחת כזו שהתקיימה ברוסיה בספטמבר 2018 צברה 31,000 כניסות וידאו ומיליוני צפיות ממשתמשי טיקטוק.

כך, זה עזר לקדם את האפליקציה במדינה.

האפליקציה משתמשת גם ב-אשטגים מקומיים במגמה כדי להציע למשתמשים שלה נושאים ליצירת תוכן.

זה עוזר לאפליקציה לנצל מגמות מקומיות ולייצר תוכן ויראלי לפלטפורמה. לדוגמה, "ריקוד אצות ים" היה סוג וידיאו מהנה שהפך לוויראלי בסין.

עשרות אלפי משתמשי טיקטוק יצרו סרטון בנושא זה.

טיקטוק גם שולחת המלצות בהתאמה אישית לכל אחד מהמשתמשים בה.

זה מבטיח שמשתמשי טיקטוק יתעדכנו תמיד בסרטוני הווידיאו האחרונים ומעולם לא יצאו מרעיונות ליצירת וידאו.

באמצעות טכניקות אלה, טיקטוק הצליחה לסלק את הלוקליזציה בקנה מידה עולמי.

יצירה קלה, שיתוף וצפייה בתוכן

אפליקציית טיקטוק פישטה את יצירת ושיתוף הווידיאו ולקחה אותה לשלב הבא.

כל המשתמשים צריכים לעשות זה לרשום כל דבר מהשגרה היומית שלהם ולפרסם אותם באופן מיידי.

בגלל הפורמט הקצר, לא יצירת וידיאו ולא תהליך הצפייה דורשים הרבה זמן או מאמץ.

בנוסף, תוכן וידאו קצר טופס זה מופעל ברגע שמשתמש פותח את האפליקציה. הסרטונים מתחילים לנגן אחד אחד וצופה הולך לאיבוד בים של תוכן וידאו מהנה, מבדר וממכר.

בשל אופיו הממכר הזה של סוג התוכן, קל מאוד לאנשים להמשיך לצפות בסרטונים אקראיים במשך שעות.

כיצד מותגים יכולים לנצל את טיקטוק?

ל-טיקטוק אין מקום למודעות תצוגה מסורתיות והיא אפילו לא מתחרה עם פלטפורמות מדיה חברתיות אחרות, מבחינת היותה ערוץ שיווקי.

עם זאת, בזכות הצמיחה המהירה והגידול בפופולריות, מותגים רבים מבינים כעת את הפוטנציאל של טיקטוק כערוץ שיווקי.

מספר מותגים השתמשו בטכניקות כמו אתגרי טיקטוק ותחרויות כדי לגרום למשתמשים לייצר תוכן הקשור למותג.

מותגים גם ממנפים אשטגים, באופן פחות או יותר דומה לזה שבפלטפורמות המדיה החברתית האחרות, כדי לקדם את קמפיין השיווק שלהם ב-טיקטוק.

קח למשל את קמפיין #InMyDenim של המותג Guess.

ב -1 בספטמבר 2018, המותג Guess השתלט על טיקטוק והזמין את כל משתמשי טיקטוק, אמריקאיים, לאתגר ה- hashtag #InMyDenim שלהם.

התחרות הפצירה במשתמשים ליצור תוכן וידאו לובש ג'ינס (כמובן) ושימוש ב-hashtag.

זו הייתה תחילתה של שותפויות המותג של טיקטוק בארה"ב.

דרך נוספת בה מותגים יכולים להשתמש ב-טיקטוק היא לשתף פעולה עם ידוענים של טיקטוק כדי ליצור תוכן פרסומי ספציפי למותג.

זה יהיה דומה לכל שיתוף פעולה משפיע אחר, רק עם פורמט הווידיאו של טיקטוק בן 15 שניות.

עתידה של טיקטוק – TikTok

הפופולריות הנוכחית של אפליקציית טיקטוק מדהימה אך עדיין אינה מבטיחה שהיא תגיע אי פעם לרמות שהשיגו רשתות חברתיות אחרות כמו אינסטגרם ו-יוטיוב.

Vine הייתה פלטפורמה לשיתוף וידאו פופולרית במיוחד באותו היום, אך היא לגמרי מחוץ לתמונה כעת.

ויש עוד הרבה אפליקציות שעלו במהירות לתהילה ואז נעלמו.

כדי לשמור על הפופולריות הנוכחית, טיקטוק תצטרך להמשיך לחדש ולמצוא דרכים חדשות לעסוק בבסיס המשתמשים שלהם.

הם גם יצטרכו להפוך את הפלטפורמה לידידותית יותר לשיווק עבור מותגים על מנת להקים את האפליקציה כרשת חברתית שהולכת להישאר.

עם יותר מותגים המחפשים טיקטוק להרחיב את טווח ההגעה השיווקי שלהם במדיה החברתית, טיקטוק בדרך הנכונה.

אם הוא מסוגל לנצל את ההתקשרויות עם המותג, הוא בטוח יצמח עוד יותר ואולי אפילו יוכל להתמודד עם פלטפורמות מדיה חברתיות אחרות.

סיכום – מה זה טיק טוק ?

על קצה המזלג, אחרי שהבנו מה זה טיקטוק TikTok שהיא אפליקציה מהנה, משעשעת וממכרת שזכתה לעלייה בפופולריות בחודשים האחרונים. לאפליקציית טיקטוק יש גם פוטנציאל להפוך לפלטפורמת השיווק והרשתות החברתיות הגדולה הבאה.

עם זאת, עדיין לא נראה כיצד יוצרי האפליקציות ממנפים פוטנציאל זה ושומרים על הפופולריות הנוכחית של האפליקציה.

לאיזה סוג של תוכן טיקטוק (TikTok) אתה מכור ? 

Picture of אביחי אהרוני
אביחי אהרוני
עוסק בבניית אתרים וקידום אתרים, באופן מקצועי משנת 2019. היום בעיקר עוסק בשיפור מהירויות אתרי אינטרנט. נָשׂוּי + 3 וגר בפרדס חנה כרכור.

יש כאן עוד מאמרים מעניינים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *