אופטימיזציה לאתר חדש: מהם הדברים שצריך לבצע בקידום אתר חדש?
חיפוש

אופטימיזציה לאתר חדש: מהם הדברים שצריך לבצע בקידום אתר חדש?

קידום אתרים אורגני הוא תהליך ממושך ומאתגר שנסמך על כמה וכמה יסודות: יצירת תוכן איכותי ורלוונטי לשאילתות שיבצעו גולשים, בניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי, שיפור היבטים טכניים באתר, טיוב חווית המשתמש באתר וגם, ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים.

כאשר מדובר באופטימיזציה של עמודי אתר חדש לדפי תוצאות החיפוש, תשומת הלב של מקדם האתרים תהיינה נתונה בדרך כלל לפעולות הקריטיות שתהיה להן את ההשפעה הממשית הגדולה ביותר על התהליך בשלבים כה מוקדמים. במאמר הזה ננסה לסקור כמה מן הפעולות האלו.

לפני שניגש לפעולות השונות שכדאי לבצע בתהליך קידום בגוגל ובדגש על אופטימיזציה, חשוב יהיה להבין שכל התהליך הזה אמור להישען על מחקר מילות מפתח איכותי שבוצע עוד קודם לכן. במחקר כזה, נבין מהן מילות המפתח החשובות לנו, אילו מילות מפתח תעזורנה לנו להגדיל את המכירות באתר או לחלופין למצוא קהל שצמא למידע שקיים באתר, על אילו מילות מפתח התחרות נמוכה ביחס לתועלת ועוד.

פעולה מספר 1: טיוב מבנה האתר והיררכית התוכן

אחרי שביצענו מחקר כדי לאתר את מילות המפתח שחשובות לנו, אחת הפעולות המשמעותיות שעלינו יהיה לבצע הוא לשקף את מילות המפתח האלו באמצעות יצירת היררכיה נכונה של האתר. בניית היררכיה היא פעולה יסודית וקריטית לקידום אתרים, שרצוי שתבוצע בשלבים מוקדמים ככל האפשר של תהליך קידום האתר, שכן ככל שעובר הזמן ונוסף עוד תוכן לאתר, המחיר של ביצוע שינויים כאלו הוא גבוה יותר.

אופטימיזציה קידום אתרים

היררכיה של אתר אינטרנט צריכה לשקף לוגיקה שתאפשר לגולשים באתר להתמצא בקלות וביעלות באתר. רצוי לשמור על כך שלא תהיינה יותר מידי רמות עומק (עד שלוש או ארבע רמות עומק זה סביר לגמרי), שכן ככל שמעמיקים יותר ברמת ההיררכיה, החשיבות שמייצרים העמודים הרלוונטים מבחינת מנועי החיפוש הולכת ופוחתת.

פעולה מספר 2: טיוב כותרות ותיאורי מטא

כותרות מטא ותיאורי מטא הינם מושגים המתייחסים לדרך שבה מופיעים העמודים הרלוונטים מתוך האתר בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות. כותרות המטא של עמוד היא הכותרת שתופיעה כשורה בדף תוצאות החיפוש, והיא יכולה להיות שונה מן הכותרת של העמוד בתוך האתר עצמו. הדבר נכון גם לגבי תיאור המטא, שיופיע מתחת לכותרת בדפי תוצאות החיפוש.

כאשר מייצרים כותרות מטא ותיאורי מטא לעמודי האתר, כדאי יהיה לשמור על אחידות במבנה שלהם, לשלב את שם המותג בכל אחת מן הכותרות על מנת לשפר את הסמכות של האתר, ולתבל את הכותרות בקריאה לפעולה שתעלה את שיעורי ההקלקה של המשתמשים.

ברוב מערכות התוכן לניהול אתרים כיום ניתן להגדיר נוסחאות גורפות ליצירת כותרות מטא לעמודים חדשים באתר., כברירת מחדל.

פעולה מספר 3: סידור היררכית הכותרות באתר

הדינגס, אותה היררכית כותרות באתר, מסייעת למנועי החיפוש להבין במה עוסק עמוד אינטרנט מסויים, ומהי היררכית התוכן בו. מקובל לעשות שימוש בכותרת ראשית אחת בכל עמוד באתר (h1) שתשתנה כמובן בין עמוד לעמוד, מתחתיה מספר כותרות משנה (h2) ומתחתיהן כותרות משנה ברמת היררכיה נמוכה יותר (h3 והלאה). בין כותרת אחת לשניה מקובל לעשות שימוש בהגדרה (p) עבור טקסט רגיל שאינו כותרת.

שימו לב: היררכית כותרות באתר צריכה להיות רציפה. אם מופיעה לכם באתר כותרת משנית מסוג h2 ולאחריה, מתווכת אליה באמצעות טקסט רגיל p כותרת משנית מסוג h4, סימן שמבנה הכותרות באתר הוא שגוי.

פעולה מספר 4: שילוב מילות מפתח באזורי מפתח באתר

נסו לשלב את מילות המפתח שהגדרתם כחשובות במהלך מחקר מילות המפתח במקומות אסטרטגיים באתר: בכותרות המטא ותיאורי המטא, בכותרות ראשיות ומשניות באתר עצמו, ובגוף התוכן.

פעולה מספר 5: הגדרת תגיות אלט לתמונות באתר

כדי שמנוע החיפוש יוכל להבין בצורה טובה יותר מה עומד מאחורי התמונות שהוטמעו באתר, נהוג לעשות שימוש בתגית אלט, שמייצרת למעשה לכל תמונה באתר טקסט חלופי ייעודי. הטקסט הזה משמש את מנועי החיפוש כדי להכיר את ההקשרים בין התכנים השונים באתר, וכן מסייע להנגשת האתר לבעלי לקויות שונות, פעולה שיש לה השפעה גם על הקידום האורגני.

פעולה מספר 6: בדיקת כפילות של תוכן

כאשר מקדם אתרים נפנה לקדם אתר, אחת מן הפעולות החשובות שעליו לבצע היא לוודא שהתוכן שהוטמע באתר הוא תוכן מקורי ואיכותי, ולא תוכן רזה, משוכפל, מועתק או גנוב. בדיקה כזאת יכולה לאתר מצבים שבהם תוכן שנמצא באתר הועתק מאתרים אחרים, או שהועתק מעמודים אחרים הנמצאים בתוך האתר. מצב כזה עלול לפגוע ביכולת לקדם את האתר, ולכן, במקרה כזה, נפנה מקדם האתרים לטפל בכפילות התוכן.

פעולה מספר 7: הגדרת כתובות קנוניות וביצוע הפניות

כאשר אתר חדש עולה לאוויר, לעיתים יווצר מצב שבו תוכן יחזור על עצמו בוורייאציות שונות. הדבר נפוץ במיוחד בחנויות המציגות מוצרים בהתאם לסינונים ומיונים שונים שמבצע המשתמש. כדי שמנוע החיפוש לא יחשוד שמדובר בתוכן פיקטיבי שנועד לקדם את האתר באמצעות טכניקות אסורות של דחיסת מילות מפתח, ושכפול תוכן, נהוג להגדיר כתובת קנונית לכל קבוצת עמודים כזאת, שתהווה את העוגן לאינדוקס העמוד על ידי מנוע החיפוש.

כמו כן, בעת מעבר ראשוני על האתר, ייתכן שיתגלו דפים זמניים שבעל האתר ויתר עליהם בשלב מאוחר יותר וביקש למחוק אותם, או להחליף אותם בעמודים עם תוכן חדש, עדכני ועשיר יותר. במקרים כאלו, אחת מן הפעולות החשובות לקידום האתר בשלב זה תהיה ביצוע הפניות מתאימות של העמודים הלא רלוונטיים לעמודים העדכניים.

בנוסף, ייתכן שמקדם האתרים יבקש לעצב מחדש את התוכן בעמוד ה 404 של האתר.

אביחי אהרוני
אביחי אהרוני
עוסק בבניית אתרים וקידום אתרים, באופן מקצועי משנת 2019. היום בעיקר עוסק בשיפור מהירויות אתרי אינטרנט. נָשׂוּי + 3 וגר בפרדס חנה כרכור.

יש כאן עוד מאמרים מעניינים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *